Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2025 official, englanninspringelspanielit.<3

Vierailija
22.09.2025 |

Voi suloisuus! Uusi pentulive alkaa 15.10., ja rotuna päästään tutustumaan englanninspringelspanieleihin!<3 Kuinkahan monta pentua Muru-emo saa? :)

https://mesta.net/valoa-syksyn-harmauteen-tuo-pentulive-jo-viidetta-ker…

Kommentit (2470)

Vierailija
2381/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä kanavalla tää on

Vierailija
2382/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän kamera ei ole liikkunut nyt illalla kun katsoin ja kelasin. Ei ole iso ongelma, mutta pitkään näkyi vain Murun selkää. Ennen kuvakulma vaihtui välillä.

Varmaan siksi näytettiin vain Murun selkää kun siellä oli myös pitkän aikaa Murun Mamma ja Murun Assistentti-tyttö, juttelivat pitkät pätkät eivätkä ilmeisesti halua näkyä kamerassa, oletan. 

Okei. Heillä on siihen tietenkin täysi oikeus. Viime vuonna oli juuri parasta kuunnella ja katsella Hoviväen juttelua pennuille, mutta kukin tyylillään. Tänä vuonna en ole niin aktiivisesti seurannutkaan.

Minäkään en seuraa 2025 pentuliveä aktiivisesti. Viime vuonna oli toisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2383/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mnäkin olen seurannut nyt vähemmän kuin viime vuonna, mutta viime vuonna bortsut avasivat silmänsä aiemmin ja alkoivat "pelleillä" aiemmin, joten muutos matsomisessa johtuu ainakin omalla kohdallani siitä. En sillä lailla välitä onko kasvasttajat siellä boksissa tuottamassa omaa sisältöä tai ei. (tänäänkin muuten aamulla näiden pentujen kasvattajat oli siellä boksissa "lässyttämässä" (no pun intended!) pennuille ja murulle. Olihan siätkin ihan kiva kuunnella ja samaa mieltä olin heidän kanssaan, että ihania pentuja.

Nyt tuossa on live kuitenkin päällä, kun on  kiva välillä kuunnella pentunarinaa ja vinkunaa. Tulee ihan mieleen oman koiran pennutusaika, kun meillä oli samanlainen huuto ja hälinä kotona päällä. Onneksi tosin vain kahdeksan pennun voimin. Varmaan katson sitten enemmänkin, kun nämäkin alkaa "pelleillä" ja tarjota katsottavaa. Ihania luppiksia kyllä ovat ja kasvuvauhti on huikea. 

Vierailija
2384/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mentiimpäs nyt synkille vesille. Onneksi valtaos eläinten omistajista ovat ihan täysipäisiä, ja kohtelevat elämiään hyvin.

Oli eilen aika söpöä, kun se perheen tyttö kertoi, miten siitä samojedistä (en muista nimeään), että kun tyttö meni aikoinaan kaveriensa luokse naapuriin kylään, niin jonkun ajan kuluttua koira ilmaantui pihalle. Ja naapuri sanoi, että sua tultiin hakemaan kotiin.

Maru 12 vuotta.

Kyseessä ei ollut Maru vaan Milli. Oli puhetta Mailin nimestä ja kuinka tytölle oli ollut aikanaan hyvin tärkeä koira, jonka nimi oli Milli (hakenut naapurista yms). Oli siis mietitty M-kirjaimella alkavaa mittanimeä Millin tyyliin ja oli tullut vain Metri mielen, kunnes tyttö oli keksinyt Mailin.

Vierailija
2385/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut joka kausi niin että ekan viikon muutamia päiviä katson aktiivisemmin, sitten lähinnä vain vikaisen kelaaamalla. Nyt taas pikkuisen enemmän kelailen kun pennuilla selkeästi alkaa nyt alkaa nyt kävelyn opettelu. Kun pennut alkaa liikkumaan ja aiheuttavat yhtä sun toista häslinkiä niin katsominen lisääntyy huomattavasti. Kun pennut alkaa hämärästi nähdä ja kuulla niin silloinkin alkaa tulla mielenkiinoiseksi touhut näin katsojan kannalta.

En osaa niin täsmälleen sanoa mutta jotain viikko taa päin on ollut pennuilla kasvun paikka niin että pääasiassa vainsyövät ja nukkuvat, ihan niin kuin pitääkin. Syövät reippaasti ja nukkuvat sikeästi ja hyvä niin.

Painokäyrät ja vinkkiklipit katson aina ja jos sattun olemaan paikalla niin päivittäiset punnitukset myös. Mutta punnitukset voin katsoa myös kelaamalla jos kerkiin aikarajan puitteissa.

Vierailija
2386/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut joka kausi niin että ekan viikon muutamia päiviä katson aktiivisemmin, sitten lähinnä vain vikaisen kelaaamalla. Nyt taas pikkuisen enemmän kelailen kun pennuilla selkeästi alkaa nyt alkaa nyt kävelyn opettelu. Kun pennut alkaa liikkumaan ja aiheuttavat yhtä sun toista häslinkiä niin katsominen lisääntyy huomattavasti. Kun pennut alkaa hämärästi nähdä ja kuulla niin silloinkin alkaa tulla mielenkiinoiseksi touhut näin katsojan kannalta.

En osaa niin täsmälleen sanoa mutta jotain viikko taa päin on ollut pennuilla kasvun paikka niin että pääasiassa vainsyövät ja nukkuvat, ihan niin kuin pitääkin. Syövät reippaasti ja nukkuvat sikeästi ja hyvä niin.

Painokäyrät ja vinkkiklipit katson aina ja jos sattun olemaan paikalla niin päivittäiset punnitukset myös. Mutta punnitukset voin katsoa myös kelaamalla jos kerkiin aikarajan puitteissa.

Mulla on eka kausi, kun ylipäätään katson - on jotenkin mennyt kokonaan ohi aiemmin. Nyt katson ja kuuntelen aina chatit, on kiva kun näytetään ne punnitukset ja silloin muutenkin tulee paljon kiinnostavaa tietoa. Muuten vilkaisen sopivissa kohdissa pitkin päivää. Toistaiseksi aika usein on tullut todettua, että pennut nukkuvat, ei tapahdu mitään ja olen sitten sulkenut nopeasti. Kohta alkaa tapahtua ja sitten tulee varmaan seurattua enemmän.

Vierailija
2387/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä kanavalla tää on

Areenassa ja Ylen nettisivuilla.

Vierailija
2388/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään katsoa myös silloin kun ns.ei mitään tapahdu, eli kun pennut nukkuvat. Se on rauhoittavaa. Tulee itsellekin levollinen olo. Pennut ovat niin ihania.

Vierailija
2389/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne nyt minään vuonna ole vielä kaksi viikkoisina koheltaneet 😋. Viime vuoden alku varmaan oli katsojalle tapahtuvampi kun se oli kasvattajille rankempi.

Vierailija
2390/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tykkään katsoa myös silloin kun ns.ei mitään tapahdu, eli kun pennut nukkuvat. Se on rauhoittavaa. Tulee itsellekin levollinen olo. Pennut ovat niin ihania.-

Niin minäkin. Ja mulle pentujen ajatteleminen on kuin unilääkettä, jos en meinaa saada nukutuksi yöllä. Joka kaudella olen huomannut tekeväni samaa - välillä kuvittelen itseni suloiseksi tuhisevaksi pentupötkyläksi haha. 🐶😴

Vierailija
2391/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Instassa jenkkissivuilla ihmeen paljon puolustellaan typistämistä sillä, että on välttämätöntä työroduille. Just joo

Typistyskivut tekee vihaiseksi.  Jatkuva jomotus korvissa ja häntäluussa.  Aatelkaa omalle kohalle.  Täytyy olla idiootti että tekee tuota. 

Vierailija
2392/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopuksi yökyöpeleille katseluvinkki: Pentulive näkyy nyt öisin myös TV2:ssa.

Pentuliven suora lähetys on nähtävissä tiistain ja keskiviikon välisestä yöstä alkaen myös Yle TV2 -kanavalla. Pentulive tulee näkymään Kakkosella joka yö, aina Pentuliven joulukuiseen päätökseen asti. Suora Pentulive-lähetys alkaa Yle TV2:n normaalin iltaohjelmiston päätyttyä ja jatkuu seuraavan aamun ensimmäisen ohjelmaan asti. Ensimmäinen yölähetys alkaa näin ollen keskiviikkona 29.10. klo 00.10 ja päättyy klo 6.50.

https://yle.fi/a/74-20187822/64-3-281331

Vierailija
2393/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulla on eka kausi, kun ylipäätään katson - on jotenkin mennyt kokonaan ohi aiemmin. Nyt katson ja kuuntelen aina chatit, on kiva kun näytetään ne punnitukset ja silloin muutenkin tulee paljon kiinnostavaa tietoa. Muuten vilkaisen sopivissa kohdissa pitkin päivää. Toistaiseksi aika usein on tullut todettua, että pennut nukkuvat, ei tapahdu mitään ja olen sitten sulkenut nopeasti. Kohta alkaa tapahtua ja sitten tulee varmaan seurattua enemmän."

Minä katson ja kuuntelen myös chatit aina kun sopii aikatauluun ja jos kerkiin niin sitten kelaamalla jos en ehdi paikalle chatin aikana.

- sama jolle vastasit

Vierailija
2394/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä kanavalla tää on

Areenassa ja Ylen nettisivuilla.

Kyllä, löyttyy instrassa, tiktokissa, areenassa, yle piste fi ja nyt alkaa myös näkyä telkussa öisin.

Vierailija
2395/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kaikki kaudet toisesta lähtien katsellut kännykästä kun tilanne sopii ja lukenut Ylen tiedotteet ynnä klipit. Telkkarista ei edes Areena näy enkä ehtisi katsomaan.

Vierailija
2396/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentujen viimeiset hetket numeroina 😋

Vierailija
2397/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentujen viimeiset hetket numeroina 😋

😂😂Minä meinasin mennä ylen sivulle lukemaan mitä joku tilastonikkari on keksinyt 😂😂

Kovasti on exeltyyppejä jotka saavat vaikka mistä väsättyä jos vaikka mitä 👍

Sitten hoksasin että tosiaankin tänään on nimiäisjuhlat 🎉🥳sen ja kaksviikois synttäreiden kunniaksi 🎂

Vierailija
2398/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee vipinää töppösiin/tassuihin kun Muru saapuu paikalle. Ensin nukkuvat sikiunessa ja ykskaks pieni herhiläislauma hyökkää Murun kimppuun 😂

Vierailija
2399/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muru kävi pesemässä lapset suurta juhlaa varten

Vierailija
2400/2470 |
28.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ooteko koskaan syönyt/juonut selällään maaten. 🤔

Joka vuosi pentulassa ruokaillaan milloin missäkin asennossa 😀