Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3
Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)
https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…
Kommentit (11912)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timo on Ylen kameramies, joka säätää kuvakulmia. Yleisesti ottaen jokainen jota kutsutaan nimeltä on joko Yleltä tai esim. chattiin tai paikan päälle kutsuttu asiantuntija tai vieras.
Kasvattajaperheenjäsenet ovat poikkeuksetta anonyymejä, ja saavat yleensä lempinimet (kuten Möpsön kaudella oli assistentti ja aamutakkimies, viime kaudella Hovineito ja Hovimestari jne).
Timo on ollut kameran puikossa useammalla kaudella👍Joku chattaaja pyysi lähettämään Kameramies Timolle terkkuja. Puhuivat myös Peltsistä ja Tom Nylundista joka oli myös/luulen ma moderaattorina niinkus oli myös O-P ja ketä lie muita.
Chatissa ihan hirveästi joutuvavia viestejä tykitetään jatkuvalla syötöllä niin ettei kerkii juuri mitään oikeaa asiaa lukemaan.
Osallistuminen on se idea. Pitää lukea jälkikäteen. Muuten ei ehdi seurata.
Koira haukkuu taustalla. Joku muu kuin Muru? Nuo pennut taitaa olla vielä kuuroja?
Ihanan kiiltävä turkki Murulla!
Lähikuvassa näkyy hyvin pentujen värierot, siis tuo mustan ja ruskean ero.
Vierailija kirjoitti:
Koira haukkuu taustalla. Joku muu kuin Muru? Nuo pennut taitaa olla vielä kuuroja?
Siellä on myös toinen koira. Melko pentu vielä. Ehkä siitä tulee myöhemmin leikkitäti pennuille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Timo on Ylen kameramies, joka säätää kuvakulmia. Yleisesti ottaen jokainen jota kutsutaan nimeltä on joko Yleltä tai esim. chattiin tai paikan päälle kutsuttu asiantuntija tai vieras.
Kasvattajaperheenjäsenet ovat poikkeuksetta anonyymejä, ja saavat yleensä lempinimet (kuten Möpsön kaudella oli assistentti ja aamutakkimies, viime kaudella Hovineito ja Hovimestari jne).
👍
Muutenkin kiva kun tänä vuonna kasvattaja näyttäs antavaan Murun olevan pentueineen päätähtiä, eikä itse tunge turhaan itseään kameran eteen.
Nk viime vuonna synnytyksessäkin kasvattajan "piti" sitoa langalla pentujen napanuorat yms turhaa hössötystä koiran ympärillä. Ihankuin emo ei muutenkin jo olisi tarpeeksi stressaantunneessa tilassa.
oli todella mielenkiintoinen kausi, koska siellä käytiin läpi myös genetiikkaa ja geenitestauksia ja kaikkea. Erityisen tietopitoinen kausi. Olen hiukan nörtähtävä, joten tuollaisen kiinnostaa minua enemmän. Vastapainoksi sitä whippet kautta en juurikaan katsellut, koska oli minun makuuni liikaa hössötystä ja sirkustouhuja. En silti pidä tuotakaan kauttaa huonona: koen, että on plekästään hyvä ettei kaudet toista toisiaan, joten varmasti jokainen löytää kausista itselleen mielenkiintoisimman. Kaikki livet ja ihmiset ovat saaneet kunnioitukseni siinä, että 1) jaksavat pentu-urakkaa ja 2) jaksavat myös jakaa elämäänsä katsojille. Tiedän että jos itsellä olisi penutettava koira ja vaikka mielenkiintoinen rotu, niin en suostuisi osallistumaan pentuliveen. Tunnistan itsessän itarpeen saada olla rauhassa omassa kodissa ja joku 2-3 kuukauden live omasta kodista olisi ihan hirveä ajatus. Stressaa melkein ajatellakin koko asiaa (vaikkei sitä koskaan edes tapahdu)
Muru lähtee johonkin. Naisääni sanoi jotain "ne pärjää kyllä hetken", ja minä käsitin, että se oli tarkoitettu Murulle.
Tänään Muru on haukkunut tai pitänyt sellaista ääntä, jonka minä tulkitsen haukunnaksi.
Vierailija kirjoitti:
Perheen toinen koira. Ylen sivulla oli hauska kuva Mailista ja Murusta jotka istuivat vierekkäin. Maili oli pikkuinen pentu, taitaa olla vieläkin pentu-ikäinen.
Murun Mamma sanoi tänään Murulle että Maili haluaisi tulla katsomaan mutta ei pääse vielä, joskus myöhemmin kyllä.
Katson pentuliveä ekaa kertaa. En ole edes varsinaisesti "koiraihminen" enkä tiedä miksi edes avasin pentuliven tälläkään kertaa. Nyt oon kuitenkin jotenkin ihan koukussa. Oon erityisesti aivan hurmaantunut tuohon Muruun, on jotenkin aivan ihana äiskä. Onko koirat yleensäkin luontaisesti noin kärsivällisiä ja välittävän oloisia emoja vai onko Muru poikkeuksellinen yksilö?
Vierailija kirjoitti:
Katson pentuliveä ekaa kertaa. En ole edes varsinaisesti "koiraihminen" enkä tiedä miksi edes avasin pentuliven tälläkään kertaa. Nyt oon kuitenkin jotenkin ihan koukussa. Oon erityisesti aivan hurmaantunut tuohon Muruun, on jotenkin aivan ihana äiskä. Onko koirat yleensäkin luontaisesti noin kärsivällisiä ja välittävän oloisia emoja vai onko Muru poikkeuksellinen yksilö?
Whipets Sini ja bortsu Loimu olivat helliä äitejä, mutta shiba Möpsö tyyliä Justiina. Ekaa kautta en katsonut kuin satunnaisesti kun en pitänyt kasvattajan tyylistä pitää emo ja pennut tiukasti pentuboxissa. Samaa olen harmikseni nähnyt niillä kasvattajilla joilla erillinen kennelrakennus ja koirat elävät lähinnä omissa oloissaan ja tarhassa.
Mussukat on alkaneet ääntelemään voimallisemmin vain parissa päivässä.
Pentuliven katsominen on niin rentouttavaa ja meditatiivista. <3
"Osallistuminen on se idea. Pitää lukea jälkikäteen. Muuten ei ehdi seurata."
Niin mutta noin yleisesti ottaen chateissa myös keskustellaan. Ei kai tarkoituksena ole että kunhan kerkii mahdollisimman monta höpö viestiä lähettää😁
Minä en kyllä viitsi chattia lukea jälkikäteen, scrollaaminen on työlästä kun suurin osa viesteistä on pelkkiä hymiöitä tai ehkä on vain yks tai kaks sanaa. Joku myös jankkaa samaa asiaa tolkuttomasti. Että sitä mitä ei ehdi chatin aikana lukea saa mun puolesta jäädä lukematta.
Toisaalta siellä on aika paljon myös lapsia jotka eivät ehken osaa oikein käyttäytä. No, pitäähän sitä lastenkin saada laittaa viestejä tyyliin " tykkää tästä jos tykkäät tästä" 😉😁😁.
En sen kummemmin kritisoi, kunhan vain joutessani itsekin höpötän 😂 täällä😂
Onko koirilla yleensä noin kauniin vaaleanpunainen kieli kuin Murulla? Suorastaan täydellinen kieli. Kauniimman värinen kieli kuin meillä ihmisillä. 😄
Murun kuonon pilkuista tulee mieleen pisamat. 😍
Eilen chatissa oli poikkeuksellisen paljon höpöhöpö-viestejä ja luvalla sanoen vähän tyhmiäkin kysymyksiä. Mun puolesta saa olla, mutta olisikohan syynä ollut koululaisten loma-aika ts. normia enemmän lapsia liikenteessä kuin myös ekan chatin alkuinnostus. Itse katson liveä telkkarista ja tabletilta toisella silmällä chattia. Jos on joku mielenkiintoinen viesti, nappaan sen kiinni ja luen tarkemmin. Itse en chattaile joten laitan usein vain "siniset viestit" näkymään, mutta eilenhän se ei ollut mahdollista.
Ihanaa että Muru osaa nyt rauhoittua ja nukkua eikä ole levottomuutta, vaikka pennut pökkii koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Onko koirilla yleensä noin kauniin vaaleanpunainen kieli kuin Murulla? Suorastaan täydellinen kieli. Kauniimman värinen kieli kuin meillä ihmisillä. 😄
Joillain koirilla on jopa sininen kieli 😁
Kuinka hyvin noin tyypillisesti englanninspringelspanielit tulee toimeen muiden koirien kanssa?
Yksi pentu (takaa päin näyttää olevan selässä kuvio kuin olisi ateelismiehen kuva) yritää epätoivoisesta maitobaariin mamman peräpäästä. Välillä kääntyi jo oikeaan suuntaan, mutta sitteen kääntyi takaisin.