Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (11616)
tuolta löytyy viikko kooste
on Marua varkaissa, pikkujoulua ja vaikkas mitä
16:14 ovi aukesi taas ja pennut kiiruhtaa jonnekin
16:18 jompi kumpi Muru tai Maili varastaa Kuuran pikkujoululelun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikille noille ostajat tiedossa/tulossa hakemaan pennun omiin koteihinsa?
Melkoisesti maksavat puhdasrotuiset koiranpennut rodusta riippuen nykyään, koska aikoinani lapsuudenperheeni rotukoira maksoi melkoisen paljon ( markkavaluutan aikaan 1970- luvulla).
Arvelenko oikein, että noin parisen tonnia euroja saa tuostakin spanielin pennusta pulittaa?
Kyllä varmaan. 11 kertaa kaksi tonnia, onhan siinä vaivanpalkkaa.
Miinus kaikki ylläpitokustannukset ja verot
Unohdit, kuinka paljon kasvattaja saa Yleltä korvausta tuosta pentuliven ylläpidosta?
Ei kai kasvattaja ilmaiseksi kahta kuukautta anna kuvata nonstoppina pentueen elämää ym.
Täällä ketjussa oli taannoin kommentoimassa joku, joka sanoi olevansa itse kasvattaja, kertoi siitä, että miten monet kasvattajat oikeasti Pentulivestä kieltäytyvät, hän itse mukaanlukien. Hän kirjoitti, että mitään palkkaa tai palkkioita kasvattajalle ei tuosta makseta, avustetaan tarvikkeiden ja mm pentulaatikon kanssa, mutta rahallista korvausta ei tule. Näkyvää mainosta kasvattaja tuosta tietysti saa, mutta vaivannäköä on kyllä erittäin paljon.
No tottakai saa kasvattaja palkkion. Pelkästään jo chatit. Mieti kuka hullu alkaisi ilmaiseksi kolme kertaa viikossa puhumaan eetteriin alla äänellään. Puhumattakaan kaikki muu
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikille noille ostajat tiedossa/tulossa hakemaan pennun omiin koteihinsa?
Melkoisesti maksavat puhdasrotuiset koiranpennut rodusta riippuen nykyään, koska aikoinani lapsuudenperheeni rotukoira maksoi melkoisen paljon ( markkavaluutan aikaan 1970- luvulla).
Arvelenko oikein, että noin parisen tonnia euroja saa tuostakin spanielin pennusta pulittaa?
Aika selvästi alle
Vierailija kirjoitti:
No tottakai saa kasvattaja palkkion. Pelkästään jo chatit. Mieti kuka hullu alkaisi ilmaiseksi kolme kertaa viikossa puhumaan eetteriin alla äänellään. Puhumattakaan kaikki muu
Mutta siis minä suon jokaisen pennin minkä saa työstään . Lisäksi tässä on perheen nuoriain ollut mukana esim äänellään ja kuvannut Ylelle materiaalia mm.
16:35 Nuori mies kohteliaasti yrittää houkutella Murua pois kun hänellä on pennuille ruokaa, ei laske lautasta ennen kuin Murukin lähtee.
Maili meni jo aiemmin mutta Muru pani korvatulpat korvilleen 😁 ja kuono koholla vain tuijottaaa ilmeisesti ruokalautasta. Kohteliaasti sanoo nuorimies Murulle ettei tää oo sun.Mene pois tämä on pentusten ruokaa. Lopulta Muru lähtee ja pennut pääsevät syömään.
Ilmaiseksikö pitäisi kansaa viihdyttää?
Vierailija kirjoitti:
No niinkuin edellä kerroin, joku toinen kasvattaja näin kertoi ja sanoi tosiaan myös, että Pentuliveen on vaikea saada kasvattajia lähtemään mukaan, tuo lienee yksi syy. Mainitsi myös arvostelujen kohteeksi joutumisen.
Jollet tuota usko, niin ainahan voit itse ottaa yhteyttä Yleen ja kysyä.
Hellanen aika kun on syötävän makoisat viralliset nimet pennuille annettu..
Joku toinen kasvattaja vauvapalstalla kertoo..käytä järkeäsi.
Sen uskon että kasvattajia on vaikea liveen saada. Mutta palkan he tottakai saavat.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaiseksikö pitäisi kansaa viihdyttää?
Olen se edellinen, joka kertoi jonkun toisen kertoneen, että palkkioita ei makseta. Saan nyt näköjään alapeukkuja, joten täydennän vielä, että kerroin vain mitä olen itse täältä lukenut. Ei ole oma mielipiteeni, enkä ole Ylen palkkauksista vastuussa.
Siinä tapauksessa että kamera kuvaisi pelkkiä pentuja ilman että on mitään muuta niin YLE ehkä voisi maksaa vain tietyt kulukorvaukset.
16:54 nämä pennut on sitä mieltä että vihreä matto pannaan vaihtoon
Ei hyvää päivää. Tuohan olisi rikollista jo Yleltä teettää orjatyönä ilman palkkaa 😅
Mitäh, oliko Muru siis sijoitusnarttu kun pentue rekattu Murun kennelnimelle?
Vierailija kirjoitti:
Sen uskon että kasvattajia on vaikea liveen saada. Mutta palkan he tottakai saavat.
No sovitaan sitten että maksetaan ja täällä aiemmin kommentoinut kasvattaja ei ollutkaan kasvattaja, vaan vaikka valehteleva Alepan kassa ja minä tyhmänä uskoin.
Saako vai eikö saa en tiedä, mutta kaikki korvaukset ovat veronalaista tuloa myös