Häiritseekö sinua, jos puolisollasi/kumppanillasi on itseäsi alempi koulutus.
Mieheni jätti opinnot kesken ja hän on vain laborantti. Itse olen gelogi. Minua hävettää tilanne.
Kommentit (18)
Kyllä vaadin vähintään sen peruskoulun.
T. Amis
PS. Gelogi paljasti vähän turhan aikaisin tämän rage baitiksi.
Ei haittaa. Jos vain yhteistä keskusteltavaa löytyy, toinen miellyttää silmää, kummallakin on samankaltaiset arvot ja toiveet tulevaisuuden suhteen, on kivaa yhdessä sekä seksielämä, joka miellyttää molempia, niin se riittää enemmän kuin hyvin. Tässäkin taitaa olla liikaa.
Vierailija kirjoitti:
PS. Gelogi paljasti vähän turhan aikaisin tämän rage baitiksi.
Wanharouva Tyhjäpään profilointi tarkentuu tarkentumistaan.
Toivoisin maisteria kovalta alalta kuten omakin koulutus. Mutta oikeassa elämässä enemmän väliä olisi työllä, palkalla, työajoilla sekä työn stressaavuudella. Ja tietenkin sillä tykkäisikö mies työstään.
Vierailija kirjoitti:
Gelogi?
Lyönti virhe. Pitäisi olla geologi. Geologit opiskelevat monta vuotta yliopistossa. Arvostan.
Olen itse opettaja ja vaimoni on tavaratalossa myyjänä. Kyllä se vähän nolostuttaa varsinkin kun sukulaiset ja tuttavat huomauttelevat asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse opettaja ja vaimoni on tavaratalossa myyjänä. Kyllä se vähän nolostuttaa varsinkin kun sukulaiset ja tuttavat huomauttelevat asiasta.
No ei ole hekään sitten järjenjättiläisiä.
Ronaldon tuleva vaimo on entinen kaupan myyjä, eikä näytä häntä häiritsevän, vaikka olisi varmasti varaa valita. Mutta ehkä hän ymmärtää naisia paremmin kuin miehet täälla.
Mitkä puoliso tai kumppani?
Avioliittoon siunattu aviomies ja aviovaimo.
Muut ovat kämppäkavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gelogi?
Lyönti virhe. Pitäisi olla geologi. Geologit opiskelevat monta vuotta yliopistossa. Arvostan.
Ap, ymmärrän hyvin, että et ole tyytyväinen tilanteeseen, kun itse jaksoit opiskella geologiksi ja puolisosi päätyi laborantiksi.
Ihannenaiseni on pitkätukkainen sairaanhoitaja. Mutta sairaanhoitaja monesti päätyy parisuhteeseen lääkärin kanssa.
Minä olen paljon koulutettu, ja mies ei oikeasti kuin vähän.Mutta sillä ei ole piirunkaan merkitystä minulle. Eikä silläkään, että olen varakas nainen ja hän ei.
On kuitenkin lapset ja pitkä historia yhdessä, rakastan yhä ja kovaa.
Seksin kannalta sillä ei ole mitään merkitystä onko kumppani peruskoulun kesken jättänyt lukutaidoton, vai fysiikan tohtori. Parisuhteessa sillä on väliä, että ajatusten, sivistyksen ja arvojen kohdalla ollaan samalla tasolla. Sellaistakin olen kokenut, että yksi kumppanini on ollut tulenpalava kommunisti, ja toinen arvokonservatiivi perussuomalainen. Fiksuja ja intellektuelleja olivat molemmat, vaikka poliittiset näkökannat erosivat omistani milloin oikealle, milloin vasemmalle.
Parisuhteessa tulee helposti kinaa raha-asiosta, jos on puutetta rahasta. Meillä mies on korkeasti koulutettu ja minä kauppaopston käynyt. Mies tienaa paljon paremmin kuin minä, mutta joskus on kuitenkin puutetta rahasta, kun mies käyttää liiaksi alkoholia. Mies mielellään kuittaa, että hän tuo talouteen myös enemmän rahaa.
Mieheni on puuseppä ja minä akateeminen. Mitä ihmeen väliä on ammateilla ja opinnoilla parisuhteessa, mikäli arvomaailma, kiinnostukset ja edes jotkin harrastukset sekä huumorintaju yhdistävät? Tiedän ja tunnen montakin akateemista miestä, joiden seura on puuduttavista puuduttavinta puisevine jutusteluineen. Ollaan niin hillittyjä ja parempaa luokkaa olevinaan. Kaikki on niin harkittua ja yllätyksetöntä. Mielipiteet kuin AI:n luomia. Mieheni sen sijaan on monipuolisesti kiinnostunut ja lukee paljon, hän on loistava keskustelija. Hän olisi voinut valita akateemisen polun aikoinaan, mutta valitsikin käsityöläisyyden - alan, jossa on onnellinen.
" Sitä paitsi koulutus tai vakanssit ei kerro mitään älykkyydestä eikä sivistyksestä"
Tohtisin olla että koulutuksella on jonkinlainen korrelaatio älykkyyteen ja sivistykseen. Jos ei, Suomen yhteiskunnassa olisi jotakin pahasti vialla. Esimerkiksi korkeakouluvalinnoissa. :-)
Ei miksi pitäsi jos olisi. Eikä sekään ole haitannut, että puolisolla on taas vaihteeksi parempi palkka ja suurempi eläke. Meillä ollut rahat alusta lähtien yhteiset joten sinne mennyt kaikki mitä tullut, oli se sitten työpalkkoja tai perintöjä. Jos puolisoon ei ole 100% luotto ei kannata olla parisuhteessa sellaisen kanssa ollenkaan. Sitä paitsi koulutus tai vakanssit ei kerro mitään älykkyydestä eikä sivistyksestä. Monet huippuälykkään keskittyvät omiin juttuihinsa ja ovat muuten patalaiskoja kun selviävät helposti tekemättä mitään. Sitten taas toiset vähemmän älykkäät ovat pyrkyreistä ja kuvittelevat mammonan,bemarin ja vakanssin nostavan hänet ns paremmaksi ihmiseksi. Ovat itseään täynnä olevia yleisimmin ja itsekkäitä. Jos puolisolla on paremmat tulot ja vakanssi yms niin siitä pitäisi olla tyytyväinen, eikä potea huonommuutta. Ei ne itsestään kellekään tule, vaatiivat työtä ja uhrauksia, mitä toiset ei itse ole valmiit tekemään. Silloin turha myös valittaa. .