Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50% työaika hoitoalalla.

11.04.2007 |

Eli miten te hoitsut olette töissä kun teette 50% työaikaa?Monta päivää töitä ja monta vapaata kk? Ja miten lapset on hoidossa, kun hoitopäiviä vähän?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun kiinnostaa myös...

Vierailija
2/4 |
27.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olin töissä lähinnä viikonloppuisin. Mulla 50% työaika ja työpäivät oli yleensä täysiä päiviä. Silloin niitä tuli se 2-4 viikossa. Jos taas teki joskus pitkän putken, esim 7 päivää, ni eihän siinä kahteen viikkoon tarvinut töissä käydäkään sen jälkeen. Mutta mulla lapsen hoidon takia yleensä arkisin vapaita. Näin sain rahaakin liki saman verran ku oisin ollut päivätöissä kokonaisena. Sittemmin jäin äitiyslomalle uudelleen.

Mulla vakivirka ja niin kova työvoimapula, että toi onnistu hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mietin, että onko joitain kriteerejä tai sääntöjä, milloin voi puolikasta työaikaa tehdä? Ja onko niin, että on ihan työnantajan päätös, sopiiko vaiko eikö?

Itselläni nyt 8kk ikäinen tyttö, ja ihan mieluusti tekisin lyhennettyä työaikaa, kun palaan syksyllä takaisin töihin. Osittaista hoitovapaata haen joka tapauksessa, mutta onko työssäolo-prosentti siinä jotenkin vakio? Vai voiko vaihdella esim. sairaanhoitopiirin tai jopa " talon" mukaan?

Kiitos, jos joku osaa vähän valaista asiassa..!

Vierailija
4/4 |
01.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palaamassa äitiyslomalta töihin. Minun pitää aloittaa työni täytenä, eli 100% työaika, kun onnistuin äitiyslomalla saamaan vakituisen paikan. Oman yksikköni johtaja sanoi kyllä, että katsotaan sitten yksikön sisällä, milloin siirryn tekemään osittaisen hoitovapaan työaikaa, joka meidän talossa ainakin on se 78%. Muista sairaanhoitopiireistä ei ole kokemusta.

Täällä nyt ainakin on niin kova hoitajapula, että eivät muita vapaita mielellään myönnäkään, kun nuo perhevapaat, jotka ovat lakisääteisiä.

Ennen vakipaikkaa minäkin tein paljon puolikasta. Tein tunnit lähinnä yövuoroina, ja silloin niitä ei tullut kuin pari yötä viikolle. Tein usein myös ns. pitkiä vuoroja eli 12.5 tunnin vuoroja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi