Anoppi pistää kapuloita rattaisiin. mitä tehdä?
Anoppi asettuu oppositioon kaikessa, mitä puolisoni kanssa suunnittelemme. Oli kyseessä lomamatka, muutto, remontti tai häät, on anopilla asiaan mielipide. Eikä mitenkään kannustava sellainen. Emme toki tee päätöksiä anopin mielipiteiden mukaan, mutta kyllä se negatiivisuus väkisinkin varsinkin puolisooni vaikuttaa. Olen jo ehdottanut puolisolleni, että voisiko hän olla kertomatta äidilleen suunnitelmistamme etukäteen, mutta se ei kuulemma käy, sillä anoppi ei pidä yllätyksistä.
Esimerkiksi olemme katselleet isompaa kotia jo hyvän aikaa. Anoppi sai suunnitelmasta tietää ja alkoi syöttää puolisolleni ajatusta, että nyt ei missään tapauksessa ole hyvä aika vaihtaa kotia, kun on niin epävarmat ajat jne jne. Viime aikoina puolisoni kiinnostus uuden kodin hankintaan on lopahtanut ja asia on ikään kuin jäissä. Sama on käynyt myös häiden suhteen.
Kommentit (33)
Tsiisus! Napanuora poikki nyt heti.
Jätä se sika, pääset myös sairaasta anopista.
Ota kapulat pois rattaista ennen ulkoilua
No kyllähän se anoppi oikeassa on tuossa kotiasiassa ja voihan olla et miehesti seuraa itsekin ihan mediaa eikä äitinsä mielipidettä siinä. Ja muutenkin esimerkiks irtisanomisten helpottamista ja sosiaaliturvan huonontamista ajetaan koko ajan, niin ihan järkevänä mielipiteenä pidän itsekin.
Käske eukon painua ***tuun ja viheltää, puoliso katkaiskoon napanuoran.
Asuntoa ei nyt kannata vaihtaa, jos on oma myymättä. Mutta muuten ehdottomasti kannattaa.
Miksi hän on kertonut äidilleen olette miettimässä naimisiin menoa ?
hänellehän kerrotaan, kun päivä on sovittu
Minunkin anoppi inhosi minua ja sanoi, että ei tiedä antaako poikaansa minulle ja soitteli hänelle jatkuvasti. Olin silloin siivoja eikä hänkään ollut kuin ompelija. Mutta pitäähän se aina naisena olla susi toiselle naiselle. Ei ihan avautunut mulle siinä se, että miten ompelija ja siivooja ovat erilaisia. Nyt olen Yliopistossa. Että näin se elämä vie. Heidän ei tarvitse enää olla tekemisissä kanssani. Sano itsellesi stop heti jos anoppi sanoo jotakin ilkeää. Harkitse monta kertaa haluatko suhteeseen jossa on koko ajan kolmas pyörä, joka määrää.
Muuttakaa ulkomaille niin johan anopin suu mene kii
Anopoi on toki ongelmaisen negatiivinen ihminen.
Mutta sinä olet suhteessa miehesi kanssa. Ja on miehesi päätös päästää anopoi teidän suhteen väliin. Jos mies tekee päätökset anopin kanssa eikä sinun kanssasi, niin sinut on jätetty teidän suhteessa ulkopuoliseksi.
Tuskin saat miestäsi muutettua. Ihmiset eivät yleisesti tuppaa muuttumaan.
Kai tiedät itsekin, että tuon miehen kanssa ei pidä etsiä yhtänä mitään isompaa taloa tai suunnitella häitä, vaan erota?
Anoppi taitaa olla hyvin manipulatiivinen. Miten miehesi ei olisi perinyt tuota manipulatiivisuutta?
Tietenkin sinun täytyy yrittää ja laittaa mies valinnan eteen. Mutta älä jää pitkäksi aikaa odottamaan kun mies pelaa aikaa. Vaan sitten sinun on aika tehdä johtopäätökset.
Et voi muuttaa anoppiasi. Tuskin miestäsikään.
Mies arvostaa siis äitiään enemmän kuin sinua.
Joo, usko vaan, että äiti se on, joka kontrolloi poikaa. Vaikka minä kyllä uskon, ettei aikuinen ole noin manipuloitavissa, vaan epävarmuus on kytenyt hänellä itsellään näissä asioissa ja äidin kanta on toiminut vain vahvistuksena hänen omille epäilyksilleen.
Joten ainut tie lienee, se, että sinä alat vahvistamaan hänen positiivista suhtautumistaan asioihin.
Kerrot huonommalle puoliskollesi, että valitsee JOKO anopin tai sinut ja sen päätöksen mukaan edetään.