Amk on koulujen aatelia
Oppii monialaisia taitoja, käytäntöä, teoriaa, just englanniksikin se on university of applied sciences, niin kuin yliopisto, mutta extraa päälle, yliopisto keskittyy rajattuun alaan, amk osaa soveltaa, on työelämätaitoja, täytyy hallita paljon, amk on vaativampaa kuin yliopisto
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannustakaa oikeasti lapsianne, sukulaislapsia yms. hakeutumaan amk:hin. Akateemisten työttömyys on kasvussa, amk sen kun porskuttaa.
On aika suuri määrä ammatteja ja koulutuksia, joita ei voi suorittaa ammattikorkeakoulussa. Psykologi, lääkäri, ravitsemusterapeutti ja sosiaalityöntekijä nyt muutamana esimerkkinä. Ei kannata kannustaa lapsia hakemaan amk:oon, jos häntä kiinnostaa vaikka nämä tutkinnot. Kaikilla näistä aloista on myös runsaasti työtä tarjolla.
No ei moni halua eikä pääse noihin ammateihin. Pelkästään matikkanerot pääsee. Monesti psykologi on ihan avuton sosiaalisilta taidoiltaan, mutta päässyt ammattiin matikkaneroutensa ansiosta.
No itse olen psykologi ilman sen kummempia vahvuuksia matematiikassa. En ole ollenkaan avuton sosiaalisilta taidoiltani.
Vierailija kirjoitti:
Amk = apukoulu
Miksi minusta joka olin jo tohtori ei tuntunut siltä? Samalla paskalla näköjään mennään tänäänkin, aivan kuten eilen. Yliopisto on tiedekorkeakoulu, mutta AMK ei ole. On kuitenkin edelleen lain mukaan korkeakoulu. Ei kannata täällä itkeä AMK:n korkeakoulustatukselle. Itke lainsäätäjille. Psyk.sh.
Vierailija kirjoitti:
Yliopiston käynyt ei ymmärrä noin vaikeita asioita. Yliopisto ei opeta tuollaista.
Sinusta ei tule fiksumpaa eikä sinua fiksummista tyhmempiä sillä, että väität sinua fiksumpien olevan sinua tyhmempiä.
Hitto sain päivän naurut! Vielä kovempi on amis, ja siitä vieläkin juhlavampi on vanha kunnon elämänkoulu :D
Sillä pelkällä tutkinnolla ei tee hevonveetä, jos opittuja tietoja ei osaa soveltaa. Koulun voi käydä läpi kiitettävin arvosanoin, mutta silti olla täysi nuija.
Ammattisurkeessa ei opi kuin powerpointtien kyhäämistä. Katoin sitä touhua puoli vuotta ja totesin että jotain ois kiva oppiakin.