Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vika hiuksissani on? Kosteuttavatkin tuotteet kuivattavat ne korpuksi!

Vierailija
19.09.2025 |

Hiukseni ovat kuivat. Ne ovat aina olleet, mutta nyt vuosi vuodelta tilanne menee pahemmaksi.

Monet "kosteuttavat" tuotteet vetävät ne ihan kamalaan kuntoon. Minulla on kaksi shampoota/hoitoainetta jotka olen todennut sellaisiksi että niitä voi käyttää. Siis oikeasti VOI käyttää, koska 90% shampoista pesee hiukseni sellaiseksi narskuvaksi heinäkasaksi. Siis ihan sama miten hellästi pesen hiukset, takkuja tulee niin paljon että melkein itkettää. Ja 90% hoitoaineista ei hoida yhtään, useat jopa jättävät sellaisen vahamaisen tahmapinnan vaikka hiukset huuhtelisi kunnolla.

Ei-kosteuttavilla tuotteilla tilanne on sitten jo melkein katastrofaalinen.

Mitä ihmettä teette te joilla on sama ongelma, ja onko tämä jotain minkä voi korjata? Vai hiusten ominaisuus jonka kanssa on vain elettävä? En värjää hiuksiani ja kuivaan ne föönillä ehkä kerran, kaksi vuoteen.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulfaatiton, silikoniton shampoo ja hoitoaine tietysti myös. Joltain luonnonkosmetiikan merkiltä. Hoitoaineessa pitää olla listan kärjessä aitoja öljyjä eikä mitään kemikaaleja. Jotain jätettävää öljyä latvoihin ja luonnonmukaista jätettävää hoitoainetta pituuksiin. Tehonaamio kerran viikossa muhimaan puoleksi tunniksi vähintään. Suosittelen esim. Faith in nature, Urtekram ja Noughty-sarjoja.

eli silikoni kuivata, vaan sulfaatti ja alkoholi

argan-öljyä aina tipottain hiusten latvoihin.

Vierailija
22/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulfaatiton, silikoniton shampoo ja hoitoaine tietysti myös. Joltain luonnonkosmetiikan merkiltä. Hoitoaineessa pitää olla listan kärjessä aitoja öljyjä eikä mitään kemikaaleja. Jotain jätettävää öljyä latvoihin ja luonnonmukaista jätettävää hoitoainetta pituuksiin. Tehonaamio kerran viikossa muhimaan puoleksi tunniksi vähintään. Suosittelen esim. Faith in nature, Urtekram ja Noughty-sarjoja.

Ei se sinällään kuivata, mutta on muuten huonoksi varsinkin päänahalle. Alkoholi kuivattaa tietysti, denature alcohol on vältettävä aine, cetearyl alcohol ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sinällään kuivata, mutta on muuten huonoksi varsinkin päänahalle. Alkoholi kuivattaa tietysti, denature alcohol on vältettävä aine, cetearyl alcohol ei.

Joo. Minä en emmärrä näistä alkoholi-merkinnöistä mitään. Siksi ostan vain curly curl-tuotteiksi hyväksyttyjä, niin ei tarvitse itse selvitellä.

Vierailija
24/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat toimivat hiustenhoitotuotteet on aussien curly - shampoot ja hoitoaine sekä Tresemmen moisture - ja waves aineet. Olen kokeillut tässä vaiheessa varmaan kymmeniä ja kymmeniä muitakin kosteuttavia ja kiharoille tarkoitettavia tuotteita, mutta ne eivät sovi. Tuntuu kuin hiuksia hoitaisi mäntysaippualla. Käytän myös hiuksiin jätettäviä aineita, aussien saman sarjan ainetta sekä alennuksesta ostamaani four reasonsin kiharoille tarkoitettua hiuksiin jätettävää hoitoainetta. Minulla on myös hoitosuihke, jota käytän kun hiukset on erityisen pörröiset.

Hiusöljyjä käytin ennen, mutta ne ovat alkaneet jäädä hiuksiini niin, että pienikin määrä jämähtää yhteen kohtaan tukkaa eikä levity. Tuloksena on "dippasin tämän suortuvan paistoöljyyn" - look.

Curly girliä olen käyttänyt jo kauan ennen kuin se silloin tuli trendiksi ja tuli Suomeen. Törmäsin siihen aikanaan teininä, kun aloin saada silikonipohjaisista aineista ihan järkyttävän kivuliaita finnejä päänahkaan.

Hiukseni eivät siltikään ole kiharat, eivät edes laineikkaat. Tai ehkä sateella tulee pari lainetta, mutta ei näistä silti voi laineikkaina puhua. Piikkisuorat mutta sellaiset sekaisen pörröiset kaikesta hoitamisesta huolimatta. Ap

Vierailija
25/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda tuotteisiin jossa on öljyä, kuten argan-öljy.

Pelkät kosteuttavat tuotteet eivät usein riitä ja hiuksille käy juuri kuten kuvailit. 

Ruokavaliokin vaikuttaa hiuksiin, siinäkin olisi oltava hyviä rasvoja, joita saa esim. pähkinöistä. 

Vierailija
26/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet jo kaikkea oikein. Minulle tulee enää kaksi vaihtoehtoa mieleen: vaihda laadukkaampiin tuotteisiin ja ala kosteuttamaan sisältä päin. 

Vierailija
27/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet jo kaikkea oikein. Minulle tulee enää kaksi vaihtoehtoa mieleen: vaihda laadukkaampiin tuotteisiin ja ala kosteuttamaan sisältä päin. 

Onko antaa suosituksia laadukkammista tuotteista? En uskalla enää ostaa summamutikassa paremman laatuisen tuntuisia tuotteita, koska on tullut niin isoja hutiostoksia. Ap

Vierailija
28/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ruokavaliokin on kunnossa, syön todella terveellisesti ja huolehdin hyvien rasvojen, proteiinin yms saannista orjallisesti.

Tarkoituksenani ei ole kuulostaa hankalalta, mutta tämä hiusasia ajaa minut epätoivoon, kun teen kaiken oikein mutta nämä ovat ihan karmean näköiset ja hankalat hoitaa. Ap

Vierailija
29/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko antaa suosituksia laadukkammista tuotteista? En uskalla enää ostaa summamutikassa paremman laatuisen tuntuisia tuotteita, koska on tullut niin isoja hutiostoksia. Ap

Ei minulla ole, koska en kärsi asiasta. Pyörin kuitenkin fb:n curly curl-ryhmässä ja suosittelen, että pyydät sieltä apua. Siellä olen joskus törmännyt vastaaviin kysymyksiin. 

Kärsin takkuisista hiuksista, eli pesun jälkeen en meinaa saada hiuksia selvitettyä. Linkkarin ekalla sivulla cutrinin bio+ hoitoaineeeseen. Se on yksi niitä harvoja, jonka avulla saan hiukset kammattua suihkussa afrokammalla. Ja olen myös kokeillut kymmeniä tuotteita.

Vierailija
30/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noughty-sarja on tullut myös Tokmannille. Kuivahiuksinen voisi kokeilla To the rescue-shampoota ja - hoitoainetta.

Vierailija
31/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös oikeasti ihan vaan geneettinen hiuslaatujuttu, jolle ei voi mitään. Itselläni samaa ongelmaa ja olen joutunut toteamaan että tukkani on vain yhdistelmä huonoja ominaisuuksia.

Vierailija
32/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskuva heinäkasa kertoo, että kaikki luonnollinen rasva on pesty pois. Öljyshampoo voi auttaa, itse en käytä enää muita.

Vierailija
33/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noughty-sarja on tullut myös Tokmannille. Kuivahiuksinen voisi kokeilla To the rescue-shampoota ja - hoitoainetta.

Tämäkin on yksi tuote jota koitin innolla, mutta oli ihan totaalinen pettymys. Kuivatti ja en meinannut saada takkuja auki. Ap

Vierailija
34/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olaplex. Mutta ensin syväpuhdistus mineraaleista, muista tuotejäämistä.

Vierailija
35/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minulla ole, koska en kärsi asiasta. Pyörin kuitenkin fb:n curly curl-ryhmässä ja suosittelen, että pyydät sieltä apua. Siellä olen joskus törmännyt vastaaviin kysymyksiin. 

Kärsin takkuisista hiuksista, eli pesun jälkeen en meinaa saada hiuksia selvitettyä. Linkkarin ekalla sivulla cutrinin bio+ hoitoaineeeseen. Se on yksi niitä harvoja, jonka avulla saan hiukset kammattua suihkussa afrokammalla. Ja olen myös kokeillut kymmeniä tuotteita.

Tuota en olekaan vielä testannut, kiitos vinkistä! Ap

Vierailija
36/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki hiuksiin jätettävä öljy. Sillä saa hiukset parempaan kuntoon.

https://www.is.fi/menaiset/tyyli/art-2000005639004.html

Vierailija
37/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko keski-ikäinen nainen? Koska vaihdevuodet ne hiukset hajoittaa sitten

Vierailija
38/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös oikeasti ihan vaan geneettinen hiuslaatujuttu, jolle ei voi mitään. Itselläni samaa ongelmaa ja olen joutunut toteamaan että tukkani on vain yhdistelmä huonoja ominaisuuksia.

Tämä. Minullakaan ei toimi mikään, siis aidosti mikään. Hiukset on samaan aikaan juurikin tuollaiset "kuivat korput", jatkuvassa takussa jopa heti selvittämisen jälkeen, mutta myös ihan älyttömän liukkaat. Edes normaali jakaus ei meinaa pysyä niissä. Vuosien oikein hoitamisesta on ollut vain minimaalinen apu.

Vierailija
39/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko keski-ikäinen nainen? Koska vaihdevuodet ne hiukset hajoittaa sitten

En lähelläkään, en ole vielä edes hankkinut lapsia eikä sekään ole ajankohtaista. Hiukseni ovat olleet tällaiset aina, mutta nyt viimeisen n. 3-5 aikana tilanne on pahentunut. Ei ole muuten hormonaalista ehkäisyäkään mikä voisi vaikuttaa tilanteeseen. Ap

Vierailija
40/51 |
20.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menopaussipörrö.