Kuinkahan moni villasukkia yms. myyvistä maksaa verot? Kun niistä pitäisi oikeasti maksaa tuloveroa
Facebookissa on useita myyntiryhmiä erilaisille käsitöille kuten villasukille, lapasille, koruille jne. En jaksa uskoa, että kaikki noista myyjistä maksaa tuloistaan veroja. En itsekään maksa vaikka myyn kaikenlaista itse tekemääni. Jotakin ylimääräistä rahaa on pakko saada vaikka töissä olenkin.
Suomessa verotetaan liikaa ja koko ajan ajetaan ihmisiä ahtaammalle.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pullonpalautuksia ilmottelee? Tai sukkia? Ei kukaan.
Tiedän monta jotka saa pulloista varmaan parisen euroa per päivä. Meillä työpaikalla on paljon tölkkejä joita keräämällä saa 2-3e helposti
Kenen pulloja tai tölkkejä siellä työpaikalla on, onko ne firman ostamia vai työntekijöiden tuomia? Kuka ne palauttaa kauppaan?
Miksi jotkut hyökkäsi ap:n kimppuun vaikka ap kertoi itsekin myyvänsä tuotteita pimeästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap sukat olla sutta ja sekundaa, akryylilangoista kyhättyjä. Jospa ap ottaisi lääkkeensä jos noin ahdistaa kun joku on tienannut muutaman satasen myymillään sukilla. Ennen maksan tekijälle suoraan ihan siitä vaivan palkasta että sain mieleiseni sukat.
Opettele nyt oikeasti lukemaan.
Ap
Opettele itse, näköjään kateus vielä kalatkin vedestä.
Mitä ihmettä sä sekoilet? Mä kirjoitin erittäin selkeästi aloitukseen, että teen itsekin käsitöitä ja myyn niitä enkä maksa veroja. Mistä mä siis olen kateellinen? Miksi mun pitäisi opetella lukemaan kun sä itse et osaa lukea mun aloitusta? Oletko sä kännissä vai?
Kummallista hyökkäämistä mua kohtaan vaikka mähän teen juuri itsekin niin, että myyn
Opettele laskemaan. Laske edes yhden kerran sukkaparin tarvikkeitten hinta ja muut kulut. Sen jälkeen sinä ymmärtäisit, miksi ei veroa makseta.
Katsos kuin vero maksetaan siitä tulosta, josta on vähennetty menot, ei myyntitulosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap sukat olla sutta ja sekundaa, akryylilangoista kyhättyjä. Jospa ap ottaisi lääkkeensä jos noin ahdistaa kun joku on tienannut muutaman satasen myymillään sukilla. Ennen maksan tekijälle suoraan ihan siitä vaivan palkasta että sain mieleiseni sukat.
Ap
Mitä ihmettä sä sekoilet? Mä kirjoitin erittäin selkeästi aloitukseen, että teen itsekin käsitöitä ja myyn niitä enkä maksa veroja. Mistä mä siis olen kateellinen? Miksi mun pitäisi opetella lukemaan kun sä itse et osaa lukea mun aloitusta? Oletko sä kännissä vai?
Kummallista hyökkäämistä mua kohtaa
Menoihin voi laittaa langat ja puikot eikä niitä puikkojakaan voi joka sulkaparin kohdalla laittaa. Silti jää voitolle useamman euron. Tiedän tämän koska teen itsekin villasukkia. Mitään puhelinkuluja, tilavuokria, lämmitystä jne. ei voi laittaa kuluiksi yksityinen henkilö joka tekee hommaa harrastuspohjalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kummallista hyökkäämistä mua kohtaa
Opettele sä itse ymmärtämään asioita. Mä teen villasukkia myyntiin ja tiedän lankojen hinnat. Itse tehdyistä tuotteista voi laittaa vähennyksiin materiaalit ja esim. puikot, mutta ei niitä puikkoja voi sinne koko ajan laittaa. Jos myyn sukkaparin esim. 25 eurolla, niin kyllä siinä jää myyntivoittoa sellainen 15€ riippuen langoista. Vähennyksiin ei voi laittaa sitä aikaa minkä niiden sukkien tekemiseen on käyttänyt.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pullonpalautuksia ilmottelee? Tai sukkia? Ei kukaan.
Tiedän monta jotka saa pulloista varmaan parisen euroa per päivä. Meillä työpaikalla on paljon tölkkejä joita keräämällä saa 2-3e helposti
Kenen pulloja siellä työpaikalla on, onko ne firman ostamia vai työntekijöiden tuomia? Kuka ne palauttaa kauppaan?
Asiakkaiden ja työntekijöden. Ne palauttaa ne joka jaksaa kerätä
On kyllä joillakin luetun ymmärtäminen huipussaan taas. Todella yleistä tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.omapaja.fi/blogi/kasitoiden-myynti-ilman-toiminimea
"Käytettyjen vaatteiden tai kodin tavaroiden myynti ilman toiminimeä tai yritystä vaikkapa kirpputorilla katsotaan niin pienimuotoiseksi toiminnaksi, ettei siitä tarvitse tehdä verottajalle selvitystä. Sama verovapaus ei kuitenkaan koske uusia, omin käsin tehtyjä tuotteita. Käsitöiden myynti kaikessa muodossaan ilman toiminimeä tai muuta yritystä on veronalaista tuloa, minkä vuoksi se on aina ilmoitettava verottajalle."
Eikö silloin kannata perustaa yritys tai toiminimi ja sitten voi sen työhuoneenkin laskea vähennyksiin, sekä voi hankkia tukkukortit ja muut, laskea ruoatkin verovähennyksiin, matkat lankoja ostamaan jne.
Mulla on harkinnassa toiminimen perustaminen, mutta tällä hetkellä kokopäiväinen työ vie liikaa aikaa ja voimia, että jaksaisin kunnolla panostaa yrityksen pyörittämiseen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä ihmettä sä sekoilet? Mä kirjoitin erittäin selkeästi aloitukseen, että teen itsekin käsitöitä ja myyn niitä enkä maksa veroja. Mistä mä siis olen kateellinen? Miksi mun pitäisi opetella lukemaan kun sä itse et osaa lukea mun aloitusta? Oletko sä kännissä va
Kyllä voi siinä vaiheessa, kun alkaa tulla verotettavaa tuloa. Se on totta, että tappiota ei voi vähentää niiltä vuosilta, kun tuloa ei tule. Kerro nyt vielä, montako sukkaparia myit niin, että olisi jäänyt vähennysten jälkeen jotain verottajalle ilmoitettavaa.
Kyllä voi siinä vaiheessa, kun alkaa tulla verotettavaa tuloa. Se on totta, että tappiota ei voi vähentää niiltä vuosilta, kun tuloa ei tule. Kerro nyt vielä, montako sukkaparia myit niin, että olisi jäänyt vähennysten jälkeen jotain verottajalle ilmoitettavaa.
Mitä sä jankutat? Etkö ymmärrä lukemaasi? Harrastelijaneuloja ei voi laittaa vähennyksiin vaikka mitä. Sinne laitetaan lankoihin mennyt raha ja puikot eikä niitä puikkoja edelleenkään voi laittaa sinne moneen kertaan. Jos myyn sukkaparin 25 eurolla, niin kyllä siitä jää mulle lankojen jälkeen n.15€. Millä matikalla tuosta ei jäisi mitään verottajalle ilmoitettavaa?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Mitä ihmettä sä sekoilet? Mä kirjoitin erittäin selkeästi aloitukseen, että teen itsekin käsitöitä ja myyn niitä enkä maksa veroja. Mistä mä siis olen kateellinen? Miksi mun pitäisi opetella lukemaan kun sä itse e
Luuseri-idiootti.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä joillakin luetun ymmärtäminen huipussaan taas. Todella yleistä tällä palstalla.
Täällä on paljon ihmisiä jotka eivät ymmärrä mitä lukevat. Sitten soittavat suutaan vaikka itse ovat pihalla kuin lumiukko.
Hallituksen poistaman suojaosan verran voi hyvällä omallatunnolla tienata pimeästi.
Vierailija kirjoitti:
Hallituksen poistaman suojaosan verran voi hyvällä omallatunnolla tienata pimeästi.
Ei töissä käyvillä ole mitää suojaosia. Apkin kertoi tekevänsä töitä kokopäiväisesti.
Lankojen hinnat, pakkauskulut ja km-korvaukset lankakauppaan ja postiin, mitähän muuta voi vähentää? Villasukista ei saa kannattavaa millään ellei joku muu kompensoi. Teinini pohtii tekemiensä sukkien myyntiä kun perhe ja kaverit on jo kyllästetty sukilla. Minä maksan kulut ja teini pitäköön harrastuksen. Näprää neuletta samalla kun lukee / kattelee videota / kuuntelee kirjaa :)
Vierailija kirjoitti:
Lankojen hinnat, pakkauskulut ja km-korvaukset lankakauppaan ja postiin, mitähän muuta voi vähentää? Villasukista ei saa kannattavaa millään ellei joku muu kompensoi. Teinini pohtii tekemiensä sukkien myyntiä kun perhe ja kaverit on jo kyllästetty sukilla. Minä maksan kulut ja teini pitäköön harrastuksen. Näprää neuletta samalla kun lukee / kattelee videota / kuuntelee kirjaa :)
Moneen kertaan on tässä ketjussa kerrottu, että materiaalikustannukset voi vähentää eli lankojen hinnan. Puikot voi laittaa vähennyksiin kerran per puikkosetti. Mitkä pakkauskulut? Ei yksittäinen harrastelija voi mitään bensakuluja noihin vähennyksiin laittaa.
Kenen pulloja siellä työpaikalla on, onko ne firman ostamia vai työntekijöiden tuomia? Kuka ne palauttaa kauppaan?