Ennennäkemätön maksumiina astuu voimaan 1. marraskuuta nastarenkailla pysäköinti kielletään
https://www.is.fi/autot/art-2000011510006.html
Kuka prkl näitä ansoja virittelee? Eihän tässä ole mitään järkeä. 900m kadunpätkä kieltoalueena?
Kielletään nastat kokonaan laajemmalla alueella (Uusimaa, rannikkoseutu, Etelä-Suomi??), tai sitten ei kielletä ollenkaan.
Sentään auton saa pysäyttää valoihin? Ei tartte ajaa mummojen yli?
Kommentit (86)
Kyseessä on läpiajokatu jonka tukkiminen nastarenkaisilta autoilta 800m matkalta ei saa ainoatakaan autoilijaa vaihtamaan kitkoihin mutta pakottaa valtaosan autoista aiemmin rauhallisiin asuinkortteleihin pyörimään ja kiertotietä etsimään.
Puhavihreä helsinki ampuu vuodesta toiseen itseään jalkaan konepistoolilla.
Ettekö te helsinkiläiset nouse kapinaan tällaisia älyttömyyksiä vastaan?
Siellähän joku VirkaKyösti/Kaisa nostaa teidän maksamaa palkkaa tällaisten virittelystä.
Aika jännä idea. Mihinköhän tällä ihan tarkkaan ottaen pyritään? Ja mites nyt sitten, kun olen kuullut kerrottavan, että kitkarenkaiden vähäinenkin pito talven jäällä perustuu siihen, kun nastoilla ajavat suuressa armossaan karhentavat jään pinnan? Että mites me kitkoilla 25 vuotta ajaneet nyt sitten pärjätään?
Opetelkaa pellet ajamaan ilman että teidän pitää syksystä kevääseen raaputtaa piikeillänne teitä rikki,.
Vierailija kirjoitti:
"Asvalttipintaisella Lönnrotinkadulla ei siis toisin sanoen saa 1.11. alkaen ajaa lainkaan nastarenkailla, ellei ajo jatku suoraan joko jonkin kiinteistön sisäpihalle tai vaihtoehtoisesti pysäköintihalliin."
Mutta kadun varressa napsahtaa 80€ pikavoitto?
Selvää on, että jos on kylmät kelit ja lunta, niin parkkipirkkoja on tuolla pätkällä jonoksi asti.
Äly hoi, älä jätä.
Eli ajamista ei voida käytännössä kieltää eikä kontrolloida, niin vain pysäköintiä kontrolloidaan?
Kai nyt jokainen ratsattava osaa sanoa, että olen tulossa tai menossa tuohon pihaan tai parkkihalliin?
Kuulostaa taas jonkun autottoman älynväläykseltä ja sakkoautomaatilta vierailijoille, jotka eivät tunne tilannetta.
Sinänsä nastojen määrää tai ajoaikaa voisi varmaankin vähentää Etelä-Suomessa, mutta tämä ei kuulosta kyllä järkevältä touhulta.
Suomeen Norjan systeemi. Nastoilla saa ajaa mutta siitä täytyy maksaa extraa valtiolle, koska ne nastat kuluttaa enemmän tietä.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te helsinkiläiset nouse kapinaan tällaisia älyttömyyksiä vastaan?
Siellähän joku VirkaKyösti/Kaisa nostaa teidän maksamaa palkkaa tällaisten virittelystä.
Taitaa Kyösti tai Kaisan oma asunto olla tuon kadun varrella? Melu ja vierasparkkien pula on ruvennut häiritsemään?
Mulla on jo nytkin tapana ajaa korttelin ympäri, jos vien vaimon hankalaan pysäköintipaikkaan ostoksille. Revittelen ostoksien aikaa siinä lähiseudun kaduilla korttelirallia. Ei tarvitse pysäköidä.
"Pysähtyminen nastarenkain esimerkiksi liikennevaloihin tai matkustajan kyytiin ottamista varten jää kuitenkin yhä sallituksi, kunhan matka vain suuntautuu edellä mainitusti kadun varren tonteille tai sieltä pysäköimättä pois."
Jos matka ei suuntaudu pihoille ja halleihin, niin silloin ei saa pysähtyä edes valoihin?
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa pellet ajamaan ilman että teidän pitää syksystä kevääseen raaputtaa piikeillänne teitä rikki,.
Tai lopetetaan se tolkuton katujen hiekoittaminen. Ilma paranee heti ihan tuntuvasti. Nastarenkailla pärjää kyllä koko talven ilman hiekoitusta. Kävelijät opetelkoot pysymään pystyssä. Mokomat pellet.
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa pellet ajamaan ilman että teidän pitää syksystä kevääseen raaputtaa piikeillänne teitä rikki,.
Sinä pelle et pärjäisi niillä kitkoillasi ilman nastoilla ajavia.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen Norjan systeemi. Nastoilla saa ajaa mutta siitä täytyy maksaa extraa valtiolle, koska ne nastat kuluttaa enemmän tietä.
Tällaiseen nastaveroon tässä varmasti päädytään.
Taas ihan tyhjänpäiväistä puuhastelua. Siiretään liikenne Lönkalta viereisille kaduille. Kyllä nyt maailma pelastuu ja Jeesus hymyilee!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen Norjan systeemi. Nastoilla saa ajaa mutta siitä täytyy maksaa extraa valtiolle, koska ne nastat kuluttaa enemmän tietä.
Tällaiseen nastaveroon tässä varmasti päädytään.
Eikö se tavallaan jo makseta kalliimpana renkaan ostohintana?
Nastarengas paikallaan ollessa kuluttaa katua, mutta liikkeessä ollessaan ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen Norjan systeemi. Nastoilla saa ajaa mutta siitä täytyy maksaa extraa valtiolle, koska ne nastat kuluttaa enemmän tietä.
Tällaiseen nastaveroon tässä varmasti päädytään.
Eikö se tavallaan jo makseta kalliimpana renkaan ostohintana?
Ei nastarengas edes ole merkittävästi kalliimpi, ja mahdollinen hintaero menee valmistajalle, ei lisääntyneeseen tienhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Suomeen Norjan systeemi. Nastoilla saa ajaa mutta siitä täytyy maksaa extraa valtiolle, koska ne nastat kuluttaa enemmän tietä.
Autoilija maksaa jo nyt niin paljon extraa oli nastoja tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa pellet ajamaan ilman että teidän pitää syksystä kevääseen raaputtaa piikeillänne teitä rikki,.
Tai lopetetaan se tolkuton katujen hiekoittaminen. Ilma paranee heti ihan tuntuvasti. Nastarenkailla pärjää kyllä koko talven ilman hiekoitusta. Kävelijät opetelkoot pysymään pystyssä. Mokomat pellet.
Mikä ihmeen katujen hiekoittaminen? Suolaa ainakin pkseudulla kylvetään, ei hiekkaa. Hiekkaa korkeintaan kevyen liikenteen väylille.
Tää on ihan kuin joku aprillipilauutinen, mutta aika on väärä.
"Asvalttipintaisella Lönnrotinkadulla ei siis toisin sanoen saa 1.11. alkaen ajaa lainkaan nastarenkailla, ellei ajo jatku suoraan joko jonkin kiinteistön sisäpihalle tai vaihtoehtoisesti pysäköintihalliin."
Mutta kadun varressa napsahtaa 80€ pikavoitto?
Selvää on, että jos on kylmät kelit ja lunta, niin parkkipirkkoja on tuolla pätkällä jonoksi asti.
Äly hoi, älä jätä.