Pitkäaikaistyötön kaveri löysi maasta kaksi 50€ seteliä, eikö nämä pitäisi ilmoittaa Kelalle ja verottajalle?
Kommentit (36)
Summa on pieni ja noilla molemmilla virastoilla on tärkeämpääkin tekemistä.
Jos hän on oikeasti kaverisi, anna olla.
Löysin kerran 8300 euroa. Pidin rahat itsellä.
Alle 20 euron löytötavarat saa pitää itsellään, ylimenevät pitää viedä poliisin löytötavaroihin. Kaverisi on kriminaali, älä pidä tollaseen saastaan mitään yhteyttä enää.
Ei kun poliisille, lain mukaan niitä ei saisipitää
Ne on mun setelit. Ap:n kaveri saa pitää ne.
Miksi kaveri ei niitä ilmoittaisi? Olemme rehtiä ja luotettavaa kansaa toisin kuin ap, jonka ensimmäinen ajatus on viranomaisten kusettaminen.
Pitkäaikaistyötön ei ole välttämättä sama asia kuin toimeentulotukiasiakas. Löytörahat ei vaikuta työttömyyskorvaukseen. Saako tuttavasi siis toimeentulotukea?
No voihan ne poimia vaikka taskuunsa. Minun mamupuolisoni kuitenkin aamuvarhaisilla tunneilla löysi Helsingin Mäkelänkadulta 50€, ja neuvostani vei sen Pasilan poliisille laillisena löytötavarana. Olivat kommentoineet, että tosi harvinaista että kukaan palauttaa käteistä rahaa. Puolen vuoden päästä tuli poliisilta ilmoitus, että kukaan ei ole tullut kyseistä löytötavaraa kyselemään, joten lain mukaan löytäjä saa pitää. Kävi hakemassa ja sanoi, että Suomessa viranomaisiin voi luottaa...
Vierailija kirjoitti:
No voihan ne poimia vaikka taskuunsa. Minun mamupuolisoni kuitenkin aamuvarhaisilla tunneilla löysi Helsingin Mäkelänkadulta 50€, ja neuvostani vei sen Pasilan poliisille laillisena löytötavarana. Olivat kommentoineet, että tosi harvinaista että kukaan palauttaa käteistä rahaa. Puolen vuoden päästä tuli poliisilta ilmoitus, että kukaan ei ole tullut kyseistä löytötavaraa kyselemään, joten lain mukaan löytäjä saa pitää. Kävi hakemassa ja sanoi, että Suomessa viranomaisiin voi luottaa...
Hyvä vitsi 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensin poliisille. Joskus aikoinaan vein maasta löytämäni 50eurosen.
Joskus löysin pankkiautomaatilta 150 euroa...joku oli työntänyt ne siihen. Pankkiautomaatit sivuun....minä otin ne rahat taskuuni
Tämä oli rikollinen teko.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin löysin tuolta pellonlaidalta salkullisen mafian hukkaamia seteleitä. Erittäin uskottavaa.
Sinulla on selvästi vaikeuksia hahmottaa erilaisia suuruusluokkia. 2kpl 50€ seteliä on huomattavasti vähemmän kuin salkullinen seteleitä.
Myös todellisuudentajussasi on jotain outoa. 50€ seteleiden katoamiseen ei tarvita mafiaa. Salkulliseen seteleitä ei liity välttämättä mafiaa vaikka onkin outoa säilyttää seteleitä salkussa
Mä olen kerran löytänyt 230 euroa. Se lämmtti mieltä pitkän aikaa ja oli avuksi jouluna, vaikka töissä kävinkin.
Tein nettivinkin poliisille ap:sta. Hän varmasti auttaa rikoksen selvittämisessä.