Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhustenne lempiaihe lihominen?

Vierailija
19.09.2025 |

Haukkuvat, jos joku on lihonut, ja kertovat, miten ainakin lihoo?

Meillä se on ehtymätön aihe. Ja auta armias, jos jossain on aiheesta uutinen, siitä otetaan kierroksia ja puhutaan puoli tuntia.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy ilkeä 80v mummo, joka vertailee suvun nuoria naisia, avoimesti kommentoi vartaloita ja hoputtaa laihduttamaan. Hänen käytöksensä on lapsuudessa aiheuttanut minulle ja vanhimmalle serkulleni syömishäiriön, jonka johdosta serkku on edelleen kolmekymppisenä aika ajoin osastohoidossa.

Viimeksi kun kävin vaaria moikkaamassa, oli mummo jo ovella vastassa v*ttuilemassa. Olen lihonut suuren leikkauksen jälkeisen vuodelepojakson ja kortisonilääkityksen myötä kymmenisen kiloa. Mummo alkoi verrata minua serkkuun ja miten serkku on "niin ihanan hoikka ja joutsenmainen, todella kaunis nuori nainen". Samainen serkku tosiaan parhaillaan sairaalassa nenä-mahaletkussa vaikean alipainon takia.

Vierailija
2/8 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kukaan ei moisesta välitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Sen sijaan osaavat ulkoa valtion budjetin ja pystyvät tuosta vain luettelemaan Tilastokeskuksen sivuilta hakemiaan lukuja esim. eri kaupunkien asukkaille maksetuista toimeentulotukieuroista. 

Vierailija
4/8 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kyllä minun pitää ihan ääneen sanoa, että olet sinä Anna kyllä lihonut!" Että ihan oikeasti piti sanoa ääneen, et voinut millään pitää mölyjä mahassa? Samainen ihminen myös tuli joulupöytään ja siinä alas istuessaan totesi, että ei kyllä pitäisi syödä. 

Vierailija
5/8 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, syömishäiriöinen anotektisen laiha vanhus lukee jokaisen lihavuusuutisen erittäin tarkkaan ja lopettaa silloin aina lopunkin syömisen, koska kaikki ihmiset on kuulemma uutisten mukaan liian lihavia.

Vierailija
6/8 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyn ikäluokan naiset kommentoivat muiden lihomista jopa silloin, kun itse ovat ylipainoisia. 80-vuotias äitini lukee naisten lehtiä ja kommentoi julkkistenkin painonnousua. Hän oli nuorena jatkuvasti "laihiksella" ja kommentoi ilkeästi esimerkiksi kavereideni takapuolen leviämistä.

Vaan niin se kilpirauhasen vajaatoiminta pullisti hänetkin noin 50-vuotiaana ja painoa tullut lisää sen jälkeen.

Vierailija
7/8 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä löytyy ilkeä 80v mummo, joka vertailee suvun nuoria naisia, avoimesti kommentoi vartaloita ja hoputtaa laihduttamaan. Hänen käytöksensä on lapsuudessa aiheuttanut minulle ja vanhimmalle serkulleni syömishäiriön, jonka johdosta serkku on edelleen kolmekymppisenä aika ajoin osastohoidossa.

Viimeksi kun kävin vaaria moikkaamassa, oli mummo jo ovella vastassa v*ttuilemassa. Olen lihonut suuren leikkauksen jälkeisen vuodelepojakson ja kortisonilääkityksen myötä kymmenisen kiloa. Mummo alkoi verrata minua serkkuun ja miten serkku on "niin ihanan hoikka ja joutsenmainen, todella kaunis nuori nainen". Samainen serkku tosiaan parhaillaan sairaalassa nenä-mahaletkussa vaikean alipainon takia.

Pidät huolta, että suku muistaa hänet näistä myös hänen kuolemansa jälkeen.

Vierailija
8/8 |
19.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On! Äiti ja isäpuoli on ihan fanaattisia muiden vahtaajia, tutut ja tuntemattomat, kaikkien elopainoa tarkkaillaan ja kommentoidaan. Molemmat ovat itse ihan normaalipainoisia/hoikkia.

Mikähän siinäkin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi