Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (5024)

Vierailija
4481/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopettakaaaaaa nahistelu! Huolestutaan mieluummin 😳

Nimenomaan, aikuiset ihmiset (jos olette aikuisia), lopettakaa jo! 

Vierailija
4482/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkka Pentuliven lopetuspäivä tiedossa?

Onko se sitten 9.12. Eikös silloin tule 8 viikkoa alusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4483/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan nää tosiaan saa noita vietyä ulos. Sitäpaitsi kasvattaja on päivällä töissä. Että se on sitten oltava vapaapäivä tai viikonloppu.

Eipä nämä pikku pennut talvisäillä pitkiä aikoja ulkona vietä, liian kylmä. Joten ei se ulkoilu sinänsä ole mikään älyttömän paljon aikaa vievä aktiviteetti. Ihan keskitalvella pennut ei kasvattajan luona ollessaan välttämättä edes juuri ulkona käy jos mittari huitelee reippaissa miinuksissa. Pennut ei kestä kylmyyttä hyvin, toki rodun ja sitä kautta turkin paksuudella on merkitystä, mutta enkku pentujen turkki ei ole mikään älyttömän paksu. Ja ennenkuin joku alkaa Möpsön vuotta huutelemaan, niin en silloin katsonut joten en tiedä kuinka paljon ja pitkään pennut ulkoili.

Vierailija
4484/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on livevuosi 2025. Edellisen vuoden instat ei nyt kuulu tänne.

Ei todellakaan edellisten vuosien instasta kinaaminen kuulu tänne. 

Vierailija
4485/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sata varma että tänä vuonna ei sometilejä jaella yhtä avoimesti kuin viime vuonna.

Ovat kyllä todella viisaita elleivät jaa. 

Olisikin hyvä, ettei pentuja ylläpidettäisi julkkiksina yhä edelleen ja yritettäisi hyötyä pönkittämällä omistajaa itseään. Onko kukaan aiempien kausien pentujen omistajista tehnyt maksullisia yhteistyöpostauksia?

Vierailija
4486/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

🐕🦺

Vierailija
4487/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan se ulkonaoloaika ole ongelma vaan miten 11 pentua saa ulos ja sisään. Viime vuonna oli kaksi ihmistä ja isot kopat ja ihmiset oli kotona.

Mutta eipä niiden nyt tarvitse. Ehkä jonkun reissun kuitenkin tekevät kun sanovat että suunnittelevat miten se tapahtuu.

Vierailija
4488/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on aika urakka tälläkin kasvattajalla. Ensin päivätyö, perhe, muut eläimet yms. Siihen päälle pentujen hoito ja vieläpä joku julkinen rooli kolme iltaa viikossa vedettävä eetteriin. Toivottavasti jaksaa loppuun asti ettei väsy.

Vierailija
4489/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sata varma että tänä vuonna ei sometilejä jaella yhtä avoimesti kuin viime vuonna.

Ovat kyllä todella viisaita elleivät jaa. 

Olisikin hyvä, ettei pentuja ylläpidettäisi julkkiksina yhä edelleen ja yritettäisi hyötyä pönkittämällä omistajaa itseään. Onko kukaan aiempien kausien pentujen omistajista tehnyt maksullisia yhteistyöpostauksia?

Mitäpä jos lopetettaisiin tunnistettavien ihmisten somesisältöjen revittele ja arvostelu? Ei ole asiallista.

Vierailija
4490/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan nää tosiaan saa noita vietyä ulos. Sitäpaitsi kasvattaja on päivällä töissä. Että se on sitten oltava vapaapäivä tai viikonloppu.

Ehkä useammassa erässä? Vähintään kahdessa.

Vierailija
4491/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on aika urakka tälläkin kasvattajalla. Ensin päivätyö, perhe, muut eläimet yms. Siihen päälle pentujen hoito ja vieläpä joku julkinen rooli kolme iltaa viikossa vedettävä eetteriin. Toivottavasti jaksaa loppuun asti ettei väsy.

No itse hän on tähän hakenut. 

Vierailija
4492/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pannat kaulaan ja ulos mennessä hihnat, jos kaikki kerralla viedään. Noita on kyllä niin monta!

Vierailija
4493/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedetä onko hakenut. Sanoi alussa että Pirjo otti yhteyttä. Samoin oli viime vuonna. En usko että tähän niin kovin helppo on Ylen sopivaa kasvattajaa löytää.

Vierailija
4494/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pannat kaulaan ja ulos mennessä hihnat, jos kaikki kerralla viedään. Noita on kyllä niin monta!

Oli kai vitsi 🙄

Vierailija
4495/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ilmeisesti pyydetty, ei ole itse hakenut.

Vierailija
4496/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarkka Pentuliven lopetuspäivä tiedossa?

Onko se sitten 9.12. Eikös silloin tule 8 viikkoa alusta.

Hyvä ajoitus! Silloin kun loppunut ennen joulua niin ollut itselleni jotenkin vaikeaa. Olen aiemmin seurannut tiiviisti, nyt en niinkään kun pentuja on niin paljon.

Vierailija
4497/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tiedetä onko hakenut. Sanoi alussa että Pirjo otti yhteyttä. Samoin oli viime vuonna. En usko että tähän niin kovin helppo on Ylen sopivaa kasvattajaa löytää.

Hän tosiaankin sanoi alussa, että Pirjo otti yhteyttä, eli varmastikaan hän ei itse hakenut, vaan häntä pyydettiin mukaan. Tässä ketjussa aiemmin joku muu kasvattaja kommentoi, että sekä hän itse, että useat hänen tuntemansa on pentulivestä kieltäytyneet, kun on pyydetty. Ei siis liene ihan helppoa löytää tähän sopivaa kasvattajaa. 

Vierailija
4498/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän tosiaankin sanoi alussa, että Pirjo otti yhteyttä, eli varmastikaan hän ei itse hakenut, vaan häntä pyydettiin mukaan. Tässä ketjussa aiemmin joku muu kasvattaja kommentoi, että sekä hän itse, että useat hänen tuntemansa on pentulivestä kieltäytyneet, kun on pyydetty. Ei siis liene ihan h

Ja yhä vaikeammaksi tulee kun samoja tai samankaltaisia rotuja tuskin halutaan uudestaan.

Vierailija
4499/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku Mailikin kuulemma harjoittelee pelastuskoiraksi. Sanoi nuorempi hoitsu.

Vierailija
4500/5024 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän tuohon vessalaatikkoon on valittu pelletit. Eikö ihan paakkuuntuva kissanhiekka olisi hyvä. Pehmeä tassulle ja pissatkin saisi paakkuina pois. Vai olisiko hankalampi siivota jos nuo pelletit voi niinkuin helpommin kerätä kun leviävät. Itse en ole kissalle koskaan edes kokeillut pellettejä. Minusta tuntuisi hankalalta. Enkä usko että pitäisivät kissan pissan hajua poissa.

Paakkuuntuva kissanhiekka on hengenvaarallista. Paakkuuntuu ja tukkii suoliston jos sitä syö. Ainakin emä syö samalla kun siivoaa pentujen jätöksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän