Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VM: Suomalaiset säästävät Suomen puolikuoliaaksi - Suomaiset kuluttajat ovat nyt talouden kasvun heikoin lenkki,

Vierailija
22.09.2025 |

Suomen taloudella menee nyt huonosti ja taantuma pitkittyy eikä vika ja syy ole hallituksen ja sen päätösten vaan tavankansalaisten jotka säästelevät ja välttävät kulutusta, kertoo Valtionvarainministeriö ja asiantuntijat. Tilanteen korjaamiseksi tulisi suomalaisten vähentää säästämistä ja sãästeliäästi elämistä ja sen sijaan alkaa taas kuluttamaan ja tekemään ostoksia jotta Suomi saataisiin nistettua suosta.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/6342b7d1-f17d-4b49-91ad-d85026831…

https://www.hs.fi/talous/art-2000011484056.html

Kommentit (531)

Vierailija
481/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ongelma on sosialistinen systeemi. Suomi on ddr 2.0. Ikävä kyllä.

Vierailija
482/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satavarma olen että nää jotka täällä uhoavat etteivät kuluta hallituksen politiikan takia, kuitenkin syytävät rahansa Temun krääsään. Ei siellä pankkitilillä edelleenkään mitään ole. 

Ulkomailta ostaminen on ihan Eri asia. Koska hinnat ovat edullisemmat eikä raha mene valehtelija hallituksellemme

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetusti valtiontalouden saa kuntoon ajattelemalla empaattisesti muita.

Älkää nyt ihan hulluja puhuko

Vierailija
484/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lopettanut vähäisenkin kulutuksen. Olen töissä kuntaomisteisessa yhtiössä. Se tarkoittaa minulle 100% varmaa työtyömyyttä 1.1.2027 alkaen, koska eduskunta on ajamassa väkisillä hankintalain uudistusta.

Vierailija
485/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä talouskasvun puutteesta sysätään nyt tavallisten kuluttajien niskoille, kirjoittaa Ylen taloustoimittaja Toivonen.

https://yle.fi/a/74-20183990

Vierailija
486/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustajat järkyttyivät hallituksen suunnitelmista: "Karmaisevaa"

Valtiovarainministeriö julkisti maanantaina talousennusteensa. Oppositiossa vaaditaan pääministeri Petteri Orpon hallitusta tilille puheistaan.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011510559.html

Sdp:n kansanedustaja Joona Räsänen arvostelee tiedotteessaan, että pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus jättää karmaisevan talouspolitiikan perinnön seuraajalleen.

Uusimman valtionvarainministeriön ennusteen perusteella Orpon hallitus tulee jättämään seuraavalleen karmaisevan talouspolitiikan perinnön. Yksikään nykyisen hallituksen itse itselleen asettamista taloustavoitteista ei näytä täyttyvän, Räsänen ryöpyttää.

Hänen mukaansa velkasuhde ei ole vakautumassa kaikista hallituksen kreikkalaistyylisistä kirjanpitokikkailuista huolimatta. Räsänen sanoo, että Orpon hallitus on jättämässä jälkeensä suuremman alijäämän kuin edellinen hallitus ja myös työllisyysaste jää alhaisemmaksi kuin mitä se oli edellisen hallituksen aloittaessa.

Miten ihmeessä tässä näin huonosti on käynyt, Räsänen hämmästelee.

Köyhiä kurmuuttamalla ei tullutkaan kasvua, yllätys...

Vierailija
487/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla kuluttaa mitään ylimääräistä koska meillä on töissä jatkuvasti yt:t ja entä jos hajoaa auto tai kodinkone, tai kissa sairastuu tai itse sairastun koska työterveyttä on huononnettu niin paljon ettei sieltä enää juuri apuja saa. Kattoremontti pitäis tehdä, mutta en uskalla ottaa lainaa tässä tilanteessa. Jos säästöjä ei ole ja ansiosidonnaiselle putoaa niin lirissä olen. Enkä osta enää suomalaisia tomaattejakaan kun on pakko elää kitsaasti.

Vierailija
488/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaalaiset tomaatit 0,99 €/kg ja suomalaiset tomaatit 5,49€/kg tänään kaupassa. Valinta oli helppo.

Vierailija
489/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalaiset tomaatit 0,99 €/kg ja suomalaiset tomaatit 5,49€/kg tänään kaupassa. Valinta oli helppo.

Sinähän olet oikein luksustellut. En ole ostanut tomaatteja, kurkkuja, sipulia ja porkkanoita yli viiteen vuoteen. Pelkillä perunoilla ja kaalilla mennyt ja ainoastaan voinut vain haaveilla että saisin taas maistaa tomaattia.

Vierailija
490/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain perintöä, ja säästöön menee joka penni työttömyyden varalle. Yksineläjänä elämältä putoaa samantien pohja jos työt menee alta. Nykyään ei saa omaan asuntoon asumistukea ja ansiosidonnaista on samalla huononnettu. Ei oo mitään turvaa kyllä enää tavallisella tallaajalla.

Vierailija
491/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut vähäisenkin kulutuksen. Olen töissä kuntaomisteisessa yhtiössä. Se tarkoittaa minulle 100% varmaa työtyömyyttä 1.1.2027 alkaen, koska eduskunta on ajamassa väkisillä hankintalain uudistusta.

>Olen töissä kuntaomisteisessa yhtiössä

Ihan helvetin oikein ja luonnollista! Kaikki tuollaiset verovaroilla pyörivät hyysäyspuljut nurin ja helvettiin veronmaksajien riesoilta, yksityistä tilalle jossa maksetaan tulosperusteisesti tehdystä työstä, eikä saatana mistään lojumisesta ja läsnäolosta. (eikä se läsnäolokaan tunnu olevan edes vaatimus palkan saannille)

Vierailija
492/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marttinen on koskemassa jo arkipyhiin. Lapseton aikuinen mies.

Vierailija
493/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuluta mihinkään ylimääräiseen niin kauan kuin Orpo ja Purra häärää lapioimassa rikkaille verorahoja. Kuluttakoon ne rikkaat, kun kerran valtiovarainministerikin niin uskoo.

Vierailija
494/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matias Marttinen on pyrkyri kalkkuna. Päässä ei liiku muuta kuin Kokoomus-ideologia. Ei arvoja, ei inhimillisyyttä löydy tuosta miehestä.

Vierailija
495/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matias Marttinen on pyrkyri kalkkuna. Päässä ei liiku muuta kuin Kokoomus-ideologia. Ei arvoja, ei inhimillisyyttä löydy tuosta miehestä.

Muistuttaa Aleksanteri Kivimäkeä 🤔

Vierailija
496/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän olet oikein luksustellut. En ole ostanut tomaatteja, kurkkuja, sipulia ja porkkanoita yli viiteen vuoteen. Pelkillä perunoilla ja kaalilla mennyt ja ainoastaan voinut vain haaveilla että saisin taas maistaa tomaattia.

Haha miten sä voit olla noin köyhä. Venäjälläkään ei oo noin köyhää

Vierailija
497/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole varaa kuluttaa, mutta rehellisesti voin sanoa, että vaikka olisinkin varakkaampi niin en luultavasti kuluttaisi koska Suomessa kaikki on ylihintansa. Oli kyseessä sitten ravintola, kulttuuritapahtuma tai hotellimajoitus niin kaikki on törkykallista laatuunsa nähden. Hintoja pitäisi saada edullisemmaksi, että voisi ajatella saavansa rahalle vastinetta eli alveja pitäisi laskea lähes joka kategoriassa. 

Palvelu on myös usein huonoa. Suomalaiset ei ole kovin hyviä asiakaspalvelijoita. Ei sillä että myöskään itse olisin jos sitä työtä tekisin. 

Vierailija
498/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö Matias Mäkynen jotenki parempi sit

Vierailija
499/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksen ensi vuoden veroalet hyödyttävät eniten kaikkein suurtuloisimpia. Hallitus päätti veroaleista kevään kehysriihessä.

Mitä enemmän tienaa, sitä enemmän saa. Eniten hyötyvät yli miljoona euroa tienaavat, kertoo tuore tutkimusraportti.

Suurituloiset kapitalistit on niitä jotka luo niitä työpaikkoja, perustaa yrityksiä ja maksaa eniten veroja. Jos nämä kerää kimpsunsa ja kampsunsa pois Suomesta niin taannutaan kehitysmaaksi. Suomessa on liian kireä verotus mikä saa talouden sakkaamaan. 

Vierailija
500/531 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansanedustajat järkyttyivät hallituksen suunnitelmista: "Karmaisevaa"

Valtiovarainministeriö julkisti maanantaina talousennusteensa. Oppositiossa vaaditaan pääministeri Petteri Orpon hallitusta tilille puheistaan.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011510559.html

Sdp:n kansanedustaja Joona Räsänen arvostelee tiedotteessaan, että pääministeri Petteri Orpon (kok) hallitus jättää karmaisevan talouspolitiikan perinnön seuraajalleen.

Uusimman valtionvarainministeriön ennusteen perusteella Orpon hallitus tulee jättämään seuraavalleen karmaisevan talouspolitiikan perinnön. Yksikään nykyisen hallituksen itse itselleen asettamista taloustavoitteista ei näytä täyttyvän, Räsänen ryöpyttää.

Hänen mukaansa velkasuhde ei ole vakautumassa kaikista hallituksen kreikkalaistyylisistä kirjanpitokikkailuista huolimatta. Räsänen sanoo, että Orpon hallitus on jättämässä jälkeensä suuremman alijäämän kuin edelline

No VOIVOIVOIVOIVOIVOI!!!!!!

Onhan se kauheaa kun demarisaatanat ei voikaan enää lupailla kaikkea kaikille muiden piikkiin :D

Onhan se "Karmaiseva" talouspolitiikka perintö, melkein yhtä karmaiseva kuin demarisaatanoiden jauhojengin johtaja jätti nykyiselle hallitukselle kymmenien miljardien vajeen, kun biatchit kävi vähän jauhopäissään euroopan turneella pyörimässä ja somettamassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä