Eräs kaveri ei ymmärrä masennusta ja kun olemme yhteydessä, kyselee koska oikein menen töihin. Pitäskö katkaista välit?
On aika tuore kaveri mutta tässä ollut mukana matkassa jonkin aikaa ja olemme keskustelleet paljon asioista. Kerran olen sanonut hänelle ylimielisestä asenteesta kun alkoi muita puheillaan arvostelemaan ja sanoin, että en tahdo tällaisia ihmisiä lähelleni. Tuli kuitenkin takaisin myöhemmin pyytämään anteeksi ja sovimme, että jatketaan tutustumista entisestään.
Minä käyn tosi isoa elämänvaihetta läpi ja en jaksaisi edes selitellä itseäni. Ollut haasteita mielenterveyden kanssa ja jouduin jäämään työelämästä pois. Tämä kuitenkin kyselee joka kerta, että koska oikein meinaan palata töihin. Kysyy sen niin kuin olisi paremminkin perillä minusta.
En oikeasti jaksa selitellä itseäni enkä ihmisiä, jotka eivät vain kuitenkaan ymmärtäisi. Enkä jaksa olla sitten se, josta ajatellaan omien ennakkoluulojen ja mielikuvien kautta. Toiset tajuaa, toiset ei. Pitäiskö vaan antaa tämän kaveruuden päättyä?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
En osaa ottaa kantaa ap:n tilanteeseen, mutta omalla kohdallani seurasin sivusta ja ymmärsin kaveriani joka oli masentunut. Vuosikausia kotona makaaminen ja yhteiskunnasta ulkopuolelle asettuminen sekä jatkuvien 12-14 tuntinen nukkuminen ei yllätys yllätys parantanutkaan hänen masennustaan vaan hänestä tuli täysin työkyvytön. Ehdotin kerran että laskisi hieman rimaa ja menisi työkokeiluun jollekin tavalliselle suorittavan työn alalle. Hän loukkaantui koska halusi töihin suoraan vaativaan korkeaan virkaan tai ei ollenkaan. Nykyään emme ole enää tekemisissä.
Voi kuulostaa julmalta mutta masennus johtuu liiasta ajattelusta. Kotona makaaminen mahdollistaa kapeakatseisuuden. Masennus parantuu todennäköisemmin kuntouttavalla toiminnalla ja fyysisesti liikkumalla. Masennus on kurja sairaus, mutta sitä sairastava ajattelee erittäin itsekeskeisesti. Muut ihmiset ovat tällöin ärsyttäviä koska ravistelevat masentunutta ajattelemaan muitakin.
Jos hänellä on koulutus ja kyvyt suoraan korkeaan virkaan, niin todellakin katsot häntä alamäkeen ehdotuksinesi. Vai että vielä hieman. Ketä muita hänen olisi pitänyt ajatella, sinuako? Ethän sinäkään ajattele häntä vaan jotain omia teorioitasi ja keskiarvoja. Viimeisessä lauseessasi on henkisen väkivallan makua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus sinua vaivaa ... Mene töihin!
Mene itse
Niin menenkin taas huomenaamuna jotta sinulla olisi edes jotain pientä hilua jonka turvin voit maata ja haista "masennuksesi" kourissa kotona tekemättä yhtään mitään. Ei kestä kiittää.
Kun saat tuosta viha-asenteesta syövän joudut itsekin pitkälle saikulle ja työttömäksi. Ketä itse silloin kiität??
Vierailija kirjoitti:
Itsekkin olen kärsinyt masennusta mutta olin TÖISSÄ enkä maannut kuin paska maassa 😡
0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laiskuus sinua vaivaa ... Mene töihin!
Mene itse
Niin menenkin taas huomenaamuna jotta sinulla olisi edes jotain pientä hilua jonka turvin voit maata ja haista "masennuksesi" kourissa kotona tekemättä yhtään mitään. Ei kestä kiittää.
Kun saat tuosta viha-asenteesta syövän joudut itsekin pitkälle saikulle ja työttömäksi. Ketä itse silloin kiität??
Älä sinä vaivaa sillä sen enempää ylä-kuin alapäätäsikään. Olet silloin jo menehtynyt "masennukseesi" eikä asia liikuta sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos teille.
Hän on siis miespuolinen. Soittelee ja kyselee perääni. Ihan kiva jutella niitä ja näitä silloin tällöin. Aiemmin sanoin etten jaksa jatkuvaa yhteydenpitoa joten soittelemme harvakseltaan. Nyt alkanut seksistäkin puhumaan. Minä en jaksa noita juttuja ja olen sanonut, etten ole hlökohtaisesti seksiin valmis ollenkaan, että toivottavasti löytää jonkun. Olen pitänyt ihan kaverina jonka kanssa kiva vaihtaa kuulumisia mutta kun keskustelussa on tietty arvosteleva sävy niin en jaksa sellaista. Taidan katkaista tämän kaveruuden. Ei hän tunne minua kunnolla edes ja omat tunteeni sanoo, että en halua syventää tätä suhdetta ainakaan. - ap
Hän ei ole kaverisi, kun seksiä ehdottaa. Pyrkii vain käyttämään hyväksi. Ehkä kommenteilla koittaa jopa saada itse
Lääkkeet ottamatta?
Itsekkin olen kärsinyt masennusta mutta olin TÖISSÄ enkä maannut kuin paska maassa 😡