kauhee vauvakuume, mutta mies toppuuttelee
Mies on siis alusta asti sanonut, ettei halua lapsia. Itse en ole asiaa niin ajatellut, mutta nyt kolmenkympin rajapyykin ylitettyäni on tullut kova tarve saada lapsi. Mies on sanonut, ettei halua, ja että jos lapsi tulee, sen hoito on kokonaan minun vastuullani.
Olen ajatellut, että monethan saavat lapsen täysin yksin ja pärjäävät ihan hyvin silti. Meillä olisi kuitenkin kahden aikuisen tulot, ja mies hoitaa osansa kotitöistä nytkin ihan kiitettävästi. Joten kannattaisiko hankkiutua raskaaksi, ja hyväksyä yksin vastuu lapsenhoidosta?
Kommentit (34)
Joo, lopeta toki ehkäisy salaa ja hankkiudu paksuksi. Ja ole oikea kusipää kumppani jos niin teet!
Kullostat trollilta, ap. Mutta jos et ole niin:
Olet vielä nuori (30+) eli sulla on hyvin aikaa. Eroa nyt, etsi uusi mies.
Vaihtoehtoisesti: hankkiudu yksin raskaaksi ja hoida lapsi yksin.
Jos siis haluat todella lapsen. Jos et, voit jäädä nykyiseen suhteeseen.
Vauva- ja pikkulapsiajan rankkuus voi yllättää. Luuletko, että suhteenne kestää kun sinä kärsit univajeesta ja vapaa-ajan puutteesta, ja samalla näet miten mies nukkuu vieressä ja kulkee omissa menoissaan vapaasti. Jonkinlaista katkeroitumista tulee tapahtumaan. Ja tämän kaiken päälle miehesi tietenkin odottaa sinun hoitavan suhdettanne kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi! Et todellakaan voi miestäsi pakottaa vanhemmuuteen. Miehesi ymmärtää, että vanhemmuus tuhoaa elämän. Sinun on jätettävä miehesi ja tehtävä se pershedelmä jonkun muun kanssa. Tai jollain hedelmöityshoidoilla. Jos yhtään rakastat miestäsi, et todellakaan häntä väkisin painosta lisääntymään. Miehesi on liian älykäs siihen.
Sinäkin olet tuhonnut vanhempiesi elämän ja oman elämäsi. Hyi saatana, miten oletkin kehdannut syntyä. Häpeä jos osaat.
No sinultapa tuli typerä kommentti. Pitäisikö sinusta ap:n miehen alistua ja tehdä lapsi vaikka ei halua.
Mies saattaakin olla valmis isäksi sitten, kun et enää saa lapsia. Silloin miehen on helppo vaihtaa nuorempaan, mutta itse valitsit lapsettomuuden jäämällä suhteeseen elämään toisen ehdoilla liian pitkäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Sinulla alkaa olla viimeiset ajat hankkia lapsi tai lapsia jos niitä aiot tehdä. Joten tee ja katso miten käy miehen kanssa. Keskustelkaa kuitenkin vielä kunnolla asia alusta loppuun, rauhassa harkiten. Jos hän häipyy lapsen tultua, omapa on häpeänsä. Sinä kyllä pärjäät. Jos jätät lapsen tekemättä miehen takia, kadut sitä aivan varmasti ja raskaasti sitten kun on jo myöhäistä.
Typerin neuvo, mitä olen ikinä kuullut. Ja vastuuton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi! Et todellakaan voi miestäsi pakottaa vanhemmuuteen. Miehesi ymmärtää, että vanhemmuus tuhoaa elämän. Sinun on jätettävä miehesi ja tehtävä se pershedelmä jonkun muun kanssa. Tai jollain hedelmöityshoidoilla. Jos yhtään rakastat miestäsi, et todellakaan häntä väkisin painosta lisääntymään. Miehesi on liian älykäs siihen.
Sinäkin olet tuhonnut vanhempiesi elämän ja oman elämäsi. Hyi saatana, miten oletkin kehdannut syntyä. Häpeä jos osaat.
No sinultapa tuli typerä kommentti. Pitäisikö sinusta ap:n miehen alistua ja tehdä lapsi vaikka ei halua.
Jokaisen joka sanoo että vanhemmuus tuhoaa elämän on syytä katua omaa olemassaoloaan ja lakata olemasta. Hei, ja minä olen äiti.
Älä hankkiudu raskaaksi miehelle joka ei halua olla isä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen joka sanoo että vanhemmuus tuhoaa elämän on syytä katua omaa olemassaoloaan ja lakata olemasta. Hei, ja minä olen äiti.
No on olemassa ihmisiä, jotka eivät halua lapsia. Heidän elämän se tuhoaa, vaikka ei sinulle niin käynyt. Sellaisten ihmisten, jotka eivät halua vanhemmuutta, on parempi olla lisääntymättä. Ja parempi, että eivät pilaa sitä heille tärkeätä elämää, johon vanhemmuus ei kuulu. Katsos kun kaikki meistä eivät halua olla vanhempia. Ja ihan niiden lastenkin kannalta on parempi, että ne ihmiset eivät lisäänny, joista ei vanhemmiksi ole.
Outoa että 90% vauvan äideistä valittaa että heidän puolisot on juuri tollasia. Ja heidän kanssa on kuitenkin tehty paljonkin Lapsia.
Ja sitten kun joku sanoo tilanteen etukäteen ääneen, niin heti topputellaan. :D
Äh. Nyt on palaverin paikka. Älä tee hänen kanssaan lasta. Ole sinkkuna tovi, ja tsekkaa mitä eteen tulee. Isäksi haluavia on kuitenkin paljon jos nainen on tyypille sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vauva- ja pikkulapsiajan rankkuus voi yllättää. Luuletko, että suhteenne kestää kun sinä kärsit univajeesta ja vapaa-ajan puutteesta, ja samalla näet miten mies nukkuu vieressä ja kulkee omissa menoissaan vapaasti. Jonkinlaista katkeroitumista tulee tapahtumaan. Ja tämän kaiken päälle miehesi tietenkin odottaa sinun hoitavan suhdettanne kuten ennenkin.
Juuri näin. Ne syöttämiset ja vaipanvaihdot ei todellakaan ole se vaativa osuus. Vaan se että vauva on sinussa kiinni KOKO AJAN. Siis yhtään vapaata hetkeä ei ole, mikäli toinen vanhempi ei ole kuvioissa. Kuulostaa siltä, että ap ei ole ollenkaan hahmottanut vanhemmuuden todellisuutta. On ihan selvää, että ap tulisi rähjäämään miehelleen vapaamatkustuksesta, vaikka kuinka olisi etukäteen sovittu vastuunjaosta.
Vierailija kirjoitti:
Ai kauheeta.
Itsekästä.
No tässä ei kyllä ole oikein vaihtoehtoja. Ette te kyllä yhdessä voi lasta tehdä, jos tilanne on tuo.