Siis onko mitään vanhanaikaisempaa kuin Pihlaja karkit nykypäivänä
Öööh, siis oikeastikko tietyt ihmisjoukot syö vielä nykypäivänäkin pihlaja karkkeja?
Siis tuota syötiin 1800-luvun ja 1900-luvun vaihteessa?
Ei niitä enää syödä?
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Omarit on parhaita. Harmi että maksavat nykyisin jotain 5€ pussi, mitä helvettiä
Suomalaiset suostuneet hintojen kusetukseen kohta varmaan maksaa 10 e mutta pakkauskoko pienentynyt.
Pelkkää sokeria, kenenkään ei kannata noita syödä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monessa maassa on kaikenlaisia omia perinteitä, omia leivoksia, joista kaikki tietävät niiden alkuperän että ovat siitä maasta kotoisin, ja kuuluisia jälkiruokia samoiten, esim. tiramisu. Sekin on *ikivanha*. Suomessa ei mitään perinteitå arvosteta, ei tule yhtäkään samanlaista asiaa mieleen joka olisi vain suomalainen paitsi ehkä mämmi, mutta sekin on alkujaan Lähi-Idästä.
Joitakin suhteellisen vanhoja syötäviä täällä vielä kuitenkin on, ja yksi niistä on kettukarkit. Eläköön kettukarkit. Eivät ne kyllä vegaanisia silti ole, niissä on maitoproteiinia.
Niissä on nykyään jotain herneproteiinia ja väittävät olevan vegaanisia ihan pussin päällä. Nekin pilattiin uudistuneella reseptillä. Nykyään ne on pelkkää pehmeää sokerihöttöä. Ennen niissä oli kiinteämpi rakenne ja jotain makuakin sokerin lisäksi.
Suurinosa karkeista pilattu syömäkelvottomiksi samoin suklaat yms,,jäävät ainakin minulla hyllylle.
Vierailija kirjoitti:
Ne on sentään hyviä! Ja se riittää vaikka kuinka "vanhoja" olisivat. Olet varmaan samaa mieltä myös Wiener nougatista?
Huonoimmat karkit mielestäni on ehdottomasti Wiener nougatit, jää aina viimeiseksi jouluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuo on hyviä karkkeja, kun ei tarvi syödä kuin 1 tai 2 niin lähtee jo makeanhimo!
Koukuttaa kuitenkin syömään loputkin karkit pussista. Ainakin itselläni. Sais pussit olla pienempiä niin selviäis vähemmällä siittä.
Minä otan aina kolme karkkia ja teetä, sitten imeksin sen sokerin siitä päältä teetä juoden.
Vie tosiaan makeannälän, mutta pakko ottaa vain tuo kerta-annos, kun muuten syön ne kaikki.
Joskus laitan kakun päälle.
Mutta oon tykännyt näistä aina, ja lapsesta asti on sitä kommentoitu. Onneksi kohta oon mummoiässä, niin on ikäsopiva karkki.
Vierailija kirjoitti:
Kettukarkit ovat parasta, perinteisiä. Ovat lisäksi gluteenittomia, maidottomia ja vegaanisia. Voi tarjota kelle vaan.
Sokerimössöä ovat.
Lahjaksi marjat ei oikein edes ole ruokaa. Mutta niitä voisi syöttää itärajan köyhille niinkuin venäläisellä koululla . Itäkoululla. Kaikki myymättä jääneet karkit sinne . Ja vastaanottokeskukseenmjyös koska niitä on syötetty muille kelpaa myös heille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ne itse. Hyvää on.
Miten? Onko ohje salaisuus?
Netistä löytyy
Zoomerilla on karkeista ongelma, onko tinder tai TikTok kenties nurin kun täällä itket? 🤣
Tuotteen on oltava tosi hyvä, kun se on kestänyt 1800-luvulta nykypäivään !! ;-)
Kannattaa AP:kin maistaa ihan ennakkoluulottomasti!
Vanhassa vara parempi, kuin pussillisessa uusia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ne itse. Hyvää on.
eihän noissa ole muuta kuin sokeria ja väriainetta xD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ne itse. Hyvää on.
Jaa, no omiin ei tullut tippaakaan väriaineita tai muita lisäaineita!
Sain niitä aina venematkalle mökille 60 luvulla.
"Öööh, siis oikeastikko tietyt ihmisjoukot syö vielä nykypäivänäkin pihlaja karkkeja?
Siis tuota syötiin 1800-luvun ja 1900-luvun vaihteessa?
Ei niitä enää syödä?"
Silmiinpistävä tyylirikko, pitäisi kirjoittaa "enään"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen ne itse. Hyvää on.
Niinhän se kaikissa karkeissa tuppaa olemaan 😄
Ööööh ei taida oikein pitää historiasta?
Ajatella onko vanhanaikaisempaa kuin sauna menkää avaruuspölyyn pesemään itseänne ja peukkua mukaan repullinen.
Äitis on mummo