Nyt on vihdoin aika laittaa laittaa sisustus syksyisemmäksi: tunnelmavaloja, kynttilöitä ja tummia sävyjä tekstiileihin
Meillä vaihtuu lattialle persialaismatot ja ikkunoihin tummanpunaiset verhot. Ledikynttilöitä tietty, turvallisempia kun ovat.
Kommentit (34)
Tummia sävyjä pimentämään ja ankeuttamaan pimenevää vuodenaikaa vielä lisää? No ei kiitos. Valoja lisään sisään ja ulos ja joulun tienoilla kaivan joulutekstiilit esiin. Haluan kotini olevan kesäisen raikas ympäri vuoden.
Hyvä ap. Juuri näin. Ei minulla tosin mitään persialais mattoja ole. Nehän on hirveän kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikinä oo vaihdellut mitään tekstiilejä ym. sisustusta vuodenaikojen mukaan. Enkä polta kynttilöitä.
(Toi sisustuksen vekslaaminenhan on joillekin taas tapa heittäytyä marttyyriksi kun taas saa kaiken tehdä itse ja yksin, hirveen kuormittavaa - ja ketään muuta koko huushollissa ei kiinnosta karvan vertaa minkä väriset lautasliinat on.)
Tuo mqrttyyri-projektio kertoo vain sinusta itsestäsi, ei muista ihmisistä.
Minä asun yksin ja vaihdan sisustusta vuodenaikojen mukaan.
No sulla ei ole mahdollisuutta uhriutua ja väittää tekeväsi sitä kaikkea perheen hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Tummia sävyjä pimentämään ja ankeuttamaan pimenevää vuodenaikaa vielä lisää? No ei kiitos. Valoja lisään sisään ja ulos ja joulun tienoilla kaivan joulutekstiilit esiin. Haluan kotini olevan kesäisen raikas ympäri vuoden.
Ei ne mun kotia ankeuta vaan tekevät siitä ihanan tunnelmallisen. Sinä voit tietenkin valita kotiisi juuri sellaiset värit kuin haluat!
Vierailija kirjoitti:
Missä te säilytätte ne kesä-, syys-, talvi- ja kevättekstiilit ja matot??
Vaatehuoneessa. Ei ole kuin syksy- ja kevättekstiilit.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap. Juuri näin. Ei minulla tosin mitään persialais mattoja ole. Nehän on hirveän kalliita.
Mulle ne on tulleet peruina ja kirppareilta. Ei ole ollenkaan olleet kalliita.
Minulla ei ole lainkaan mattoja. Luovuin matoista 1995. Verhoina on vain sälekaihtimia, joten en vaihda verhojakaan. Silloin tällöin poltan kynttilöitä, mutta aitoja sellaisia, ei ledejä.
Täys idiootti. Kohta kai sit lentää syksyn värit ja tulee punainen. 2kk väri vaihtuu keltaiseen jne..
En ole koskaan tajunnut miksi kukaan haluaa istua pimeänä vuodenaikana kotona pimeässä.
Itse otan kaikki kattovalot sun muut lamput käyttöön kun illat pimenevät. Valoa tupaan, kun ei sitä ulkonakaan ole.
Muuten ihan sama mutta jouluverhot ovat typeryyttä.
Vasta lokakuussa, nyt on niin leuto syyskuu.
Aitoja kynttilöitä ja tuikkuja, ehdottomasti! Ledit voi olla terveellisempiä, mutta ei niissä ole yhtään samaa fiilistä. Samoin kukkien ja kasvien pitää olla aitoja, en ymmärrä jotain tekokukkia alkuunkaan. Tunnelmallinen ja pehmeä valaistus on minulle syksyllä tärkeä, panostan siihen ja yleiseen kodikkuuteen.
Itellä on kämpässä samat näkymät ympäri vuoden. Jossain marras-joulukuun taitteessa laitan kausivalot parvekkeelle, ovat siellä johonkin helmikuun alkuun. Satunnaisesti tulee poltettua kynttilöitä, talven aikana menee ehkä 1 pussi tuikkuja.
Ei ikinä tummaa pimeän ajaksi
Kynttilät ovat mennyttä aikaa, epäterveellistä nokea