Color drenching, oletteko nähneet tätä sisustustrendiä? (Linkki)
https://mindfulhues.com/30-paint-color-ideas-color-drenching/
Mitäs tykkäätte, toimisiko teidän huushollissa?
Toi ekan kuvan makkari on ihana, ihan mun makuun väri ja tyyli. Olen kyllä enemmän kuviotapettien perään.
Kommentit (3)
Hyvältä näyttää kuvissa ja makkarin olen ajatellut maalata jollain tummalla sinisen tai vihreän sävyllä. En kyllä jaksanut lukea, mitä tämä color drenching tarkoittaa.
Minusta tuo color drenching tarkoitti tuossa sitä, että sitä yhtä samaa maalisävyä on käytetty lähes kaikkiin seiniin ja kattoonkin ja osittain joku huonekalukin maalattu samalla maalilla. Tarkoitus on luoda yhtenevä, rauhallinen ja huoneessa olijan syliinsä sulkeva tunnelma tai jotain sellaista.
Tuossa linkissä esiteltiin tiettyjä maalisävyjä, jotka sopisivat hyvin tuohon tarkoitukseen.
Omat suosikkini olivat ne kellertävät, huoneeseen tuli niin valoisa aurinkoinen tunnelma. Oli ne kaksi kylpyhuonetta erityisesti, joissa tuo keltainen. Pidin myös haaleista sinisistä ja vihreistä mm. makuuhuoneissa tai olohuoneissa.
Nuo hyvin tummat värit ovat nyt tosi trendikkäitä, "dark and moody", mutta itse vierastan niitä ja uskon että trendi menee pian ohi. Aika harvoin toimii kivasti, näistä kuvista paras oli se työhuone, jossa tummahkon vihreä väri, sello ja ruututapettia, se oli aika rauhaisan oloinen. Tumman oliivinvihreät, harmaat ja sellaiset olivat enimmäkseen kamalan ankeita. Me Suomessa osaamme arvostaa vaaleita seiniä ja valoisuutta asunnossa. Vois kaamos olla entistä ankeampi, kun seinät olisivat tumman harmaat, hui.
Pidän todella paljon pl mustan ja harmaan sävyt.
Mutta esim kanervan sävyistä vanhaan rosaan, yönsinisestä sinivihreään, terrakotasta kellertävään, turkoosista vedensiniseen, pellavan tai hunjan sävyt eriasteisina toimii upeasti. Englannissa paljon käytetty siniharmaasta linnunmunansiniseen tai vihreän sävyt.
Pidän nimenomaan murretuista sävyistä tässä