Paskimmat matkakohteet missä olet käynynnä?
paskimmat maat ja paikat missä olen matkustanut
1. Gambia, ei helevetti niiät rantabuymstereita eikä mitään tekemistä. parempi hakea se 1 euron hedelmäviskypullo kaupasta 1 litra maksaa 1 e! ja juoda sitä all inclusiver hostellissa uima altaalla , paskaa kaikki
2. Goa: ei mitänä tekemistä, 40 astetta hellettä ja vain aamulla tai illalla voi mennä rannalle, jossa ei ole mitään ja pahin turisti alue on täynnä intialaisia sotkemasa ja ei mitään kulttuuria, paskaa kaikki
3. Punta Cana, ihan hirvee paska paikka . rakennustyömaata kaikki ja kaikki rannat omistaa joku resortti eli päääset kahdelle likaiselle rannalle ehkä jos vuokraat motsakrin. Muuta tekemistä ei ole kuin SUPERMARKET, jossa on myös IKEA ja Pizza Hut. ei hyvänen aika mitä paskaa kaikki. Dominikaaninen f cuking tasavalta
4. Puerto Rico
ei mitään tekemistä paitsi SUPERMARKET
5. Meksiko, Cancun. täyttä paskaa kaikki ja taaas beachit omistaa kaikki resortit, jos haluat mennä rannalle, osta kallis hotelli ja mene tanssimaan läskien eläkeläisakkojen kanssa sambaa rannalle. Ei mitään tekemistä ei kulttuuria, paitsi SUPERMARKET. Yksi Teotihuacan pyramidi on olemassa Meksiko Cityssä taas se oli jännä, muttei näkynyt Ufoja. paskaa kaikki.
6. Miami ja Los angeles, Ei mitään näkemistä vain katuja ja SUPERMARKET ja typeriää rantakatua jossa on vain samoja ravintoloita vieri vieressä. ihan paskaa ja kallista paskaa kaikki.
suosittelen: mene Japaniin mene Aasiaan, mene Vietnamiin, mene muualle ei paskaan. Tokyossa on silti hyvää kebabbia kadulla ja muutenkin Aasiassa on ELÄMÄÄ
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kokemus Malediiveista oli mielenkiintoisin tähän mennessä, tarkka kuvaus ja kunnon mielikuvien romutus. Googletin ja en epäile kirjoittajan kuvausta yhtään.
Kenellä täysipäisellä oli muka sellainen mielikuva että Malediivit ovat mitään muuta kuin slamistinen kehitysmaa johon on rakennettu täysin irrallaan muusta todellisuudesta olevia luxusresortteja.
Tuon urvelon reissu oli ihan samaa sarjaa kuin matkustaa vaikka Egyptiin pyramideja katsomaan ja majoittua paikalliseen slummiin loistohotelliin sijaan.
En usko että olin edes ainoa. En ole paikkaan tutustunut millään tasolla, ei ole ollut koskaan tarkoitus tuonne mennä. Kuvista sitten on näkynyt vain kauniit rannat. Mielikuvissa paikka on ollut jonkinlainen havaijin kopio.
Minusta sinä olet se urvelo. Viestisi huokuu vittumaistsa luonnetta ja äkäistä, katkeraa elämänasennetta. Mitään arvoa sillä ei ollut keskusteluun, joten olit nyt pelkkä vinkuja tässä.
Vierailija kirjoitti:
Kouvola. Vanha Neuvostokaupunki. Ihmiset elävät 80 lukua. Suomen Fingerpori. Ankeaa harmaata...
Sitähän sanottiin kouvostoliitoksi.
Kävin Jamaicalla, oikein paska paikka. He inhoavat meitä valkoisia ja se kyllä näytettiin. Herranen aika mitä rasismia. Hotellissa sitten lässytettiin liikaakin, että saadaan juomarahaa.
Tuttava oli juuri Japanissa ja totes, että eipä tartte toiste mennä. Eivät mm. päässeet ruokapaikkoihin koska olivat länkkäreitä ja taksinkuljettaja sylki päin lentokentällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskin paikka on ollut Intia, etenkin Pohjois-Intia ja Delhin seutu. Likaista, meluista, tukahduttavan kuumaa, eikä mitään rantaa lähimaillakaan. Olen matkustanut myös Egyptissä ja muissakin Afrikan kohteissa, mutta kyllä Intia on minusta paljon pahempi. Intiassa on julkisissa liikennevälineissä sattunut paljon joukkoraiskauksia jopa kuolemaan johtavia naisten pahoinpitelyjä, joten valitsin liikkumisen autolla.
Kun ajaa Delhistä kohti Taj Mahalia, niin kylien läpi menevien teiden varrella ihmiset tekevät tarpeensa avoimesti tien viereen, pyllistävät paljaalla takapuolella tielle päin ja antavat ulosteen tulla. Sitä hajua!
Matka käy hitaasti, koska lehmät tukkivat tien, mikä nyt ei ole niin paha asia, mutta jos hiukankaan pysähdyt, niin paikalliset tulevat lyömään autoasi kepillä. Eikä se ole mitään ystävällismielistä koputtelua vaan kunnon lyömistä ja huutamista. Parempi pi
Ja näitä moukkia kehitysmaalaisia tänne sitten otetaan ilomielin vastaan. Jos minulta kysytään, niin ei yhtään paskovaa intialaista tähän maahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat olleet Dubai ja Thaimaa. En edes menisi Turkkiin, Intiaan, Egyptiin jne. Paras kun tietää mitä välttää.
mulla myös Dubai ja Thaimaa, lisäksi lisään listalle Berliinin. Dubaista puuttui autenttisuus, Thaimaassa ällö thai kulttuuri roskineen ja apinoineen sekä Berliini oli kolkko ja tylsä.Mitä nyt sitten kaipaisit Berliinissä? Aurinkoloma ei onnistu, mutta kaupunkihan on elämää täynnä ympäri vuoden. Historiantuntemus on eduksi. Se on monipuolinen pääkaupunki, jolla on eri "kerroksia". Tietämättömyys lisää turistin tuskaa.
historia siellä on mielenkiintoista, en vaan tykännyt arkkitehtuurista ja yleisestä vibasta.
Mäkään en tykännyt kaupungin vibasta yhtään, vaikka historiahulluna se olikin supermielenkiintoinen kohde.
Dubaissa tulisi kyllä lähinnä aika pitkäksi. Ei oltukaan siellä kuin pari yötä pitkän lentomatkan takia huilaamassa.
Ei siinä sikäli mitään valittamista: hotellit on viimeisen päälle kun semmoisen valitsee. Jtn 3 tähden rupupaikkoja ei voi harkitakaan.
Pitkät välimatkat erilaisia moottoriteitä ja kaikenlaisia liittymiä, vaikka kartasta katsoen piti siirtyä vain vähän matkaa. Itse liikennejärjestelyt pidensi sitä matkustamista.
Älyttömät ruuhkat: taksi mateli n metrin kerrallaan, kuski naksutteli hampaitaan ja puhisi nenän kautta täy-sin -ittuuntuneena ja stressissä. Mikäli ulkona olisi ollut ihmisen sietämä lämpötila eikä kärventävää aurinkoa, oltais kävelemällä päästy rauhallisemmassa olotilassa perille.
No mentiin seuraavana päivänä sitten metroon. Viimeisen päälle moderni ja varmaan yhdellä kertaa isolla rahalla ostettu ja rakennettu, kaikki tekniikka ja asemat isoja ja ilmastoituja. Itse metrovaunut erikseen miehille ja naisille. Kun mentiin yhteen vaunuun, en enää ihmetellyt minkä takia.
Koko vaunu oli aivan tupaten täynnä, siis kuin silli purkissa-täynnä semmoisia n170 cm, max 60 kg jtn pakistaani/intia/bangladesh nuoria miehiä. Kaikilla valkoinen paita ja suorat housut ja joku salkku, menossa töihin johonkin konttoriin ryynäämään, tekemään jtn it- tai joku pankkivirkailijan pikkuduunia. Olen 50+ suomalainen nainen ja silti minusta tuntui, että ne pikku kikkelit tuijotteli mua epämiellyttävästi. Minulla oli mukana iso ja roteva suomalainen mieheni, mutta en kyllä menis tuonne yksin naisena edes keskellä päivää!
Noilla on joku perheen valitsema morsian kotimaassa ja muuten ne ei naista missään näekään. Oli epämiellyttävä kokemus.
Ostoskeskuksissa voi kävellä ja katsella tavaroiden määrää, jotain voi ostaakin jos haluaa. Seinällä on kyltti, jossa kuvalla näytetään että käsi kädessä tai esim halaten kävely on kielletty! Selevä.
En ole alkoholisti, mutta kyllä jonkun gin-tonicin ja miehelle hyvän kylmän oluen voisi repäistä kun siellä hortoilee. Vähän väliä on kyllä viimeisen päälle sisutettuja ja koristeltuja kahviloita ja jäätelöbaareja ja smoothiebaareja, mutta ei alkoholia.
Tylsä paikka. Ihan kuin ihmiset asuis ihan eri kuplissa ja todellisuudessa. En tykännyt yhtään. Olis meillä rahaakin, että olisi voinut yrittää sillä kuluttamisella piristyä, mutta kun ei siellä ole kuitenkaan mitään, eikä siitä tule miksikään.
Belfast, kamalan ankea ja paikallisten aksentti on hankala ymmärtää. Synkkä historia ja huono viba.
Vierailija kirjoitti:
Dubaissa tulisi kyllä lähinnä aika pitkäksi. Ei oltukaan siellä kuin pari yötä pitkän lentomatkan takia huilaamassa.
Ei siinä sikäli mitään valittamista: hotellit on viimeisen päälle kun semmoisen valitsee. Jtn 3 tähden rupupaikkoja ei voi harkitakaan.
Pitkät välimatkat erilaisia moottoriteitä ja kaikenlaisia liittymiä, vaikka kartasta katsoen piti siirtyä vain vähän matkaa. Itse liikennejärjestelyt pidensi sitä matkustamista.Älyttömät ruuhkat: taksi mateli n metrin kerrallaan, kuski naksutteli hampaitaan ja puhisi nenän kautta täy-sin -ittuuntuneena ja stressissä. Mikäli ulkona olisi ollut ihmisen sietämä lämpötila eikä kärventävää aurinkoa, oltais kävelemällä päästy rauhallisemmassa olotilassa perille.
No mentiin seuraavana päivänä sitten metroon. Viimeisen päälle moderni ja varmaan yhdellä kertaa isolla rahalla ostettu ja rakennettu, kaikki tekniikka ja asemat isoja ja ilmastoituja. Its
Kävin itse vuonna 2002 ja ihan eri fiilis jäi. Käytiin rannalla, puistossa, jossain torialueella, museossa, Wild Wadi-vesipuistossa. Varmaan muuttunut noista ajoista paljon
Vierailija kirjoitti:
Belfast, kamalan ankea ja paikallisten aksentti on hankala ymmärtää. Synkkä historia ja huono viba.
Minä pidin Belfastista. Kun minä kävin siellä, oli menossa sikäläinen Taiteiden yö, pubeissa kaikui musiikki ja kaduilla oli showta jos jonkinlaista. Titanic-museo oli hieno.
Vierailija kirjoitti:
Pakettimatka Kreetalla. Aivan hirveä se lomakylä. Olet ikään kuin jossain oudoissa karnevalistisissa lavasteissa viikon. Ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun käyn pakettimatkalla.
Pakettimatkoilla pääsee ihan mielenkiintoisiinkin kohteisiin. Kreikassakin on hyviä vaihtoehtoja noille ihan tavanomaisimmille, vaikka mun kyllä useimmiten tulee nykyään reissattua Rodokselle.
Veikkaan että olit Plataniaksessa?
Vierailija kirjoitti:
Kävin Tokiossa ja paskaa kaikki. Vain SUPERMARKET eikä mitään tekemistä. Sanoinko jo, että paskaa kaikki?
Jos ei Tokiossa keksi tekemistä niin vika on kyllä ihan itsessä :D Meillä kyllä löytyi ja paljon. Mahtava ruoka Izakayoissa, loputon outojen pikkukauppojen tarjonta mistä saa mitä vain.
Itsellä ehdoton pettymys oli Dubai. EI sitten mitään. Hengetön kaupunki, ei juurikaan edes kävelykatuja, pelkkiä ostoskeskuksia luxuskrääsöineen. EI enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Malagan seutu. Rumaa ja rönttöistä.
Luin että rumaa ja römppöistä ja ajattelin että no joo, on se sitäkin 😂
Vierailija kirjoitti:
Playa del Ingles. Väsynyt kulahtanut hotellihelvetti. Kanariansaarten likakaivo.
Tämä totta ja siksipä ihmettelen miksi se on suomalaisten suosikki Kanarialla. Saaria kun on useampia ja niissä on hyvinkin erilaisia kohteita joissa lomansa viettää halusipa bilettää, maata rannalla, vaeltaa, kiipeillä vuorilla, nauttia luonnon kauneudesta, tutustua paikallisiin kyliin, urheilla jne. Ei ole pakko olla turistirantojen tuntumassa tai - keskittymissä. Voi löytää aitoa kanarialaisuutta, upeaa luontoa ja melkein mitä vain. Tutustukaa eri saarten mahdolisuuksiin. Oma suosikkini on pieni Gomeran saari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pidin Belfastista. Kun minä kävin siellä, oli menossa sikäläinen Taiteiden yö, pubeissa kaikui musiikki ja kaduilla oli showta jos jonkinlaista. Titanic-museo oli hieno.
Kävin Belfastissa interraililla vuonna 1977. Keskusta oli ympäröity barrikadeilla, ja sisään pääsi vain brittisotilaan suorittaman ruumiintarkastuksen kautta. Sotilaita oli joka paikassa, ja tilanne kireä. Palaneita ja pommitettuja kauppoja ja asuntoja siellä täällä. 35 vuotta myöhemmin paljon rennompi paikka. Olen kiinnostunut Troubles-historiasta, ja se osaltaan tekee kaupungista kiinnostavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Playa del Ingles. Väsynyt kulahtanut hotellihelvetti. Kanariansaarten likakaivo.
Tämä totta ja siksipä ihmettelen miksi se on suomalaisten suosikki Kanarialla. Saaria kun on useampia ja niissä on hyvinkin erilaisia kohteita joissa lomansa viettää halusipa bilettää, maata rannalla, vaeltaa, kiipeillä vuorilla, nauttia luonnon kauneudesta, tutustua paikallisiin kyliin, urheilla jne. Ei ole pakko olla turistirantojen tuntumassa tai - keskittymissä. Voi löytää aitoa kanarialaisuutta, upeaa luontoa ja melkein mitä vain. Tutustukaa eri saarten mahdolisuuksiin. Oma suosikkini on pieni Gomeran saari.
Riippuu varmaan osittain siitä millaisilla diileillä matkanjärjestäjät saa kiintiöitä mistäkin. Sieltä mistä saa edullisesti, otetaan paljon ja niitä sitten voidaan tarjota asiakkaillekin edullisesti, aika monelle kuitenkin hinta on tosi iso tekijä.
En ole paskoissa paikoissa koskaan käynyt, itsestähän se on kiinni, minne valitsee mennä. Kannattaisi vähän etukäteen perehtyä siihen, mitä ko. kohteessa on tarjolla. Toisinaan en ole tykännytkään siitä, mitä olen itse valinnut tehdä kohteessa. Mutta ei sekään sen paikan vika ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Dubai on yksi suuri seitsemän tähden hotellien ja ostoskeskusten risteytys jossa ei ole mitään aitoa ja ainoa ennen vuotta 1975 valmistunut rakennus on museo.
Siinä missä Suomalaisessa hehtaarin prismassa on yhdessä nurkassa kalatiski, Dubain ostarissa on parin hehtaarin Ikea unohdettuna johonkin seinustalle.
UAE on itsenäistynyt 70-luvulla, ja silloin sitä on alettu vasta kunnolla rakentaa. Ennen sitä oli lähinnä pelkkää hiekkaa. 2000-luvun alussa koko maassa oli n. miljoona asukasta, kun tänä päivänä pelkästään Dubaissa taitaa olla jo lähes neljä miljoonaa asukasta. Toki Dubai on nykyään liian täyteen ahdettu metropoli, jossa ei oo mitään sielua. Toista se oli silloin 25 vuotta sitten, mutta silloinkin Abu Dhabi oli miljoona kertaa mukavampi paikka. Sekin muuttunut vuosien varrella suht sietämättömäksi.
Kenellä täysipäisellä oli muka sellainen mielikuva että Malediivit ovat mitään muuta kuin slamistinen kehitysmaa johon on rakennettu täysin irrallaan muusta todellisuudesta olevia luxusresortteja.
Tuon urvelon reissu oli ihan samaa sarjaa kuin matkustaa vaikka Egyptiin pyramideja katsomaan ja majoittua paikalliseen slummiin loistohotelliin sijaan.