Paskimmat matkakohteet missä olet käynynnä?
paskimmat maat ja paikat missä olen matkustanut
1. Gambia, ei helevetti niiät rantabuymstereita eikä mitään tekemistä. parempi hakea se 1 euron hedelmäviskypullo kaupasta 1 litra maksaa 1 e! ja juoda sitä all inclusiver hostellissa uima altaalla , paskaa kaikki
2. Goa: ei mitänä tekemistä, 40 astetta hellettä ja vain aamulla tai illalla voi mennä rannalle, jossa ei ole mitään ja pahin turisti alue on täynnä intialaisia sotkemasa ja ei mitään kulttuuria, paskaa kaikki
3. Punta Cana, ihan hirvee paska paikka . rakennustyömaata kaikki ja kaikki rannat omistaa joku resortti eli päääset kahdelle likaiselle rannalle ehkä jos vuokraat motsakrin. Muuta tekemistä ei ole kuin SUPERMARKET, jossa on myös IKEA ja Pizza Hut. ei hyvänen aika mitä paskaa kaikki. Dominikaaninen f cuking tasavalta
4. Puerto Rico
ei mitään tekemistä paitsi SUPERMARKET
5. Meksiko, Cancun. täyttä paskaa kaikki ja taaas beachit omistaa kaikki resortit, jos haluat mennä rannalle, osta kallis hotelli ja mene tanssimaan läskien eläkeläisakkojen kanssa sambaa rannalle. Ei mitään tekemistä ei kulttuuria, paitsi SUPERMARKET. Yksi Teotihuacan pyramidi on olemassa Meksiko Cityssä taas se oli jännä, muttei näkynyt Ufoja. paskaa kaikki.
6. Miami ja Los angeles, Ei mitään näkemistä vain katuja ja SUPERMARKET ja typeriää rantakatua jossa on vain samoja ravintoloita vieri vieressä. ihan paskaa ja kallista paskaa kaikki.
suosittelen: mene Japaniin mene Aasiaan, mene Vietnamiin, mene muualle ei paskaan. Tokyossa on silti hyvää kebabbia kadulla ja muutenkin Aasiassa on ELÄMÄÄ
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Puola, töykeää ryssämeininkiä ja taskuvarkaita jokapuolella !
Montako vuosikymmentä sitten kävit?
Vierailija kirjoitti:
- Madrid. Helkkarin kuumaa, vähän nähtävyyksiä, kamala liikenne ja ravintolat ovat kiinni klo 20 asti.
- Santorini Kreikka, kamala väentungos, kuumaa ja vähän nähtävyyksiä.
- Risteilyt Helsinki-Tukholma laivoilla, kova melu hytissä, vatsatauti iskenyt pari kertaa kun norovirus on tarttunut buffetissa. Lasten kanssa jos menee niin aika vähän tekemistä pitkällä laivamatkalla.
Mitkä ovat mielestäsi nähtävyyksiä, jos ei Madridista löytänyt? Lähistöllä on lisäksi useita helppoja päiväreissukohteita. Kuuma siellä kyllä on suuren osan vuotta.
Ranska. Koko laajuudeltaan ja merentakaiset alueet myös.
Kokemukseni ovat vuosituhannen vaihteen työmatkoilta. Ranskan huono puoli olivat ranskalaiset itse. Nykyisin he taitavat olla toiseksi huonoin puoli. Ei tee mieli lähteä katsomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Belfast, kamalan ankea ja paikallisten aksentti on hankala ymmärtää. Synkkä historia ja huono viba.
Minä pidin Belfastista. Kun minä kävin siellä, oli menossa sikäläinen Taiteiden yö, pubeissa kaikui musiikki ja kaduilla oli showta jos jonkinlaista. Titanic-museo oli hieno.
Kävin Belfastissa interraililla vuonna 1977. Keskusta oli ympäröity barrikadeilla, ja sisään pääsi vain brittisotilaan suorittaman ruumiintarkastuksen kautta. Sotilaita oli joka paikassa, ja tilanne kireä. Palaneita ja pommitettuja kauppoja ja asuntoja siellä täällä. 35 vuotta myöhemmin paljon rennompi paikka. Olen kiinnostunut Troubles-historiasta, ja se osaltaan tekee kaupungista kiinnostavan.
Toivottavasti kävit myös Derryssä.
Arabiemiraatit eivät olleet matkakohteeni, vaan peräti asuin siellä parikymmentä vuotta sitten. Eipä siellä ollut muuta tekemistä kuin ravintoloissa istuminen, enkä minä tykkää istua ravintoloissa. Vastenmielinen paikallinen kulttuuri, joka oli kyllä jo silloin peittynyt kimallukseen, hiekkaan ja Range Rovereihin. Kuuma kuin helvetissä, ja silkka helvettihän se monille onkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Madrid. Helkkarin kuumaa, vähän nähtävyyksiä, kamala liikenne ja ravintolat ovat kiinni klo 20 asti.
- Santorini Kreikka, kamala väentungos, kuumaa ja vähän nähtävyyksiä.
- Risteilyt Helsinki-Tukholma laivoilla, kova melu hytissä, vatsatauti iskenyt pari kertaa kun norovirus on tarttunut buffetissa. Lasten kanssa jos menee niin aika vähän tekemistä pitkällä laivamatkalla.
Mitkä ovat mielestäsi nähtävyyksiä, jos ei Madridista löytänyt? Lähistöllä on lisäksi useita helppoja päiväreissukohteita. Kuuma siellä kyllä on suuren osan vuotta.
Madridiin ei todellakaan kannata mennä kesällä. Siellä kannattaa käydä keväällä tai syksyllä. Kiva kohde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakettimatka Kreetalla. Aivan hirveä se lomakylä. Olet ikään kuin jossain oudoissa karnevalistisissa lavasteissa viikon. Ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun käyn pakettimatkalla.
Pakettimatkoilla pääsee ihan mielenkiintoisiinkin kohteisiin. Kreikassakin on hyviä vaihtoehtoja noille ihan tavanomaisimmille, vaikka mun kyllä useimmiten tulee nykyään reissattua Rodokselle.
Veikkaan että olit Plataniaksessa?
Veikkasit oikein. Olin unohtanut paikan nimen, mutta tuo se oli. En valinnut itse matkakohdetta ja lähdin sinne kuitenkin avoimin mielin. Välillä kävelin kauemmaksi pois siitä turistikadulta, mutta kuumalla ilmalla se ei ollut kovin miellyttävää. Tykkään matkoilla nähdä paikallista elämää.
Rodoksen vanha kaupunki, täynnä huijareita.
Intia. Kuumaa ja likaista, vatsatauti.
Vierailija kirjoitti:
Tuttava oli juuri Japanissa ja totes, että eipä tartte toiste mennä. Eivät mm. päässeet ruokapaikkoihin koska olivat länkkäreitä ja taksinkuljettaja sylki päin lentokentällä
Olivat varmaan mokailleet oikein karnevaalinomaisesti, jos oikein kohti syljettiin.
Ravintoloissa tosiaan ihan jokaiseen ei pääse sisään. Sellaiset, jotka ovat paikallisille, eivät päästä edes muualta Japanista tulleita sisään. Kielitaidon puute voi olla este tai ravintola voi olla täynnä tai odottavat sen olevan pian täynnä. Paikalliset käyvät aika lojaalisti samoissa paikoissa samoihin aikoihin.
Nämä sanottuna, kyllä siellä turistikin ruokapaikan löytää. Pahimmassa nälässä kärsimätön voi marssia kauppaan ("konbini") ja ostaa edullisen "Bento boxin" eli "lounaslaatikon".
Kroatia ja Albufeira Portugalissa. Kauniita paikkoja mutta täynnä tyhmiä ja meluavia brittituristeja.
Tallinna: töykeää ja käsittämätöntä palvelua. Tällaista ainoana paikkana Euroopassa.
Mikään paikka ei sellaisenaan ole ollut mikään megapettymys, koska olen aika sopeutuvainen. Jokaisesta paikasta löytyy kyllä hyvää, mutta se edellyttää että majoitus on kunnossa. Jos majoitus on paska, koko reissu sakkaa. Joten satsatkaa aina majoitukseen vaikka se maksaisi vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Chicago. Aivan hirveä kaupunki.
Olisko Detroit parempi?
Uskaltaisko niis autiotalois käydä kattelemassa vai hyökkääkö nurkan takaa vihainen pitbull ja/tai vihainen nisti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmat olleet Dubai ja Thaimaa. En edes menisi Turkkiin, Intiaan, Egyptiin jne. Paras kun tietää mitä välttää.
mulla myös Dubai ja Thaimaa, lisäksi lisään listalle Berliinin. Dubaista puuttui autenttisuus, Thaimaassa ällö thai kulttuuri roskineen ja apinoineen sekä Berliini oli kolkko ja tylsä.Mitä nyt sitten kaipaisit Berliinissä? Aurinkoloma ei onnistu, mutta kaupunkihan on elämää täynnä ympäri vuoden. Historiantuntemus on eduksi. Se on monipuolinen pääkaupunki, jolla on eri "kerroksia". Tietämättömyys lisää turistin tuskaa.
Berliini on ankea paikka, jota piristää Saksan ykköstason hullut. Jokainen katu näyttää samalta kuin Rammstein kuulostaa. Pariin museoon voi paeta, mutta nekin käyvät työstä. Ra
Missähän paikoissa sinä siellä pyörit? Itsellä syntyperäinen berliiniläinen miniä, joka ei vihaa kaupunkiaan. Currywurst on paikallista, mutta ei sitä hyvätasoisessa meksikolaisessa tarjota. Olet käynyt jossain turistialueella, jonka ravintolat tarjoavat kaikkea sekaisin ylihintaan. Kuulostaa suomalaiselta pitserialta, johon kuuluu raastepöytä... Ei noissa berliiniläiset syö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turkki. Helvetillistä pakkomyymistä ja teen juottamista. Ei hetken rauhaa. Paikalliset äijät kimpussa. Eikä tee muutenkaan enää mieli tukea maata joka on diktatuuri ja jossa ei ole ihmisellä arvoa.
Plus nykyään aivan täynnä sikailevia rysyjä.
Ahaa, siellä nykyään..Ennen aikaan olivat Stockalla haisemassa.
Vierailija kirjoitti:
Tallinna: töykeää ja käsittämätöntä palvelua. Tällaista ainoana paikkana Euroopassa.
Neuvosto-Tallinna vasta karu paikka olikin.
Fuengirola oli myös aikamoinen. Osasin kyllä etukäteen aavistaa, että minkätyyppinen paikka se on. Niinhän se olikin juuri sellainen. Viileällä joulukuisella kelillä kuljin siellä syystakissa itse, mutta humalaiset brittituristit örvelsivät minihameissa. Ravintoloiden menut olivat pitkälti myös suomeksi. Surrealistinen paikka. Toisaalta ei kauhein paikka, missä olen ollut, koska elämys meni huumorin puolelle.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin kuulla, onko joku muukin pitänyt Dublinista.
MInä pidin Dublinista. Vähän rähjäinen ja rosoinenhan se on, ja kodittomia kävi sääliksi. Paikalliset kuitenkin rentoja ja turvallinen olo myös yöllä kävellessä keskustassa.