Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt puhuvat maahan_muuttajat - tämän takia he eivät käy töissä

Vierailija
17.09.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011497582.html

Kun tulin kymmenen vuotta sitten Suomeen, tämä oli maailman paras paikka. Kela, kaikki toimi hyvin, kertoo afrikkalaistaustainen mies Puhoksen ostarilla Itä-Helsingissä.

Kommentit (137)

Vierailija
101/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu on, että loisten takia joudutaan leikkaamaan myös oikeasti tarvitsevilta, koska rahat eivät riitä Esimerkiksi mielenterveyden takia työkyvyttömiltaä kantasuomalaisilta. Tämä kuvio on jotenkin niin järjetön ja kestämätön. Sekin on järjetöntä, että meille haalitaan kiintiöissäkin ennen kaikkea vammaisia, että varmasti tulisi ylläpito mahdollisimman kalliiksi.

Maailmalla on miljardeja huonoissa oloissa eläviä, se on kamalaa. Mutta niin se vain on, että jos ne tänne otetaan, niin ei meilläkään kohta enää ole kivaa.

N58

Vierailija
102/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on töissä useita korkeasti koulutettuja ulkomaalaisia, jotka ovat tänne opiskelun ja työn perässä muuttaneet.

Kyllä tiedetään, että sellaisiakin on, mutta tämä keskustelu koskee sitä tuilla elävää valtavaa joukkoa, jotka eivät käy töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menköön takaisin mistä on tullut, emme tarvitse yhtään maahanmuuttajaa.

Kuka teille tuo sitten ruuan ovelle?

Yhtään annosta ei tuoda ovelleni,minua ällötää nämä hygieniasta piittaamattomat tyypit ja nautin ravintolassakin ruuan lämpimänä.

Vierailija
104/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suomessa asui Tilastokeskuksen mukaan 43 534 arabiaa äidinkielenään puhuvaa vuoden 2024 lopulla. Heistä yli puolet, 22 918 henkilöä, sai perustoimeentulotukea Kelasta vuoden aikana."

Siinähän sitä faktaa.

Vierailija
105/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä juttu on, että loisten takia joudutaan leikkaamaan myös oikeasti tarvitsevilta, koska rahat eivät riitä Esimerkiksi mielenterveyden takia työkyvyttömiltaä kantasuomalaisilta. Tämä kuvio on jotenkin niin järjetön ja kestämätön. Sekin on järjetöntä, että meille haalitaan kiintiöissäkin ennen kaikkea vammaisia, että varmasti tulisi ylläpito mahdollisimman kalliiksi.

Maailmalla on miljardeja huonoissa oloissa eläviä, se on kamalaa. Mutta niin se vain on, että jos ne tänne otetaan, niin ei meilläkään kohta enää ole kivaa.

N58

Näinhän se on.

Kun tueksi rakennettua järjestelmää alettiin käyttää siekailematta hyväksi, se alkoi rapautua ja tuhoutuu mahdottomuuteensa.

Vierailija
106/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut voi maksaa mun elämisen. Kiitos!!!

Niukempaa on jatkossakin tarjolla,joten suosittelen töihin menoa.T.Persu

Vierailija
107/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan Etelä-Afrikassa turreilemassa. Juttelime erään paikallisen miehen kanssa, joka valitti, että oli tosi vaikeaa laittaa yritystomintaa siellä käyntiin. Hän kun oli yrittänyt käynnistää etnisten ruukkujen tuotantoa, niin ensimmäisen erän ja palkkapäivän jälkeen työmiehet häipyivät ryyppyreissulle kuin pieru Saharaan ja tuotanto katkesi. Yritä siinä nyt sitten täytellä tilauksia. Tämä mies oli muuten itse musta.

Vierailija
108/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestä PS seuraavissakin vaaleissa, niin eiköhän noi ala häipyä takaisin. Näin mä ainakin aion tehdä. 

Vierailija
109/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen miehistä lisää, että Suomeen tultuaan hän oli tiedustellut koulutusmahdollisuuksia, koska oli aiemmin työskennellyt rahtilaivoilla. Vastaus hänen mukaansa oli ollut niin negatiivinen, että oli parempi jäädä työttömäksi.

Nyt kymmenen vuoden jälkeen mies ei ole tehnyt päivääkään Suomessa töitä.

Suomi nousuun!

Moniosaaja,työvoimapulan paikkaaja,välttämätöntä meille rikkautta ja voimavaraa.

Vierailija
110/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi alan olla jo vanha.  Pääsee katsomasta, miten Suomi menee lopullisesti rikki.

Vierailija
111/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verenpaine nousee

Hyvin menee jos tällaisen takia nousee verenpaine. Eikö koko maailma kaikkine ihmisineen toimikaan juuri kuten sun mielestä pitäisi toimia? Epäilemättä syyt sunkin elämän paskuuteen löytyy muista ihmisistä.

Varmasti nousee juuri sinunlaistesi takiakin. Tai ehkä sinulla  on koko ajan vieraita luonasi asumassa ja kestitset heitä ja kustannat kaiken heille?

Vierailija
112/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen työuransa kuitenkin loppui viime vuonna yrityksessä, koska hän ei saanut kolmen kuukauden lomaa, jotta voisi vierailla kotimaassaan Afrikassa. Vapaata ei työnantajalta herunut.

Minä lopetin, koska ei ollut joustavuutta.

Jos Suomi on muuttunut niin huonoksi maaksi, miksi ei mene sinne kotimaahansa, kun niin kovasti sinne halajaa? Ei täällä ole pakko olla. Jopa syntyperäinen Suomen kansalainen voi muuttaa Suomesta pois. 

Ja vähän kiinnostaisi tietää se suojeluntarve, jota varten tänne ollaan pakoon tultu, kun vaivatta voi viettää kuukausia kotona. Mutta Suomi otti, kun edes afrikkalaiset itse eivät näitä siedä.

Vierailija
113/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N58

Näinhän se on.

Kun tueksi rakennettua järjestelmää alettiin käyttää siekailematta hyväksi, se alkoi rapautua ja tuhoutuu mahdottomuuteensa.

Ja se oli tarkoitettu suomalaisia varten. Ei ulkomaalaisten hyväksi käytettäväksi. On niin väärin, että me elätämme täällä vieraita ihmisiä, jotka ei suostu opiskelemaan suomea eikä tee töitä.

Vierailija
114/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hänen työuransa kuitenkin loppui viime vuonna yrityksessä, koska hän ei saanut kolmen kuukauden lomaa, jotta voisi vierailla kotimaassaan Afrikassa. Vapaata ei työnantajalta herunut.

Minä lopetin, koska ei ollut joustavuutta.

Jos Suomi on muuttunut niin huonoksi maaksi, miksi ei mene sinne kotimaahansa, kun niin kovasti sinne halajaa? Ei täällä ole pakko olla. Jopa syntyperäinen Suomen kansalainen voi muuttaa Suomesta pois. 

Ja vähän kiinnostaisi tietää se suojeluntarve, jota varten tänne ollaan pakoon tultu, kun vaivatta voi viettää kuukausia kotona. Mutta Suomi otti, kun edes afrikkalaiset itse eivät näitä siedä.

Somali=Afrikan kaalee

Vierailija
115/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohon on tultava loppu!!!

Kiellätkö lomaromanssit? 

Ai joidenkin naisten lerssinhimon vuoksi pitää meidän muiden elättää hänen rakastajaansa? Menisi töihin! 

Onko edes omia lapsiaan hoitanut, että tarhapaikka vapautuisi työssäkäyvän ihmisen lapselle! Tuskin.

Vierailija
116/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän takia ääni menee Ps! 

Minä en tee äänestyspäätöstäni joidenkin tuntemattomien henkilöiden puolisoiden vuoksi. Eduskunnassa tehdään lainsäädäntöä, joka vaikuttaa kaikkiin elämäni osa-alueisiin. Ulkomailta tänne muuttaneista öyhöttäminen ei ole niin tärkeä asia, että äänestäisin sillä perusteella. Tekeehän kantaväestökin elämässään huonoja valintoja. Kukaan ei öyhötä heidän vuokseen.

Toivottavasti sinä ja sinun perheesi saatte nauttia yllätyksellisistä pelihetkista.

Vierailija
117/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa käy töissä. Ja osa ei pääse töihin, vaikka kuinka haluaa. Ulkomaalaisia on joka lähtöön ja haastatteluun otetaan sitten se, mitä halutaan tuoda esiin. 

Välillä tuntuu, että jotkut on maksettu puhutaan skeidaa. 

Vierailija
118/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukia tullaan vielä lisää kiristämään,odottakaa vaan koska yhtälö on mahdoton ja hyvä niin.Kiitos ps

Vierailija
119/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän takia ääni menee Ps! 

Minä en tee äänestyspäätöstäni joidenkin tuntemattomien henkilöiden puolisoiden vuoksi. Eduskunnassa tehdään lainsäädäntöä, joka vaikuttaa kaikkiin elämäni osa-alueisiin. Ulkomailta tänne muuttaneista öyhöttäminen ei ole niin tärkeä asia, että äänestäisin sillä perusteella. Tekeehän kantaväestökin elämässään huonoja valintoja. Kukaan ei öyhötä heidän vuokseen.

Toivottavasti sinä ja sinun perheesi saatte nauttia yllätyksellisistä pelihetkista.

Tuo on aina öyhöttäjien ensi kommentti. Ja mielestäni kuvaa hyvin kuvaa heidän sielunmaisemaa. Tai sitä minkälaiseksi heidät olen ymmärtänyt. 

Vierailija
120/137 |
22.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan Etelä-Afrikassa turreilemassa. Juttelime erään paikallisen miehen kanssa, joka valitti, että oli tosi vaikeaa laittaa yritystomintaa siellä käyntiin. Hän kun oli yrittänyt käynnistää etnisten ruukkujen tuotantoa, niin ensimmäisen erän ja palkkapäivän jälkeen työmiehet häipyivät ryyppyreissulle kuin pieru Saharaan ja tuotanto katkesi. Yritä siinä nyt sitten täytellä tilauksia. Tämä mies oli muuten itse musta.

Etelä-afrikasta on tulossa kehitysmaa. Maa, jossa tehtiin maailman ensimmäinen sydämensiirto kärsii nyt jopa viikkokausia pitkistä sähkökatkoksista. Rikollisuus rehottaa ja yksityiset turvallisuuspalvelut jyllää koska poliisi on läpeensä korruptoitunut.

Sitä se kommunismi teettää. 

Tuolla valtiolla on enää alle vuosikymmenen verran olemassaoloa edessä kunnes luhistuu.

Hauska harjoitus kaikille vihervasemmistolaisille: Avatkaa mikä hyvänsä kaupunki ja katu Etelä-Afrikasta ja katsokaa Googlen street viewta tänä päivänä ja verratkaa samaan sijaintiin kymmenen vuotta sitten.

Silmiä avaavaa miten paikat yksinkertaisesti rapistuvat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän