Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työelämä vie voimat

Vierailija
16.09.2025 |

Työviikolla lähtee unet, herään aikaisin aamuyöllä ja iltapäivällä olen aivan poikki. Ahdistaa ja stressaa mennä töihin, on tuntunut siltä jo pitkään. Töitä on paljon ja työyhteisön ilmapiiri huono, ihmiset väsyneitä. En kestä töissä enää ns vapaata sosiaalista kanssakäymistä kuten kahvitauot. Jätän ne väliin. En jaksa ihmisiä enkä sitä melua ja vouhottamista. Esihenkilölle ei voi puhua, hänellä ei ole osaamista henkilöstöjohtamisesta. Olen loppu. Muu elämäkin jää sivuun kun vapaat menee töistä palautumiseen. Lomalla saan nukuttua hyvin, ei minkäänlaista ongelmaa unen kanssa. Mielialani on matala. Työterveyteenkö on mentävä? Miten ne siellä voisi auttaa? 

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene työttömäksi

Vierailija
2/6 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Työelämää 30v takana ja tasan yksi työttömyyspäivä. Parikymmentä vuotta edessä. Järjellä ajateltuna pitäisi olla kiitollinen, kun on töitä. Irtisanoutua ei voi, koska pakko sitä rahaa on saada. Kuitenkin olen ihan väsynyt, että elämäni menee tähän. Ei mitään taukoja ikinä. Vuorotteluvapaan mahdollisuuskin on nyt sitten poistettu. Kuten sanottu, en oikeasti haluaisi olla työtön, mutta väsyneenä tulee mieleen, että miksi työt ei voi jakautua tasaisemmin? Miksi mun on koko elämäni käytettävä tähän, niin että omaan jaksamiseen ei ole koskaan aikaa, aina vaan työ, työ ja työ, ja osa saa olla välillä niin, että nukkuu hyvin ja jaksaa harrastaa, tavata ystäviä ja sukua yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi normaali, ei mitään poikkeavaa. 

Vierailija
4/6 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä yrittäminen. Jos aloittaa sen jo töissä ollessa ja vähentää tunteja. Johon voisi siirtyä myöhemmin kokonaan. Ja joustoajat. Ala rennompi ettei ole kiire.

Vierailija
5/6 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihda duunipaikkaa parempaa. 

Kyllä, vaihtamalla paranee. Minullakin oli tilanne että "paperilla" kaikki oli hyvin, mutta organisaatiokulttuuri oli minulle täysin väärä ja vei kokonaan työmotivaation pois. Tein duunia ainoastaan hyvän palkan vuoksi ja minimipanoksin. SIlti sain täydet bonukset vuosittain ollen kateuskalenterissa useampanakin vuonna. 

Nyt olen uudessa työpaikassa pienemmällä palkalla, mutta henki on aivan eri, nyt on motivaatiota myös urakehitykseenkin. 

Vierailija
6/6 |
16.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähensin työtunteja 20 tuntia neljässä viikossa. Olihan sillä negatiivisia taloudellisia vaikutuksia, mutta teki hyvää pääkopalle ja kropalle.