Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 6000 euroa hyvä palkka?

Vierailija
17.09.2025 |

Mitä mieltä olet?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei. Riippuu työstä, koulutuksesta ym. Suomen mittakaavassa on korkea palkka kuitenkin. 

Vierailija
22/28 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kk- paikka, on hyvä. Jos vuositulo, on huono.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ja ei. Riippuu työstä, koulutuksesta ym. Suomen mittakaavassa on korkea palkka kuitenkin. 

Koulutuksena korkeakoulututkinto, asiantuntijatyötä, ei siis esimiesvastuuta ja normaali työpäivä sellainen 8.30-17.00. Illat ja viikonloput lähtökohtaisesti vapaat, välillä joutuu tietysti tekemään pidempää päivää.

Vierailija
24/28 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla elää keskiluokkaista elämää ilman että tarvitsee miettiä jokaista satasen ostosta (farkut tms) että onko tähän nyt varaa. 

Todennäköisesti mitään merkittävää ei kuitenkaan jää säästöön ja et tule vaurastumaan palkkatuloillasi. 

Suomen progressiivinen verotus ja palkan sivukulut ovat aivan sairaita. Tuostakin palkasta työnantajasi maksaa about 9000€/kk mutta itse saat ehkä 3600€ käteen Sitten ihmetellään miksi työnteko ei kannata. 

Jää mulle tuosta joku tonnin verran säästöön joka kuukausi. Sen kun sijoittaa sopivasti niin kyllä siinä ihan hyvän pesämunan saa kerättyä. 

Mulla on suunnilleen tuon kokoinen palkka ja ei kyllä jää yleensä mitään säästöön. 

- asumiskulut 1100€ (lainan lyhennys)

- laskuihin (päivähoidot, sähkö, vesi, harrastukset): 500-800€

- ruokakauppaan noin 800-1000€

- auton lyhennys. bensat ja kulut: 650€

- jotain uutta mitä tarvitaan, vaatteita itselle tai lapsille, joku juttu kotiin jne: 200€

- hauskanpitoon kuten kerran kuussa ulos syömään, leffaan ja muuta drinkki keskustassa, taksi kotiin: 150€

Siinä se 6000€:n bruttopalkka jo menikin. 

Saisihan siitä jäämään säästöön kun eläisi kuten opiskeluaikana, mutta mitä järkeä rääkätä itseään vaativalla työllä saadakseen hyvän palkan jos päivittäinen elämä on kuitenkin säästämistä ja kituuttamista?

Verotus pitäisi remontoida totaalisesti. Ei ole mitään järkeä että vaikka tienaat lähes 2 x suomalaisen keskipalkan verran niin et voi elää yhtään sen leveämmin. 

Vierailija
25/28 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on päälle tuon bonuksien kanssa. Ei kai se hyvä ole, mutta ihan ok. DI:t ja KTM:t tienaavat mediaanina vähän alle tuon, joten ei se mikään riemunkiljahduksia aiheuttava palkka ole.

Vierailija
26/28 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois se hyvä palkka ilman Suomen sairasta verotusta.

Vierailija
27/28 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upeat tulot!

Vierailija
28/28 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla elää keskiluokkaista elämää ilman että tarvitsee miettiä jokaista satasen ostosta (farkut tms) että onko tähän nyt varaa. 

Todennäköisesti mitään merkittävää ei kuitenkaan jää säästöön ja et tule vaurastumaan palkkatuloillasi. 

Suomen progressiivinen verotus ja palkan sivukulut ovat aivan sairaita. Tuostakin palkasta työnantajasi maksaa about 9000€/kk mutta itse saat ehkä 3600€ käteen Sitten ihmetellään miksi työnteko ei kannata. 

Jää mulle tuosta joku tonnin verran säästöön joka kuukausi. Sen kun sijoittaa sopivasti niin kyllä siinä ihan hyvän pesämunan saa kerättyä. 

Mulla on suunnilleen tuon kokoinen palkka ja ei kyllä jää yleensä mitään säästöön. 

- asumiskulut 1100€ (lainan lyhennys)

- laskuihin

Ei tietenkään jää mitään säästöön jos elää lainarahalla. Mulla jää tuosta pois lyhennykset niin asunnon kuin autonkin suhteen, niin kummasti pystyy elämään ihan mukavaa elämää vaikka ei koko palkkaa pistäkään heti tilin tultua menemään. Niin asuntoa kuin autoakin olen pikkuhiljaa päivittänyt parempaan sen mukaan mihin on ollut varaa niin ei nekään mitään surkeita kappaleita ole.