Aikaansaamaton opettaja. Että ärsyttää.
Vuosi sitten keväällä minulla jäi yhdeltä kurssilta yksi tehtävä palauttamatta ja opettaja antoi kurssista hylsyn. Syksyllä kysyin sähköpostilla voinko palauttaa vain tehtävän vai pitääkö mennä uusintatenttiin. Ei vastausta. Meni pari viikkoa ja kysyin asiaa uudelleen ja sanoin, että pitäisi saada se kurssi pois päiväjärjestyksestä, kun pitäisi valmistuakin joskus. Opettaja vastasi, että pitää osallistua uusintatenttiin. Uusintatentin piti olla joulukuussa. Ei ollut.
Alkuvuodesta kysyin taas koska tentti on ja lupaili järjestävänsä sen maaliskuussa. EI ollut.
Kuukausi sitten kysyin taas ja opettaja vastasi tentin olevan noin kolmen viikon kuluttua. No edelleenkään tenttikalenterissa ei tenttipäivää näy.
Päättötyö on ihan juuri valmis, mutta yhden opettajan nysväämisen takia, en tiedä koska pääsen valmistumaan.
Mitä tässä enää voisi tehdä?
Kommentit (11)
Vierailija:
Päättötyö on ihan juuri valmis, mutta yhden opettajan nysväämisen takia, en tiedä koska pääsen valmistumaan.
Opettajan on kuitenkin velvollisuus järjestää se uusintatentti.
T:ap
Erään aiemman viestin kanssa olen kyllä samaa mieltä, että valmistumisesi viivästyminen on oma syysi eikä opettajan! Itsekin toimin opettajan korkeammalla asteella ja tilanne alkaa kohta karata täysin käsistä. Aloittaessani ihmettelin miksi vanhemmat opettajat pitävät tiukkaa linjaa eivätkä anna tehdä uusintoja. Nykyään en ihmettele enää yhtään! Viisi vuotta opetusta takana ja näitä " roikkujia" on kertynyt jo aika uskomaton määrä ja tietysti HEIDÄN tarpeisiinsa pitää reagoida heti kun HEILLE sattuu niin sopimaan. Kuitenkin minäkin saan korvauksen pitämistä tunneista kerta juttuna eli kaikki työ mitä teen normaalikurssin ja sen kokeiden jälkeen näiden rästiläisten ja roikkujien eteen menee omaan piikkiin!!! Ei naurata enää yhtään kun päivittäin on joku vaatimassa uusintakoetta tai raportin tarkastamista (heti tietenkin...) ja pahimmillaan eivät sitten edes tule uusintaan...
Uusintoja tulee, ei voi mitään kun kaikki tentit ja tehtävien palautukset ym. sattuu samaan aikaan. Kummallinen opettaja jos lupaa järjestää tentin eikä saa sitä sitten millään aikaan.
silloin näitä ohjeita noudattaa? Ja kysyin myös voinko osallistua kurssille uudelleen, mutten enää kuulemma mahtunut mukaan. Eli vaikka syy kuinka olisi minun, niin pitääkö minua tosiaan rankaista niin, etten tämän takia koskaan valmistu koulusta? Ja kun kerran olen pian kaksi lukukautta pyytänyt opettajalta tenttipäivää, niin ei tämä ainakaan minun mielestäni ole siitä kiinni, etttä minä vaadin jotain tiettyä päivää sille tentille, vaan hänellä on ollut mahdollisuus se järjestää itselleen parhaimpaan aikaan.
ap
sääntöön, että uusintatentti järjestetään, niin silloin olet jo siinä köntissä saanut maksun siitä uusintatentin järjestämisestäkin.
kun huomasin tuon ansan, töitä pitäisi tehdä törkeän huonolla palkalla . Sanoin itseni irti tylysti kesken jakson ja nyt on n tuplapalkka yksityisessä yrityksessä. Eikä tarvitse tehdä ylitöitä tai viedä niitä kotiinsa.
Lopulta hän sai tentin järjestettyä, mutta nyt ollaan sitten odotettu arvosanoja. Ei näy ei kuulu. Meidän koulussa on sääntö, että opettajan tulee 15 päivän sisällä tentistä laittaa arvosanat oppilaille. Nyt on mennyt jo 20 päivää. Hän ei vastaa sähköpostiin, kuten ei normaalistikaan eikä häntä enää koululla näy.
Arvosanat pitäisi olla neljä viikkoa ennen valmistumista merkitty, joten jos meinaa kesäkuussa valmistua, voi olla, ettei pääsekään valmistumaan tämän opettajan vuoksi.
Olisi minusta edes reilua ilmoittaa syy, miksi arvosanat viipyvät. Meitä ei tentissä kuitenkaan ollut kovin montaa oppilasta.
T:ap
olisi aihetta ottaa yhteyttä rehtoriin ja valittaa opettajasta
t ope
.