Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Matala verenpaine?

Vierailija
22.09.2025 |

Heräsin joskus kolmen aikoihin yöllä. Lähdin käymään vessassa (ajatuksen kulku --> herääminen = vessahätä).

Käsiä pestessä alkoi yhtäkki huimata. Tuli huono olo. Ehdin avata vessan oven, mutta jouduin jäämään hetkeksi roikkumaan siitä kiinni, kun pelkäsin menettäväni tajuni. Korvissa surisi, mikä jatkui siihen asti, kun sain jotenkin päästyä takaisin sänkyyn. Hirveä kylmähiki ja outo tunne päässä, mutta sain jotenkin nukahdettua uudestaan.

Olin syönyt tätä ennen viimeisen kerran yli 7 tuntia aiemmin, mutta voisiko kyseessä olla matala verenpaine?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/8 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt kun minullakin on esiintynyt tuollaista nyt muutaman päivän ajan. Siksi huolestuttaa jos yöllä unenpöpperössä nousen vessaan ja kaadunkin. Verenpaine oli jotain 114/72 eli ihannetasolla, ei liian matala. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tekee sekä matala verenpaine, että matala verensokeri tuota. Olen kyllä diabeetikko.

Olitko käyttänyt alkoholia? Se voi sotkea terveenkin ihmisen verensokerit ja aiheuttaa hypoglykemiaa.

Vierailija
4/8 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt kun minullakin on esiintynyt tuollaista nyt muutaman päivän ajan. Siksi huolestuttaa jos yöllä unenpöpperössä nousen vessaan ja kaadunkin. Verenpaine oli jotain 114/72 eli ihannetasolla, ei liian matala. 

Vasovagaalinen pyörtyminen ei liity verenpaineeseesi joka sinulla on normaalitilanteessa.

Oleellista on että verenpaine sakkasi siinä hetkessä kun pyörrytti - tuskin juuri silloin mittasit?

Lääkäri tutkii ja kertoo _sinun_ syistäsi tarkemmin.

Vierailija
5/8 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä tekee sekä matala verenpaine, että matala verensokeri tuota. Olen kyllä diabeetikko.

Olitko käyttänyt alkoholia? Se voi sotkea terveenkin ihmisen verensokerit ja aiheuttaa hypoglykemiaa.

Aijuu ja kerran otin ummetukseen Laxoberonia ja se teki tuollaisen ihan ap:n kuvaileman olon. Olin joskus käyttänyt aiemminkin, mutta silloin ei tullut mitenkään voimakasta reaktiota kuten tuolla kertaa.

Diabeetikkona tietää, että monet asiat monen päivän ajalta vaikuttavat verensokereihin. Liikunta, liikkumattomuus, syöminen ja mitä on syönyt, syömättömyys, stressi, stressin puute, kuuma, kylmä, helle, pakkanen.

Vierailija
6/8 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikin kertaa pyörtyä pätkähtänyt vessaan yöllä asioidessani. Kopsahtaa pää kivasti kaakelilattiaan. Viimeksi olen pyörtynyt tuolissa istuessani. Saavutus sekin. Verenpaine on alhainen ja välillä on käytettävä beetasalpaajia rytmihäiriöihin. Laskee entisestään silloin ne paineet.

Vierailija
7/8 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ortostaattinen hypotensio, yleistä. Paljonko ikää? Mitä enemmän ikää, sitä hankalampaa elimistön on säädellä verenpainetta. Ei siihen muu auta kuin varoa makuulta/istumasta noustua. 

Vierailija
8/8 |
22.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ortostaattinen hypotensio, yleistä. Paljonko ikää? Mitä enemmän ikää, sitä hankalampaa elimistön on säädellä verenpainetta. Ei siihen muu auta kuin varoa makuulta/istumasta noustua. 

Mitenkäs kun aamulla herätessä, kun saa silmät auki ja vaihtaa asentoa toiselle kyljelle ja samalla tietysti kääntyy pääkin toiseen suuntaan, niin sen jälkeen vähän aikaa huimaa siten oudosti, ikään kuin maailma pyörisi silmissä hetken aikaa. Sitten se menee ohi.