Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö ostaminen onnelliseksi?

Vierailija
28.11.2025 |

Päivän BF pohdinta. Tekeekö ostaminen onnelliseksi?

Ajatuksia?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tekisi niin kaikki olisivat onnellisia.

Vierailija
2/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä onnellinen olen kun kohta vääntäydyn ruokakauppaan ja ostan viikonlopuksi ruokaa. Tyhjällä jääkaapilla tulis suru puseroon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ihmettelen, kun jonkun kanssa kaupoilla. Jotkut hamuavat kaikkea.

Vierailija
4/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohditko sä tätä uudessa avauksessa joka päivä? Pari päivää sitten vastasin sulle, lue sieltä.

Vierailija
5/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan ja lääkkeiden oston toki ymmärtää, ja vaatteetkin on välttämättömiä, eli välttämättömyystarvikkeet ymmärtää, mutta kaikki muuhan täyttää ihmisen tyhjiötä.

Vierailija
6/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Paitsi jos on ollut jokin asia mikä on ollut jo pitkään pakollista hankkia mutta ei ole löytynyt. Esim. mulla se oli talvitakki. En vain löytänyt sopivaa. Sitten menin Intersportiin ja sovitin takkeja niin kauan että löysin sopivan ja avot oli ihana tunne kun viimein löytyi sopiva. Ei edes 200 euron rahameno haitannut kun viimein löytyi. 

Vierailija
7/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen onnellinen, kun olen ostanut jääkaapin täyteen ruokaa sekä hyvästä tarjouksesta pyykinpesuainetta ja vessapaperia.

Tänä syksynä olen ostanut itselleni merinovillakerraston ja -pipon, nahkarukkaset ja ulkoilukengät, kyllä ne lisäsi minun onnellisuutta paljon.

Vierailija
8/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaminen ei tee onnelliseksi.  Joskus on vaan pakko tehdä ostoksia ja eilen just ostin uudet lenkkarit vanhojen, rikki meinneiden tilalle. Tänään vietän Älä osta mitään -päivää.

Vierailija
9/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se hyvinvointia lisäävä tekijä kun voi ostaa lämpimän takin ja lämpimät kengät talveksi. Ja lisäksi vielä erilliset ulkoilukamat talviliikuntaa varten.

Vierailija
10/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joka kerta ruokakauppaan mentäessä käyn tekemässä kierroksen normalissa mutta en minä sieltä joka kerta mitään osta. 

Vierailija
11/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen onnellinen, kun olen ostanut jääkaapin täyteen ruokaa sekä hyvästä tarjouksesta pyykinpesuainetta ja vessapaperia.

Tänä syksynä olen ostanut itselleni merinovillakerraston ja -pipon, nahkarukkaset ja ulkoilukengät, kyllä ne lisäsi minun onnellisuutta paljon.

Olen tehnyt välttämättömyyshankinnoista itselleni elämyksen. Eli juuri esim. pesuaineet, ruoat jne. Kiva mennä esim Rustaan tarjouksen perässä 😄

Vierailija
12/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Paitsi jos on ollut jokin asia mikä on ollut jo pitkään pakollista hankkia mutta ei ole löytynyt. Esim. mulla se oli talvitakki. En vain löytänyt sopivaa. Sitten menin Intersportiin ja sovitin takkeja niin kauan että löysin sopivan ja avot oli ihana tunne kun viimein löytyi sopiva. Ei edes 200 euron rahameno haitannut kun viimein löytyi. 

Minä löysin viime syksynä monen vuoden etsinnän jälkeen uuden parinsadan euron talvitakin, mutta hyvän alennuksen turvin maksoin siitä vain 60 euroa. Vieläkin siunailen hyvää tuuriani.

Vierailija
13/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ostaminen mutta se kun saa sen asian jota tarvitsee.

Vierailija
14/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se hyvinvointia lisäävä tekijä kun voi ostaa lämpimän takin ja lämpimät kengät talveksi. Ja lisäksi vielä erilliset ulkoilukamat talviliikuntaa varten.

Ja miettimättä, että voiko ostaa nämä vai ei.

Vierailija
15/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ottaen huomioon seuraavat seikat:

- Tavaralle on käyttöä 

- Tuote ei ole epäkurantti tai jos on, niin yritys hoitaa palautukset tai korjaukset normaalisti

- Yritys ei varasta kuluttajan rahoja esim. ei palauta rahoja määräajassa. Tällöin voi ostokokemus olla huono. Normaalistihan se ei mene noin, joten ostaminen on kivaa. 

Vierailija
16/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö samasta asiasta uuden aloituksen teko päivittäin susta onnellisen?

Vierailija
17/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikeasti jotain tarvitsee tai haluaa, eikä saldo vingu ostosten takia, niin kyllähän ostaminen voi antaa onnen tunnetta. Oma maku on niin selvillä jo tässä iässä, että kun jotain ostan, niin se tyydyttää vuosikausiksi eteenpäin.

Itse tykkään varsinkin uuden vuoden kunniaksi vaihtaa tuotteita uusiin. Nyt on kyllä niin tiukka rahatilanne, että ostaminen saattaisi enemmänkin ahdistaa kuin tuottaa onnellisuutta. Enemmänkin yritän nyt elää säästeliäästi.

Vierailija
18/18 |
28.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti. Ihmiset vaan rakastaa ympäröidä itsensä kaikenlaisella tavaralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yksi