Mies viettää viikonloput vanhemmillaan
Onko kuinka tervettä, että puoliso viettää joka viikonloppu vähintään 5 tuntia vanhempiensa luona. Eli lauantaina menee vaikka klo 12-14 aikaan ja tulee kotiin klo 17-18. Sitten sama homma sunnuntaina uudelleen. Ja kommentoitaessa tätä, niin olisin kyllä halutessani tervetullut myös mukaan kyläilemään 🤯
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Harmittaako aloittajaa se, että mies on viikonloppuisin usein pois kotoa, vai se, että hän on nimenomaan vanhemmillaan? Olisiko ok, jos hän olisi tuon saman ajan kaverillaan tai harrastuksissa?
Ja minusta on outoa olla noin paljon vanhempien luona, ellei siellä ole esimerkiksi jotain harrastusjuttuja, joiden takia haluaa mennä (esim. vanhemmat asuvat maalla, ja mies käy siellä kalastamassa, tai heillä on vaikka joku verstas puutöitä varten).
Ei harrastusjuttuja tms. siellä. Kyllä sekin suoraan sanottuna ärsyttää, jos joka vkonloppu la-su olisi missä tahansa omassa menossaan, ja itse oisin yksin.
Tarkennan vielä, eli siis vaikka kerran-pari kertaa kuussa viikonloput omissa jutuissa olisi täysin ok. Ei joka viikonloppu tarvitse nyhjöttää kotona tai olla puolison kanssa, mutta että joka helvetin viikonloppu täytyy käydä vierailemassa siellä.
Pitäs taas olla enemmän "lihaa luiden ympärillä". Minkä ikäiset vanhemmat? Minkä kuntoiset? Minkä ikäinen mies? Mitä tekevät yhdessä?
Vierailija kirjoitti:
Pitäs taas olla enemmän "lihaa luiden ympärillä". Minkä ikäiset vanhemmat? Minkä kuntoiset? Minkä ikäinen mies? Mitä tekevät yhdessä?
Toinen jäi hetki sitten eläkkeelle ja kohta jää myös toinen, eli ei kumpikaan mitään seniilejä. Mieskin jo 36.
Mitä ne tekee jauhaa muiden tekemisistä, milloin kukakin on tehnyt heidän mielestään väärin tai jotain typerää. Sellaista turhaa juoruamista ja ajantuhlausta.
Onko vanhemmilla iso omaisuus ja perinnön jakajia paljon? Käykö muut sisarukset? Jos vastaukset on kyllä ja ei, niin sitten ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Onko vanhemmilla iso omaisuus ja perinnön jakajia paljon? Käykö muut sisarukset? Jos vastaukset on kyllä ja ei, niin sitten ymmärrän.
Ei mitään isoja omaisuuksia ja kolme jakajaakin. Harvemmin=normaalisti käy, noin kerran kuussa/parissa kuussa.
Mun mies käy joka viikonloppu ja välillä viikollakin vanhemmillaan. Toki siellä on miehen toinen auto, isänsä kanssa laittavat sitä, samoin siellä on ns. kotisali. Välillä mies käy ihan pitämässä seuraa äidilleen.
On tehnyt tätä koko yhdessäolomme ajan, en ole kyseenalaistanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kävin vanhempieni luona 22 vuotta noin 5 viikossa ja aina tunti tolkulla.
Ilmeisesti kävit 5 päivänä viikossa useamman tunnin. Oliko tähän joku erityinen syy miksi kävit? Olitko työelämässä ja/tai perheellinen?
Mikä erityinen syy? Elämässä voi tehdä mitä haluaa.
Naiset mieluusti ottavat eron miehestä voimaantuakseen ja oman henkisen kasvu tueksi...ennemmin tai myöhemmin.. näin kertovat tutkimukset. Käytännössä tämä tekee naisesta epäluotettavan miehen näkökulmasta. Vanhemmat sen sijaan ovat ja pysyvät miehen elämässä kuolemaansa asti...he ovat luotettavia ja heihin voi nojata. Näin miehen kannattaa aina nojata vanhempiinsa. Itse miehenä panen lapset aina etusijalle vaimoon nähden koska lapsissa on jatkuvuus. Kun ero kurkkii naisen muodossa aina olkapään takaa niin sen koittaessa tukiverkostot ovat kunnossa..resilienssiä.
Ex muijan vanhempien luona olisi pitänyt käydä yhdessä monta kertaa viikossa. Sanoin, että mene yksin jos asiaa. Asuivat vielä n. kilometrin päässä. Minä en olisi saanut käydä omien vanhempieni luona 100 km päässä edes kerran kuussa.
Aloituksesta puuttuu jotain, eli:
Onko kumpikin duunissa arkiviikot (mitä viikolla tehdään)?
Onko perheessä lapsia?
Teettekö kaksin koskaan esim. lomareissuja?
Jos olisi minun poikani kyseessä, niin ihmettelisin millä ajalla hän tekee oman osansa kotitöistä, pitää huolta parisuhteestaan, harrastaa liikuntaa tai tapaa omia kavereitaan. Ja muistuttaisin, että minun ja isänsäkin on tarkoitus käyttää noihin asioihin suurin osa viikonlopusta, sillä arki-illat ovat kovin lyhyitä työssäkäyvälle. Lisäksi toivoisin välillä näkeväni miniää ja alkaisin ehdotella, että jos seuraavan kerran tulevatkin kahdestaan ihan vaan syömään ja kahville. Olisin nimittäin huolissani poikani parisuhteesta ja olisin varma, että nyt on jotain huonosti.
Käy tsekkaamassa onko oikeasti vanhemmilla.
Vierailija kirjoitti:
No onko teillä jotain parempaa tekemistä tuoksi ajaksi?
Mitä työssäkäyvät ihmiset tekevät viikonloppuisin? Tekemistä varmasti on, mutta ilmeisesti se on jotain tylsää kuten kotitöitä.
Itse sanoisin lapselleni, että sinulla on perhe, vietä heidän kanssaan aikaa ellet välttämättä halua erota. Omat lapset on rakkaita, mutta ei heidän tarvitse roikkua täällä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Saa edes kerran viikossa kunnon ruokaa.
Kunnon ruokaa saa vaikka joka ikinen päivä, kun opettelee tekemään sitä. Ehkäpä se mamma on kyllästynyt kokkaamaan eikä pääse siitä edelleenkään eroon, kun aikamiespoika tulee syömään.
Harmittaako aloittajaa se, että mies on viikonloppuisin usein pois kotoa, vai se, että hän on nimenomaan vanhemmillaan? Olisiko ok, jos hän olisi tuon saman ajan kaverillaan tai harrastuksissa?
Ja minusta on outoa olla noin paljon vanhempien luona, ellei siellä ole esimerkiksi jotain harrastusjuttuja, joiden takia haluaa mennä (esim. vanhemmat asuvat maalla, ja mies käy siellä kalastamassa, tai heillä on vaikka joku verstas puutöitä varten).