Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (11609)

Vierailija
11401/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marun kleptomania pahenee jatkuvasti! Nykyään varkaissa on käytävä jo lukuisia kertoja päivässä.

Jospa Maru haluaakin vain näyttäytyä pikku tekosyyllä ja kertoa, että me samojedit ollaan todella näyttäviä koiria eli miten olis seuraava pentulive meistä arktisista kaunottarista ja komistuksista. Ei muuten korvat lupota 😁

Muistaakseni ihan alkuvaiheissa Pirjo mainitsi chatissa, että tälle vuodelle olisi ollut ehdolla samojedinarttu, mutta sen juoksu ei alkanut odotettuun aikaan, joten ei ollut pentuettakaan tiedossa.

Harmi. Samojedi olisi ollut parempi. 

Millä perusteella?

Vierailija
11402/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi synkkyyttä. Vatsatauti jyllää ja nyt vielä pentuliven katsominen loppui. Olen yksinäinen ihminen ja elämä tuntuu tällä hetkellä aika kauhealta. 

Ankkoja livenä :)

https://www.twitch.tv/dashducks

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11403/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kivahan tää pentulive on, mutta kyllä minä silti vähän ihmettelen, jos jatkuu vielä ensi syksynä kun. Mitä uutta tämä enää noin niinkuin antaa. 

Vierailija
11404/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivahan tää pentulive on, mutta kyllä minä silti vähän ihmettelen, jos jatkuu vielä ensi syksynä kun. Mitä uutta tämä enää noin niinkuin antaa. 

no eihän salkkaritkaan anna mitään uutta, silti se jatkuu toiveista huolimatta vuodesta toiseen ja ihmiset jostian kumman syystä sitä haluaa katsoa. 

pentulive antaa vuositaain kuitenkin aina jotain uutta: uuden kasvattajaperheen, uuden emon ja uudet pennut sekä uudet pentujen kodit

Vierailija
11405/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on kuitenkin tiedetoimituksesta. Ehkä jotain uutta näkökulmaa tai muuta tarttis. Minusta joku muu eläin. Koirat on vähän nähty.

Vierailija
11406/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyyntö Ylelle jos joku jostain syystä näitä horinoita lukee:

Laittakaa pentuliven sivulle instat, facet, kotisivut tms. tiedoksi jos joku Murulasta ja pentujen perheistä haluaa että me tohelot, torvelot ja muut palstan pentufanit saamme tietoja tai edes kuvia, vaikka vain joskus. Niin ja muutkin kuin palstalaiset. 

Tässäpä se tärkein 😀

Kun edes liven chattaajat eivät osanneet omatoimisesti etsiä tietoa Ylen omilta Pentulive-sivuilta, niin miten kuvittelet palstalaisten siihen kykenevän...

Vierailija
11407/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

samojedilla olisi varmaan ollut vaikeaa pentuboksissa. kasvattaja kertoi, että murun synnytyspäivänä siellä oli 26 C lämmintä. Samojedi taas viihtyy enemmän viileässä. Voisi olla tukalat oltavat synnyttävälle samojedille tuollaisessa kuumuudessa. vaan saahan tuon lämpötilan ratkaistua tosin jotenkin, luulen. 

Vierailija
11408/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on kuitenkin tiedetoimituksesta. Ehkä jotain uutta näkökulmaa tai muuta tarttis. Minusta joku muu eläin. Koirat on vähän nähty.

Viihdettä se vaan on. Ihmiset tykkää katsoa söpöjä koiranpentuja. Se osa katsojista joka osallistuu chatteihin sun muihin ja haluaa tietoa on pieni

Vierailija
11409/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupru jäi Tupruksi 😃 . 

Vierailija
11410/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viihdettä se vaan on. Ihmiset tykkää katsoa söpöjä koiranpentuja. Se osa katsojista joka osallistuu chatteihin sun muihin ja haluaa tietoa on pieni

Tuota olen itsekin miettinyt että tuskin nuo chattien tietopläjäykset suhteessa kovin suurta yleisöä saavuttaa.

Vierailija
11411/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

samojedilla olisi varmaan ollut vaikeaa pentuboksissa. kasvattaja kertoi, että murun synnytyspäivänä siellä oli 26 C lämmintä. Samojedi taas viihtyy enemmän viileässä. Voisi olla tukalat oltavat synnyttävälle samojedille tuollaisessa kuumuudessa. vaan saahan tuon lämpötilan ratkaistua tosin jotenkin, luulen. 

Juu, ei vaan säädä lämpöä niin korkealle. 

Vierailija
11412/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, miten se pentulive asiaan vaikuttaa? Yhtä tukalaa siellä pentuboksissa on riippumatta kameroista. En saa yhtään kiinni mitä tarkoitat. 

Vierailija
11413/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pentujen takia se lämpö on, ei emoa.

Vierailija
11415/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ajattelitko että kameroiden takia noin kuuma? Vai että koirilla ei ole koskaan pentuja muulloin kuin jos ovat livessä? En ymmärrä pointtia

Vierailija
11416/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten liittyy liveen?

Vierailija
11417/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten liittyy liveen?

Ei mitenkään. Siksihän täällä on kummasteltu tuota samojedi-kommenttia. Kun ei se lämpö liity mitenkään ohjelmaan. 

Vierailija
11418/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tupru Tuprukainen" sai pitää Tupru-nimensä. Tosi kiva nimi, harvinainen ja sanoittaa kivasti sitä pennun selän tuprutus-kuviota. Kivat kuulumiset Ylen sivuilla.

Vierailija
11419/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pennut oli ihania, mutta oliko Murulan mamman mielestä Tupru ehkä kuitenkin tassun mitalla paras yksilö, kun teki päätöksensä?

Vierailija
11420/11609 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siltähän yhteisomistajuuden ja pentutoiveiden mukaan vaikuttaa. Tavallinen Pentulive -katsojahan ei tämmöisiä jalostusasioita osannut katsoa - en minä ainakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi