Pitääkö sekaantua jos naapurissa riidellään kovaäänisesti ja pieni lapsi huutaa
Hirveää kuunnella, kun naapurissa riidellään. Aivan hysteerinen nainen huutaa ja karjuu, pieni lapsi itkee ja mies yrittää rauhoitella. En tiedä mistä on kyse (tietenkään) mut nainen nyt muutenkin vaikuttaa niin elämäänsä kyllästyneeltä, että iskisi turpiin jos puuttuisin asiaan. Tätä tapahtuu ehkä kerran kuukaudessa.
Mitä naapurin pitää tehdä vai kuunnella vain?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Pidä huoli omista asioista! 😡
Se on myös naapureiden asia jos naapurista kuuluu siltä kuin jotakin tapettais, miksi pitää sitten tapella, riidellä tms niin että naapurit kuulee?? Nauti nyt siinä koti iltaa kun toiset kiljuu, huutaa, paiskoo tavaroita ja samalla mieti niin soittaisko hätänumeroon.
Vierailija kirjoitti:
Äiti varmaan väsynyt kun joutuu tekemään kaiken yksin ja mies pelaa ja dokaa
Hullu miesvihaaja sai tämänkin miehen syyksi, vaikka selvästi käy ilmi naisen olevan se joka huutaa ja räyhää, mues sen sijaan koittaa rauhoitella. Onneksi en tunne kaltaisiasi sekopäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loppui jo, vielä kuuluu jotain keskustelua. Mutta siis kuulin, kun nainen räyhäsi kurkku suorana ja niin. Mies kuului sanovan jotain rauhoitu ym. Ei siis oikeastaan itkenyt vaan karjui.
Kuulostaa siltä, että nainen on sekopää ja mies koittaa olla provosoimatta ja rauhallisena. Todennäköisesti nainen on myös väkivaltainen miestä kohtaan, joka on erittäin yleistä.
Mitenkään puolustamatta miessukupolvea niin munkin ex kaveri (nainen) oli samanlainen sekopää, huusi ja riiteli miehensä kanssa puhelimessa ja lähes aina julkisesti, sit kun mies löi luurit kun tää mun kaveri huusi ja tiuski taas tapansa mukaan ja sit vielä veti mur siihen mukaan paasaamall et kuulit sä mitä se sanoi!! Mä olin aina ahdistunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ihan vaan mielisairas akka. Teitähän riittää.
Ja taas pääsit yleistämään että kaikki naiset,, onko sulla nyt taas kerran voittajafiilis? Vai kiukuttaako kun naiset välttelee sua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten ihan vaan mielisairas akka. Teitähän riittää.
Ja taas pääsit yleistämään että kaikki naiset,, onko sulla nyt taas kerran voittajafiilis? Vai kiukuttaako kun naiset välttelee sua?
En yleistänyt kaikkiin naisiin. Missä kohtaa sanon niin? Valtaosa naisista on ihan tolkuissaan. Naiset eivät välttele minua, vaan pitävät suuresti empaattisesta mutta koruttomasta seurastani.
Noh. Kaikennäköisistä kauheuksista kirjoitellaan, mutta todennäköisesti kyseessä on vaan ihan tavallinen perheriita. Äiti on varmaan sanonut jostakin asiasta vähintään viisi kertaa nätisti lapsille ja sitten kun äiti korottaa ääntään, niin naapurit on huolissaan. Äitiä myös ärsyttää se, että isästä ei ole lapsen kasvatuksessa apua ja kaikki vastuu jää hänelle. Valtaosassa näistä tapauksista ei ole kellään mitään hätää, kaikki rakastavat toisiaan ja joskus vaan meillä vanhemmillakin palaa käämit. Tunteet kuuluvat elämään ja joskus ne kuuluvat naapuriin.
Vierailija kirjoitti:
Noh. Kaikennäköisistä kauheuksista kirjoitellaan, mutta todennäköisesti kyseessä on vaan ihan tavallinen perheriita. Äiti on varmaan sanonut jostakin asiasta vähintään viisi kertaa nätisti lapsille ja sitten kun äiti korottaa ääntään, niin naapurit on huolissaan. Äitiä myös ärsyttää se, että isästä ei ole lapsen kasvatuksessa apua ja kaikki vastuu jää hänelle. Valtaosassa näistä tapauksista ei ole kellään mitään hätää, kaikki rakastavat toisiaan ja joskus vaan meillä vanhemmillakin palaa käämit. Tunteet kuuluvat elämään ja joskus ne kuuluvat naapuriin.
Niin tämä! Suomalaiset ovat kauhuissaan, jos joku keskustelee kovaäänisesti. Mulla on puolet juurista Italiassa ja koen että on ihan normaalia näyttää tunteensa, nekin että joskus ärsyttää. Olisi ihan kauheaa vaan yrittää pitää jotain teennäistä rauhaa yllä, kun itse ottaa kunnolla päähän. En puhu siis mistään toisen nöyryyttämisestä, mutta joskus se oma tuohtumus ilmaistaan kovaääniesti ja se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Hullunkurinen perhe jos vain desibelit auttaa.
Älä puutu jos meinaat elää. Ovat ihmis jätettä joka hoitaa itsensä päiviltä ennemmin tai myöhemmin.
Väkivalta kuuluu elämään ja ääntä mahtuu kerrostaloon aina. En tekisi mitään niin kauan kun seinän läpi ei ammuta. Luet sitten myöhemmin lehdestä mitä naapurissa tapahtui ja minne pilkotut ruumiit piilotettiin.
Vierailija kirjoitti:
Älä puutu jos meinaat elää. Ovat ihmis jätettä joka hoitaa itsensä päiviltä ennemmin tai myöhemmin.
Ja varsinkin jos ovat tulleet jostain toksisesta mieskulttuuri maasta, niin itse henki.koht. en kyllä puuttuisi tuohon millään lailla, kun se kuuluu ns. kulttuuriin ja itse voi joutua ikävyyksiin. Pidän etäisyyttä!
Jos tilanne on sellainen ettet itse uskalla mennä ovelle, kuuluisiko pienen lapsen olla asunnossa? Ei. Jos pelkkää huutoa, tekisin lasun. Jos väkivallan ääniä, poliisi paikalle.
Miten se on "puuttumista" soittaa häkeen? Kansalaisena on velvollisuus ilmoittaa ja auttaa, jos epäilee jonkun hengen ja terveyden olevan vaarassa, esim soittamalla 112. Eihän ne sitä saa selville kuka soitti. Mieti nyt, jos et tee mitään ja jollekin käy siinä huonosti. Varsinkin kun on lapsikin.
Vierailija kirjoitti:
Miten se on "puuttumista" soittaa häkeen? Kansalaisena on velvollisuus ilmoittaa ja auttaa, jos epäilee jonkun hengen ja terveyden olevan vaarassa, esim soittamalla 112. Eihän ne sitä saa selville kuka soitti. Mieti nyt, jos et tee mitään ja jollekin käy siinä huonosti. Varsinkin kun on lapsikin.
Korkeintaan siellä on äidin henki vaarassa, kun lapset ei kuuntele ohjeita ja miehestä ei ole apua. Äidin verenpaineet kohoaa, eikä se ole terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on sanunut muualta tullut nainen ihan suoraan että heidän kulttuurin miehet eivät pidä siitä että suomalaiset sotkeutuu heidän kotiasioihin. Eivät pitäisi siitä, jos saisivat selville... ajattelin että ehkä kostaisivat jollain lailla minulle. En siis puutu!
Vierailija kirjoitti:
Pitää, soita edes 112. Olin alle kouluikäinen kun raivohullu ja mustasukkainen juoppoisä hakkasi äitiä ja minua, naapurin ystävällinen juopposetä soitti ovikelloa ja keskeytti hakkaamisen. Muistan vieläkin 40 vuoden jälkeen juopposedän ilmeen ja sen, että tajusi soittaneensa kelloa juuri oikealla hetkellä. Olisin silloin niin halunnut lähteä juopposedän luokse nukkumaan kunnon yöunet.
Tiedä mikä pedari oli ollut tuo kiltti juoppo setä ja sen kiltit juopposetä kaverit.
Kuulostaa siltä, että nainen on sekopää ja mies koittaa olla provosoimatta ja rauhallisena. Todennäköisesti nainen on myös väkivaltainen miestä kohtaan, joka on erittäin yleistä.