Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajatuksia herättää?

Vierailija
20.09.2025 |

Meillä miehen kanssa ollut ongelmallinen suhde, ja koen että hän kohdellut minua no.. Olisi paremminkin voinut kohdella näiden vuosien aikana. Esim raskausaikana ei mitenkään huomioinut minua. Oletti että esim käyn kaupassa ihan kuten muutenkin, jopa loppuraskaudessa kannan painavia kauppakasseja. Hullua että olen suostunut sellaiseen. Joskus muistan että hän oli kotona vapaalla ja tulin töistä kotiin (jo melko pitkällä raskautta) huomatakseni että jääkaappi oli tyhjä ja eikun palasin vaan takaisin kauppaan nälkäisenä ostamaan ruokaa itselleni.

Mies vähän tsempannut vuosien varrella, mutta on vaan itsekäs. Saattaa jonkun minun itselleni ostaman jutun surutta syödä vaan kokonaan pois, eikä yhtään edes mieti että ostaisi tilalle toisen tai mainitsisi asiasta. Sellainen muiden huomioiminen puuttuu, jos jollain tapaa huomioi niin se vaatii häneltä suuria ponnisteluja ja tekeekin siitä vielä kaiken lisäksi tosi suuren numeron.

No, nyt miehellä on terveysvaivoja itsellä. Pystyy kyllä käymään töissä ja toimimaan suht normaalisti. Mutta en koe mitään empatiaa häntä kohtaan. Minulle on aivan yks hailee onko hänellä ruokaa kaapissa. Minulla on aivan tarpeeksi hommaa siinä että olen päävastuussa perheestä. Tavallaan koen huonoa omatuntoa tästä, koska olen itse vielä hoitoalalla, vaan ei kiinnosta pätkän vertaa alkaa miestä mitenkään hoitamaan tai antamaan erityishuomiota hänelle. 

Olenko kauhea ihminen?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kykenet olemaan yhtä ajattelematon ja välinpitämätön ihminen kuin miehesi on ollut se kertoo sinustakin tosi paljon. Miksi alentua samalle tasolle, jos olet jo kokenut miltä se tuntuu? Järkevämpää olisi nyt puhua miehelle, että jos hän on riippuvainen sinun avustasi on aika kertoa mitä olet itse hänen taholtaan kokenut. Tänään miehesi kykenee asettautumaan sinun tilallesi, vaikka myöhässä, mutta kostosi ei ole ratkaisu. Myrkytät sillä oman mielesi ja samalla muidenkin. Voitte ainakin sopia menneet ja missä rajoissa miehesi tilanne järjestetään.

Ja miksi ihmeessä vain lähdit kauppaan ja kannoit painavia ruokakasseja viimeisillään raskaana? Etkö sinä olisi voinut jättää ne ruokakassit miehelle ja sanoa, ettet liiku senttiäkään enää niiden kanssa. Et selkeästikään ole osannut vetää omia rajojasi, muhittanut vain vuosia katkeruutta mielessäsi ja nyt sitten on hankalaa miettiä oletko kauhea? Vastaan, että olet kauhea itsellesi. Miten se vaikuttaa myös hoitotyössäsi? Joudut sielläkin "välittämään" ihmisistä ja hehkut jonkinlaista sisäistä synkkyyttäsi ympäriinsä?

Vierailija
22/25 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kykenet olemaan yhtä ajattelematon ja välinpitämätön ihminen kuin miehesi on ollut se kertoo sinustakin tosi paljon. Miksi alentua samalle tasolle, jos olet jo kokenut miltä se tuntuu? Järkevämpää olisi nyt puhua miehelle, että jos hän on riippuvainen sinun avustasi on aika kertoa mitä olet itse hänen taholtaan kokenut. Tänään miehesi kykenee asettautumaan sinun tilallesi, vaikka myöhässä, mutta kostosi ei ole ratkaisu. Myrkytät sillä oman mielesi ja samalla muidenkin. Voitte ainakin sopia menneet ja missä rajoissa miehesi tilanne järjestetään.

Ja miksi ihmeessä vain lähdit kauppaan ja kannoit painavia ruokakasseja viimeisillään raskaana? Etkö sinä olisi voinut jättää ne ruokakassit miehelle ja sanoa, ettet liiku senttiäkään enää niiden kanssa. Et selkeästikään ole osannut vetää omia rajojasi, muhittanut vain vuosia katkeruutta mielessäsi ja nyt sitten on hankalaa miettiä oletko kauhea? Vastaan, että olet kauhea itsellesi. M

Kyllä tottakai ymmärrän sen etten ole osannut asettaa rajoja. Minulla ja lapsilla on toisaalta myös ollut nälkä. Olen vain suoriutunut, yrittänyt selvitä. 

Minun ei tee mieli tehdä mitään palveluksia miehelle. En näe miksi käyttäisin energiaani sellaiseen. Hoidetaan tilanne hänen tavallaan. Minulla on tarpeeksi siinä että huolehdin lapsistani ja kannan taloudellisen vastuun. Rajansa kaikella, en sentään mikään yli-ihminen ole. En aio aikuisen itsekkäån miehen takia venyä. Priorisoin. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei ole kauaa, kun nainen vatsa pystyssä varmaan viimesillään kanto kaksi kauppakassia ja sen mies räpläs luuria vieressä ja käveli. Kaksi jätkää tuli niitä vastaan ja tarjoutu kantamaan ne ruokakassit. Ne jätkät teki siitä miehestä täydellisen pellen kaikkien edessä.

Mahtavaa kun tekivät miehestä pellen, hän todella ansaitsi sen. Toivottavasti myös oppi jotain.

Vierailija
24/25 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä ei ole kauaa, kun nainen vatsa pystyssä varmaan viimesillään kanto kaksi kauppakassia ja sen mies räpläs luuria vieressä ja käveli. Kaksi jätkää tuli niitä vastaan ja tarjoutu kantamaan ne ruokakassit. Ne jätkät teki siitä miehestä täydellisen pellen kaikkien edessä.

Mahtavaa kun tekivät miehestä pellen, hän todella ansaitsi sen. Toivottavasti myös oppi jotain.

Miten joku voi kasvaa noin pelleksi? Oikeasti mikä näitä miehiä vaivaa? Ihan järkyttävää.

Vierailija
25/25 |
21.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi kasvaa noin pelleksi? Oikeasti mikä näitä miehiä vaivaa? Ihan järkyttävää.

Naisviha vaikuttaa voimakkaasti. Välillä tuntuu että suomalaiset miehet on poikkeuksellisen naisvihamielisiä. Etenkin vanhempi ikäpolvi.