Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (11386)
Ai kamala, nyt on menny pahaksi, mä aion kattoa Salkkarit kun ei ole chattiakaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri päivittinyt Kasteesta juttupätkä Ylen sivuille. On Malla. Mutta käykäähän lukemassa :)
Malla, hieno nimi. Tulee mieleen Mallatunturit ja mun lapsuuden kodissa oli samojedinkoira nimeltä Malla 🥹
Mun naapurin tyttärien nimet: Malla ja Saana.
Ihmettelen, ettei viime kauden Pentuliven tapaan Pirjo ym.toimittajat eivät ole tekstimuotoista jälkiseurantaa kirjottanu uusien omistajien toimittaneiden kuvineen Ylen nettisivuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri päivittinyt Kasteesta juttupätkä Ylen sivuille. On Malla. Mutta käykäähän lukemassa :)
Malla, hieno nimi. Tulee mieleen Mallatunturit ja mun lapsuuden kodissa oli samojedinkoira nimeltä Malla 🥹
Tiedän siskokset nimeltä Salla ja Saana. Ihan totta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rotujen jalostuksessa käytetään pelkästään suomalaisia koiria niin pian on sisäsiittoisuus edessä
Harmi, että se monien koirarotujen sisäsiittoisuus on maailmanlaajuinen ilmiö. Esimerkkinä vaikkapa lyhytkuonoisten koirien tilanne, jossa koirien geeniperimä on liian kapea ihan kaikkialla.
Lyhytkuonoisten koirien ongelma ei todellakaan ole kapea geeniperimä vaan aikoinaan tehty jalostuksellinen virhe eli liian lyhyt kuono. Onneksi siihen on alettu lopultakin puuttua, vaikka esim. ranskanbullalla rodun kotimaa hannaa vastaan.
Meillä yöpyi kerran sellainen buldoggi, oli vielä aika ylipainoinen. Se kuorsaus yällä oli aika kamalaa ja kuului kauas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivoja nimiä. Olisivatko vanhemmat Lapin ihailijoita.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen, ettei viime kauden Pentuliven tapaan Pirjo ym.toimittajat eivät ole tekstimuotoista jälkiseurantaa kirjottanu uusien omistajien toimittaneiden kuvineen Ylen nettisivuille.
Siis mitä häh. Onhan siellä niiden pentujen osalta joiden omistajat on terveisensä laittanut. Onhan ne linkit tässäkin ketjussa. Jos omistaja joku ei lähetä mitään Ylelle niin tietenkään YLE ei mitään kirjoita. Ja kaikki pennut ei ole vielä edes kotiutuneet. Neljä tai kolme on vielä Murulassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan kivoja nimiä. Olisivatko vanhemmat Lapin ihailijoita.
Minä kysyin tätä aikoinaan ja kas, eivät olleet koskaan Lapissa edes käyneetkään eli nimet valittu ihan vain mieltymyksen mukaan. Itse puolestani olen Lapin fani.
Bongasin Pirjon stooreissa vielä pennut. Oli ollut purkamassa Ylen kanssa Murulan pentulaatikkoa. Näkyi Sumu ja Tuisku ulkona leikkimässä ja Lakka tyhjässä pentulaatikossa remppamiehen kanssa. Myrsky ehkä haettu koska ei mainittu.
Mitä järkeä hankkia koira ja pistää se häkkiin?
Keksi nyt jotain muuta tekemistä. Sun häkkihöpinät oli ja meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos rotujen jalostuksessa käytetään pelkästään suomalaisia koiria niin pian on sisäsiittoisuus edessä
Harmi, että se monien koirarotujen sisäsiittoisuus on maailmanlaajuinen ilmiö. Esimerkkinä vaikkapa lyhytkuonoisten koirien tilanne, jossa koirien geeniperimä on liian kapea ihan kaikkialla.
Lyhytkuonoisten koirien ongelma ei todellakaan ole kapea geeniperimä vaan aikoinaan tehty jalostuksellinen virhe eli liian lyhyt kuono. Onneksi siihen on alettu lopultakin puuttua, vaikka esim. ranskanbullalla rodun kotimaa hannaa vastaan.
Meillä yöpyi kerran sellainen buldoggi, oli vielä aika ylipainoinen. Se kuorsaus yällä oli aika kamalaa ja kuului kauas.
Englanninbulldoggi kuuluu rotuihin, joiden kasvattaminen pitäisi kieltää eläinrääkkäyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meidän naapurin lapset on Marko ja Miia.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tämä Kaste-juttu on?
https://yle.fi/a/74-20187822?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
Tässä on Kasteen eli Mallan terveiset.
Ei tuossa puhuttu mitään mistään häkistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Sama koskee ranskanbulldoggia ja mopsia, joiden kasvattaminen nykymuotoisena on julmaa. Onneksi nämä rodut ei Suomessa ole yhtä suosittuja kuin vaikkapa Britanniassa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuossa puhuttu mitään mistään häkistä.
No voi hyvän tähden. Ei tietenkään. Jonkun huono provo tai mikä trollaus on nyt nuo häkkijutut. Ei ole mitään häkkejä.
Sitä vain ihmettelee jonkun ihmisen kateutta ja katkeruutta. Käytä aikasi ja energiasi yrittääksesi mustamaalata jotakuta tai jotain mikä kaivertaa niin syvällä ettei siitä irti pääse. Surullista. Onko joku jota ei hyväksytty pentuliveen. Tai joku joka ei menesty jossain. Surullista.
Katselin Venla - ehdokkaita.
Pentulive sopisi siihen Seurantareality - sarjaan loistavasti . Tai paremminkin täydellinen Seurantareality 😍 .
Mutta yleisön suosikkia siis voi äänestää tänä vuonna ja Pentulive on siinä .