Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En haluaisi mennä hautajaisiin

Vierailija
20.09.2025 |

En haluaisi mennä vanhempani ja veljeni hautajaisiin jos he kuolevat ennen minua. En ole uskovainen. Siellä on aika paljon sukua, vähintään neljä ja heidän kumppanit ja ehkä joidenkin lapsia. 

Riippuu kuinka moni saapuu, siellä on noin seitsemän kiusaajaa jota en haluaisi nähdä. Tilanne on kiusallinen. Viimeksi isäni hautajaisissa lähes kaikki, muutama kiusaajista taputti olalle ja sanoi "osanottoni" tai jotain sellaista. En pitänyt siitä että minua kosketellaan. Jos emme pidä toisistamme niin miksi tehdä noin. Ei mistään velvollisuudesta tarvitse. 

En ole missään tekemisissä sukulaisten kanssa ja näen veljeäni tosi harvoin ja hänkin kiusasi minua.  

Miksi menisin veljeni hautajaisiin jos me ei puhuta. Viimeksi äitini pyysi häntä auttamaan muutossa, se taitaa olla harvoja kertoja kun olen puhunut noin viidentoista vuoden aikana. 

Toisaalta ehkä tuntisin syyllisyyttä jos en menisi koska se on perinne mennä ja nämä muut voisi hieman järkyttyä ja vihata minua. Heille tuntuu olevan ehkä tärkeää että me edes näyttäisimme tavalliselta perheeltä. En tiedä miksi pitäisi teeskennellä muille jos ei ole. 

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi olla kipeä silloin, jos ei kenenkään mieltä halua pahoittaa 

Vierailija
2/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan vaikka että kynsi katkesi niin se on sillä selvä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hommaisi itseäni kipeäksi vain ettei tarvitsisi mennä. 

Vierailija
4/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aloitus saanut yhden nuolen alaspäin? 

Vierailija
5/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empatiakyvytön vastaus. 

Vierailija
6/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hyvin olla menemättä. Tein kymmenen vuotta sitten päätöksen etten osallistu enää sukulaisten hautajaisiin. Olen menettänyt vanhempani ja kaksi sisartani nuorena ja ollut lisäksi monien tätien ja enojen hautajaisissa. Olen ajatellut että kiintiöni on täynnä enkä halua enää surra, hautajaisissa tulee mieleen kaikki ne epäreiluksi kokemani menetykset liian varhain. Suojelen mielenterveyttäni siten, etten mene masentumaan viikkokausiksi hautajaisten takia. Olen päässyt jollain tavalla yli kaikkein lähimpien ihmisten menetyksestä. Minusta asioiden mielestä.pois sulkeminen on toimiva vaihtoehto, väittivätpä psykologit tunteiden ikuisesta jauhamisesta mitä tahansa. Eteenpäin elävän mieli!

Vierailija
7/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit hyvin olla menemättä. Tein kymmenen vuotta sitten päätöksen etten osallistu enää sukulaisten hautajaisiin. Olen menettänyt vanhempani ja kaksi sisartani nuorena ja ollut lisäksi monien tätien ja enojen hautajaisissa. Olen ajatellut että kiintiöni on täynnä enkä halua enää surra, hautajaisissa tulee mieleen kaikki ne epäreiluksi kokemani menetykset liian varhain. Suojelen mielenterveyttäni siten, etten mene masentumaan viikkokausiksi hautajaisten takia. Olen päässyt jollain tavalla yli kaikkein lähimpien ihmisten menetyksestä. Minusta asioiden mielestä.pois sulkeminen on toimiva vaihtoehto, väittivätpä psykologit tunteiden ikuisesta jauhamisesta mitä tahansa. Eteenpäin elävän mieli!

Kiitos, hyvä vastaus. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän