Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (11386)

Vierailija
11281/11386 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

17,12 aukeaa kultaisen Venlan yleisöäänestys. Vaikka kategorioissa on ehdolla tänä vuonna Eka vuosi Pentuliven sijaan niin yleisö voi äänestää yleisön suosikkia ja antaa äänen Pentulivelle 2025.

Sen teen. 

Onpa aika tylsää kun ei ole pentuja. Kävin kyllä napapiirillä katsomassa kun ihmiset vilkuttelivat minulle. Olisinpa ollut mukana, vilkuttelemassa ja poroja bongailenassa. Tv:ssä uutiset, jatkuvia kauheuksia. Pentulaatikossa oli paljon paremmin. Murula oli kuin suojaisa syli jonne saattoi käpertyä pakoon maailman pahuutta. Katselin Areenasta tallenteita, mutta eihän se ole sama kuin live, ja kaikeksi hyväksi tuli isompi ikävä. Joulu on jo ensi viikolla. Ihan sama, ei juuri minua kosketa. Tämäkin palsta hiljeni, ihmekös. 

Katselin Venla - ehdokkaita.

Pentulive sopisi siihen Seurantareality - sarjaan loistavasti . Tai paremminkin täydellinen Seurantareality 😍 .  

Mutta yleisön suosikkia siis voi äänestää tänä vuonna ja  Pentulive on siinä . 

Vierailija
11282/11386 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala, nyt on menny pahaksi, mä aion kattoa Salkkarit kun ei ole chattiakaan 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11283/11386 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri päivittinyt Kasteesta juttupätkä Ylen sivuille. On Malla. Mutta käykäähän lukemassa :)

Malla, hieno nimi. Tulee mieleen Mallatunturit ja mun lapsuuden kodissa oli samojedinkoira nimeltä Malla 🥹

Mun naapurin tyttärien nimet: Malla ja Saana.

Vierailija
11284/11386 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, ettei viime kauden Pentuliven tapaan Pirjo ym.toimittajat eivät ole tekstimuotoista jälkiseurantaa kirjottanu uusien omistajien toimittaneiden kuvineen Ylen nettisivuille. 

Vierailija
11285/11386 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri päivittinyt Kasteesta juttupätkä Ylen sivuille. On Malla. Mutta käykäähän lukemassa :)

Malla, hieno nimi. Tulee mieleen Mallatunturit ja mun lapsuuden kodissa oli samojedinkoira nimeltä Malla 🥹

Tiedän siskokset nimeltä Salla ja Saana. Ihan totta on. 

Vierailija
11286/11386 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rotujen jalostuksessa käytetään pelkästään suomalaisia koiria niin pian on sisäsiittoisuus edessä 

Harmi, että se monien koirarotujen sisäsiittoisuus on maailmanlaajuinen ilmiö. Esimerkkinä vaikkapa lyhytkuonoisten koirien tilanne, jossa koirien geeniperimä on liian kapea ihan kaikkialla.

Lyhytkuonoisten koirien ongelma ei todellakaan ole kapea geeniperimä vaan aikoinaan tehty jalostuksellinen virhe eli liian lyhyt kuono. Onneksi siihen on alettu lopultakin puuttua, vaikka esim. ranskanbullalla rodun kotimaa hannaa vastaan. 

Meillä yöpyi kerran sellainen buldoggi, oli vielä aika ylipainoinen. Se kuorsaus yällä oli aika kamalaa ja kuului  kauas.

Vierailija
11287/11386 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivoja nimiä. Olisivatko vanhemmat Lapin ihailijoita.

Vierailija
11288/11386 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, ettei viime kauden Pentuliven tapaan Pirjo ym.toimittajat eivät ole tekstimuotoista jälkiseurantaa kirjottanu uusien omistajien toimittaneiden kuvineen Ylen nettisivuille. 

Siis mitä häh. Onhan siellä niiden pentujen osalta joiden omistajat on terveisensä laittanut. Onhan ne linkit tässäkin ketjussa. Jos omistaja joku ei lähetä mitään Ylelle niin tietenkään YLE ei mitään kirjoita. Ja kaikki pennut ei ole vielä edes kotiutuneet. Neljä tai kolme on vielä Murulassa.

Vierailija
11289/11386 |
15.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kivoja nimiä. Olisivatko vanhemmat Lapin ihailijoita.

Minä kysyin tätä aikoinaan ja kas, eivät olleet koskaan Lapissa edes käyneetkään eli nimet valittu ihan vain mieltymyksen mukaan. Itse puolestani olen Lapin fani. 

Vierailija
11290/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin Pirjon stooreissa vielä pennut. Oli ollut purkamassa Ylen kanssa Murulan pentulaatikkoa. Näkyi Sumu ja Tuisku ulkona leikkimässä ja Lakka tyhjässä pentulaatikossa remppamiehen kanssa. Myrsky ehkä haettu koska ei mainittu.

Vierailija
11291/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä hankkia koira ja pistää se häkkiin?

Vierailija
11292/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi nyt jotain muuta tekemistä. Sun häkkihöpinät oli ja meni.

Vierailija
11293/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos rotujen jalostuksessa käytetään pelkästään suomalaisia koiria niin pian on sisäsiittoisuus edessä 

Harmi, että se monien koirarotujen sisäsiittoisuus on maailmanlaajuinen ilmiö. Esimerkkinä vaikkapa lyhytkuonoisten koirien tilanne, jossa koirien geeniperimä on liian kapea ihan kaikkialla.

Lyhytkuonoisten koirien ongelma ei todellakaan ole kapea geeniperimä vaan aikoinaan tehty jalostuksellinen virhe eli liian lyhyt kuono. Onneksi siihen on alettu lopultakin puuttua, vaikka esim. ranskanbullalla rodun kotimaa hannaa vastaan. 

Meillä yöpyi kerran sellainen buldoggi, oli vielä aika ylipainoinen. Se kuorsaus yällä oli aika kamalaa ja kuului  kauas.

Englanninbulldoggi kuuluu rotuihin, joiden kasvattaminen pitäisi kieltää eläinrääkkäyksenä.

Vierailija
11294/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä Kaste-juttu on?

Vierailija
11295/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja meidän naapurin lapset on Marko ja Miia.

Vierailija
11296/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä Kaste-juttu on?

https://yle.fi/a/74-20187822?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…

Tässä on Kasteen eli Mallan terveiset.

Vierailija
11297/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuossa puhuttu mitään mistään häkistä.

Vierailija
11298/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Sama koskee ranskanbulldoggia ja mopsia, joiden kasvattaminen nykymuotoisena on julmaa. Onneksi nämä rodut ei Suomessa ole yhtä suosittuja kuin vaikkapa Britanniassa.

Vierailija
11299/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa puhuttu mitään mistään häkistä.

No voi hyvän tähden. Ei tietenkään. Jonkun huono provo tai mikä trollaus on nyt nuo häkkijutut. Ei ole mitään häkkejä.

Vierailija
11300/11386 |
16.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain ihmettelee jonkun ihmisen kateutta ja katkeruutta. Käytä aikasi ja energiasi yrittääksesi mustamaalata jotakuta tai jotain mikä kaivertaa niin syvällä ettei siitä irti pääse. Surullista. Onko joku jota ei hyväksytty pentuliveen. Tai joku joka ei menesty jossain. Surullista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä