Työtön ystäväni keräsi pulloja 350 euron edestä ja myi Temu vaatteita 760 euron liikevoitolla, pitäisikö ilmiantaa verottajalle ja kelaan?
Tämän lisäksi saa 1300 euroa tukia joka kuukausi! Olen huolissani meidän veronmaksajien puolesta koska hän ei maksa mihinkään suuntaan veroja!
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Ai nyt se tekee rahaa noin eikä tuhansia marjojen ja sienien myynnillä eikä myöskään myy vintedissä vanhoja vaatteitaan tai kirpparilla vanhoja tavaroitaan kuten yleensä sun provoissasi.
Tässä on tietenkin se "turhaan apua huutamisen" hyvä puoli, että kun tuo jatkuvasti jonnekin Kelaan näistä valittaa, niin eihän sitä kukaan usko.
Ja näin työttömät saavat sitten ihan rauhassa tehtailla lisätuloja verottomasti ja nostaa täydet tuet, onko tuo sitten parempi kuin se, ettei tekisi mitään, se on vähän 50/50 ???
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi ilmiantaa poliisille, että myy jotain Temupaskaa eteenpäin. Samalla voisi ilmiantaa tyhmyydestä ne saman Temupaskan ostajat.
Hölö hölö !
Temusta olen saanut ihan kelpo tavaraa
Vierailija kirjoitti:
Sä oot kyllä p*ska "ystävä", se on pakko näin alkuun todeta. Mitä se sun pimppiä hiertää, jos toinen saa vähä extra rahaa. Tee ite perässä jos noin käy kateeksi. Sä olisit ollut niin omiaan tonne entiseen Itä-Saksaan, missä v*ttu ystävät ja perhe ilmiantoivat toisiaan :D harmi ettei oo aika matkustamista keksitty. Voisit painua sinne. Arsehole
Onko 1100 euroa mielestäsi "vähän extra rahaa", joka kuukausi? Verottomana? Periaatteessa ja käytännössä kiertäen veroja jotka menevät esimerkiksi terveydenhoitoon ja koulutukseen?
Käsittämätöntä persun lässytystä.
Jos olisin työtön ja joku käräyttäisi niin kostaisin sen ja kävisin joka päivä rikkomassa ne 1000 pulloa kaduille, luontoon, koirapoluille, hiekkalaatikoille, että kaikki näkisi, että en saa näistä senttiäkään rahaa, oletteko nyt tyytyväisiä!!!!!?????
Ahkera tyyppi. Työssä oleva ystäväni viettää kaiken aikansa kahvihuoneessa ja valittaa kun vatsa on kuralla.
Ensin nää temuttajat itkee " yhyy ahne kauppias jäkä jäkä" ja sitten ne vie jonku 50 senttiä maksavan labubu kopion kymmenellä eurolla myyntiin kirpparille tai sitten jonku t paidan joka maksanut euron niin myy 20€ .. :D haha " mutta ku minä näin vaivaa, kun kävelin läski perseeni kanssa hakemaan sen paketin ja jouduin vielä aukaisemaan sen ja hei maksoin postikulut"
0/5 provo... Tai kateellinen kyylä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin työtön ja joku käräyttäisi niin kostaisin sen ja kävisin joka päivä rikkomassa ne 1000 pulloa kaduille, luontoon, koirapoluille, hiekkalaatikoille, että kaikki näkisi, että en saa näistä senttiäkään rahaa, oletteko nyt tyytyväisiä!!!!!?????
Ja voihan sitä siirtyä toisiin hommiin jos noista käräytetään, rupeaa rikkomaan ja varastamaan pyöriä ja rikkomaan ikkunoita ja naarmuttamaan autoja ja polttamaan niitä lastenrattaita ja mitä kaikkea sitä nyt sitten aikansa kuluksi keksiikään, että näissä voi hyvin nopeasti "saada mitä tilaa".
AP:n pitäisi saada turpiinsa ja oikein kunnolla.
Jopas on kateus kukoistuksessaan! Eipä noita tienestejä ihan makaamalla saanut, jos sai.
"Onko 1100 euroa mielestäsi "vähän extra rahaa", joka kuukausi? Verottomana? Periaatteessa ja käytännössä kiertäen veroja jotka menevät esimerkiksi terveydenhoitoon ja koulutukseen?
Käsittämätöntä persun lässytystä."
Kyse ei ole summista vaan ystävyydestä. Ei ystäville tehdä noin, ei vaan tehdä. Ei hirveästi arvoa näköjään ole APlle läheisistä. Ja jos nyt välttämättä haluat tietää mun puoluepoliittisen kannan, niin SDP on mun juttu. En kannata vihaa, pelkoa tai salaliittoteorioita levittelevää puoluetta. Mutta laitan suuren arvon ystävyydelle ja olen lojaali. Tuskin nyt valtion varat ihan kauheasti tolla summalla kasvaa. Eihän se riitä edes yhden kansanedustajan puolikkaaseen kk palkkaan :D
Ap on varmaan ehta ja tyhmä persu, joka on valmis kavaltamaan vaikka oman äitinsä.
Kelaan kannattaa ilmiantaa . Ei saa tienata jos on tuilla ei kiinnosta maksaako veroja eikä mua ainakaan kiinnosta vaikka veisi kaikki maailman pullot..mutta tuo temuttaminen myynti ja voitto tarkoituksessa on laitonta liiketoimintaa eli verottajalle ja kelaan ilmianto
Kuulostaa suunnitelmalliselta eli tekee tarkoituksella. Ilmoita heti, tietää tekevänsä laittomuuksia ja on näin valmis kantamaan seuraamukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaset luvut tänään. Heitätkö noi aina ihan päästäsi vai annatko tietokoneen suorittaa arvonnan siitä, paljonko tää kuvitteellinen ystävä olis tällä kertaa tienannut?
Tämä on totisinta totta, onko sinulla jotain salattavaa? Kierrätkö veroja ja osui liian lähelle kotia? Huhhuh hyhhyh
Jos veronkierto harmittaa niin syyllistä ennemmin useampia tämän maan rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin ilmiantanut jo aikoja sitten, ei tuollainen peli vetele!
Perskuta, kyllä työttömän pitää istua sohvalla tumput suorana, kaikki muu on kielletty, uskokaa nyt, tällä puheella!
Missään EI OLE KIELLETTY, kunhan ILMOITTAA tulonsa OIKEIN verottajalle ja kelalle ja maksaa verot oikein.
Riippuu ihan kyseisestä tyypistä. Jos hän on kaikille kiva ja avulias, anna olla. Hänen hyvinvointinsa lisää muidenkin hyvinvointia. Jos hän sen sijaan on ahne mulkku, jonka kusipäisyyttä pienikin lisäansio vain kasvattaa, todellakin ilmoita kaikkialle mihin keksit.
Vierailija kirjoitti:
Sä oot kyllä p*ska "ystävä", se on pakko näin alkuun todeta. Mitä se sun pimppiä hiertää, jos toinen saa vähä extra rahaa. Tee ite perässä jos noin käy kateeksi. Sä olisit ollut niin omiaan tonne entiseen Itä-Saksaan, missä v*ttu ystävät ja perhe ilmiantoivat toisiaan :D harmi ettei oo aika matkustamista keksitty. Voisit painua sinne. Arsehole
Eli sinusta on myös ok että minäkin voisin jatkossa olla ilmoittamatta pääomatulojani verottajalle.saisin "vähä extra rahaa" itselleni.
Joo, näin se on.
Mutta vassarit laskee asian ihan toisella tavalla.
Vassarille on tappiota kaikki se, jos joku hankkii tai muutoin saa enemmän kuin hän itse.