Miksi eskari-ikäisestä ei makseta kodinhoidontuen sisarus osaa?
Kommentit (15)
Silloin tulis rahaa ja se olis jopa oikeudenmukaista!
minä en koe lapselleni oikeudenmukaiseksi joutua tarhaan. Enkä varsinkaan itselleni oikeudenmukaiseksi sitä eten saisi olla lapseni kanssa niin paljon kuin haluan.
Mutta kun muistan joskus lukeneeni että alle kouluikäisestä lapsesta saa sisarosan. Esikoulu=kouluikäinen??? Toihan on vähän sama kun vie lapset seurakunnan kerhoon ja perusteltaisiin että lapsi on hoidossa siellä. No, turha se on tuulimyllyjä vastaan taistella ;) -ap
Vierailija:
kela ei tunne kuin nelihenkisen (=kaksilapsisen) perheen kotihoidontuessa. Aivan kun ne muut lapset olisivat ilmaisia...
Kyllä eskari-ikäisestä pitäisi maksaa sisarkorotus, ei ole vielä kouluikäinen. Ymmärtääkseni korotus kuuluu maksaa heinäkuun loppuun jos elokuussa aloittaa ensimmäisen luokan. Otappa yhteyttä Kelaan ja puhu asiasta.
Mun tyttö on eskarissa ja maksu tulee heinäkuun loppuun asti.
Ota ap yhteys kelaan.
toivon, että ap:n lapsi pääsisi opetukseen mahd. pian. Ja mikä helvetin kodinhoidontuki. Kodinhoidosta ei makseta mitään - kotihoidosta kylläkin.
meillä 3 lasta joista vanhin on puolipäiväisenä eskarissa.
Kyllähän niistä muistakin lapsista saa sen sisarusosan, jos ei ole hoidossa jne.
Ja myöntää samalla, että oli unohtanut tuon että alle kouluikäisistä sisaruksista saa sisarkorotuksen, vaikka heitä olisi useampikin! Meillä kun on kolme lasta, joista yksi jo iso koululainen ja kaksi vielä alle 3 v.
Olen tästä aivan varma sillä se raha käytettiin taksikyytien maksamiseen.
Vierailija:
minä en koe lapselleni oikeudenmukaiseksi joutua tarhaan. Enkä varsinkaan itselleni oikeudenmukaiseksi sitä eten saisi olla lapseni kanssa niin paljon kuin haluan.
Minun lapseni pääsevät kyllä muiden ihmisten ja lasten seuraan, esikoinen esikoulussa ja kavereilla sekä puistoissa ja pienemmät puistoissa, kavereilla, avoinkerhossa ja keskimmäinen lisäksi omassa " isojen" kerhossa :)
Ehkä itsekäs mutta lapsensa kotona mielellään hoitava, silti muiden seuraan " päästävä" äiti :)
Vierailija:
Kodinhoidosta ei makseta mitään - kotihoidosta kylläkin.
Elämä ei aina ole kivaa ja reilua.
Minusta on vielä kökömpää se, että kela ei tunne kuin nelihenkisen (=kaksilapsisen) perheen kotihoidontuessa. Aivan kun ne muut lapset olisivat ilmaisia...