Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua naapurin tupakan haju kulkeutuu asuntooni ja nyt ei puhuta mistään hetekllisestä ulko tulevasta hajusta vaan lattian läpi kantautuvasta

Vierailija
20.09.2025 |

löyhkästä. Alempaan asuntoon muuttanut joku mikä on ilmeisesti pilannut koko kämpän tupakoimalla sisällä ja haju haisee ihan hivreältä.

siis sellainen tuhkaupin haju joka pyörii porras käyttävässä ja pahinta on nyt se, että se on alkanut kulkeutumaan minun asuntooni ja haistan sen esimerkiksi sängyllä maatessa. en kuitenkaan huomaa hajua seistessä.

pelkään kohta, että minä saan syytteen että olen polttanut tässä asunnossa vaikka en ole. Asun vuokralla.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätä heippalappu naapurille tai puhu vuokraisännälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätä heippalappu naapurille tai puhu vuokraisännälle

puhuin kerran isännöitsijälle ei tapahtunnu mitään. kysymyskessä hyvin arveluttava porukka jonka kanssa en haluasi vaikeuksiin nyt tämä ongelma on taas pahentunut viimeisen viikon aikana ja välissä helpotti hieman.

ap

Vierailija
4/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin myös sanoa, että en itse tupakoi ollenkaan ja varsinkaan siis asunnosani ei ole minun aikana polttanut kukaan. Mutta uskooko sitä kohta kukaan jos tämä ongelma pahenee. 

ap

Vierailija
5/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita vuokraisännälle kirjallisesti. Silloin sinua ei ainakaan voi kukaan syyttää. Vetoa terveysongelmiin tämän takia. Ja asunnon tuhoutumiseen. 

Vierailija
6/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä edes parveketta?

Vierailija
7/7 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vuokranantajalle ja taloyhtiön hallitukselle (isännöitsijä) kirjallinen reklamaatio, jionka jälkeen alat katsella uutta asuntoa.

Rakennusterveysasetus kieltää johtamasta asuntoon tai siis asunnossa ei saa olla myrkyllisiä aineita tai kaasuja. Tupakansavu on syöpää aiheuttava kaasu. Siinä talossa rakenteiden tiiveys on huono, ja ilmanvaihdon paine-erot tuovat savun rakenteen läpi tai siinä olevista halkeamista toiseen asuntoon. Sama tapahtuu parveketupakoinnissa. Vanhoissa taloissa raitisilma otetaan ikkunan tiivisteraosta tai korvausilmaventtiilistä, jolloin naapurin tupakansavu kulkee sisälle samaa reittiä. 

Kukaan ei tule tekemään tuossa asiassasi yhtään mitään, joten kannattaa ruveta pakkaamaan kamoja saman tien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi