Hesarissa artikkeli taloyhtiön korjaus- ja huoltovastuiden jakaantumisesta
osakkaan ja taloyhtiön kesken.
No, siinä yksi kohta parvekkeella olevan ampiaispesän hävittäminen. Tämä kuuluu osakkaalle. Mutta entäs jos ampiaiset (mehiläiset tai mitä ovatkaan) menevät siitepölylasteineen parvekkeen suuntaan (siis siinä parvekkeen seinustalla) olevan ikkunan tuuletusaukkoihin! Kuuluuko osakkaan hoitaa nämä mehiläisten/ampiaisten tekemät töhnät sieltä tuuletusaukosta pois!
Minä en ainakaan osaa sitä tuuletusaukkoa ulkoa päin avata.... Ja sisäpuolen rakenteestakaan en tiedä miten se avataan ja putsataan! Suodatin siellä kai on, kuuluuko se suodatin kenelle!
Tässä mun kämpässä nimittäin on just keväisin ja alkukesästä kovaa trafiikkia just sinne tuuletusaukkoon.... Ympäristössä kun on niin kukkaisaa terassia ja muuta... Toki, kukkia saa pitää en minä sitä nyt tarkoita, etteikö saisi....
Jostakin olin kyllä taannoin löytävänäni tiedon, että se ikkunan tuuletusaukko on taloyhtiön huoltovastuulla..
Taloyhtiön vastuulle kuuluu myös asunnon oven ovikello. No, hei, te humoristit, jotka niitten kellojen nuppien kanssa tykkäätte pelleillä... Että siinäs nyt tiedätte, se nuppi on taloyhtiön!
Kaikenlaista persoonallisuushäiriöistä... Se on toi persoonallisuushäiriö siitä paha juttu, että siihenhän ei mitään hoitoa ole... Elämänpituinen vamma!