Ellit viikkoon 15.
Ei kai tällaista vielä ollut.
Tuitu: Oi ihanaa, että aloitatte jo kohta yrittämään...odotellaan kuumeisesti vauva uutisia.
Mulla oli muuten kanssa pillereiden jälkeen (joskus vuonna jotain...) aika kovaakin kipuilua alavatsassa. Sellasta ihmeellistä vihmomista.
Mulla alko taas ne rättipäivät viikonloppuna, kp26. En muista et ois koskaan ollu näin lyhyttä kiertoo. Pakko sitä ovista vaan tikutella. Plaah plaah, en jaksa nyt turhautuuu....en jaksa...
Vaa´alla en sitten uskalla tällä viikolla käydä....yääk...tuli niin paljon herkuteltua taas.
Muuten ihanaa, kun on niin lyhyt viikko nyt...pian taas möksälle.
Hyvää alkanutta viikkoa ja suklaamunien sulattelu aikaa.
Kommentit (11)
Sori Anessa, just puhuit tikuttelusta viestissäsi ja sitten mä kyselemään heti. Mikä ihme mun päätä vaivaa, kun ei mikään kestä sekuntia pidemään muistissa?? Johtuu varmaan siitä, kun puolisalaa täällä töissä pikaisesti palstailen.. ;)
Älä stressaa joo, turhautuminen ei ole hyväksi missään asiassa. Kyllä me vielä onnistutaan kaikki. Onko sun kierrot muuten olleet säännölliset vuosien saatossa? Mulla nimittäin aiemmin, elämässä ennen pillereitä, oli liki kellolleen tarkka kierto sen 28 päivää, mutta välillä tuli ylläri just joku kp26 tai kp24. Eiköhän tuo ole ihan normaalia. Menkoissa on tasan yks hyvä puoli ja se on se, että se tarkoittaa uuden yrityksen mahdollistumista! :)
- paaru positiivinen :)
Tässä onkin nyt jäänyt pari viikkoa itseltä väliin pinoutua, kun oltiin tuossa vähän pohjosen reissulla.. Mukavaa oli ja syötyä tuli... arg... Pitäis ihan tosissaan tarttua kyllä itseä niskasta kiinni ja katsoa mitä suuhunsa tunkee, mutta näin tyttären kanssa kun on päivät kotosalla, niin sitä sitten tulee tuolta pakastimestakin aina jotain pientä hyvää sulateltua, ei pitäis kait olla mitään vierasvaroja...
Esikoinen täyttää vuoden kuun lopussa ja vauvakuume on kovasti alkanut päätään nostamaan. Mulla on siis kilpirauhasenliikatoiminta, johon syön säännöllisesti lääkkeitä, kun radiojodihoitoon en suostunut, kun pitäis olla 2 viikkoo erossa tytöstäkin sitten, niin on se siihen kyllä vielä liian pieni! Lääkärin kanssa sovittiin, että tehdään ne lapset nyt sitten ensin ja syödään lääkkeitä ja sit kun mukulat on isompia, niin sitten radiojodi..
Painoa pitäs saada alespäin, nyt 80kg, kun mulla oli raskausmyrkytys viimeksi, eikä verenpaineet meinannu sektion jälkeen millään tasottua, on vaarana nytkin sitten raskausmyrkytys... Plääh.. Painon lasku saattais kuitenkin pikkasen auttaa!
Mitään ehkäsyä ei meillä ole käytössä, muttei vielä mitään suurta yritystäkään, tulee jos on tullakseen meiningillä, nyt kilpirauhasarvot kuitenkin vielä sen verran pielessä, että tuskin tärppäiskään.
Ruvettasko viikottain laittaa kuiteskin painonmuutokset, se ehkä vähän painostais itteeki tekee jotain, kun täytyis se vaaka lukema " julkistaa" ?
Aurinkoista viikon jatkoa!
Me ollaan täällä Anessan ja Tuitun kanssa kolmestaan kirjoiteltu pari viikkoa, muut ovat jotenkin tippuneet matkan varrelta. En kyllä tiedä tästä meidänkään painonpudotuksesta.. Ainakin omalla osalla on ollut ihan jäissä koko projekti. Samaa tuntuvat nuo toisetkin valittelevan. Mutta kyllä, ideasi julkistamisesta on edelleen kannatettava, kun vain saisi itseään niskasta kiinni.
Mulla on ylimääräistä tuollaiset 20-25kg, eli huimissa lukemissa mennään. Aiempia raskauksia ei ole, joten en tiedä miten elimistöni raskauteen suhtautuu. Mutta nyt on esikoinen siis toiveissa, eikä painonpudotuksesta varmasti mitään haittaa olisi raskauden kannalta josko nyt muussakaan elämässä. En tiedä miten tässä on taas viimeisen 4 vuoden aikana rupsahtanut. Kesällä 2002 olin ihan timmissä kunnossa.. Oi niitä aikoja! :)
Tsemppiä kaikille meille rutkasti! :) Jatketaan vaikka neljästään tätä hiljaista pakerrusta.
Ja mässyttänyt koko rahan edestä pääsiäisen :(. Oikein vituttaa suoraan sanottuna.. no mutta, uusi viikko, uudet kujeet.. kai sitä on pakko olla positiivinen.. :)
Mulla alkamassa nyt 8 päivän työputki, mutta yritän täällä käydä silti moikkailemassa aina kun ehdin. Mä en uskalla töissä kauheasti näitä kirjoitella kun on niin julkisella paikoilla noi koneet, ei tarvii niitten vielä töissä tietää ;). Eikä mulla kyllä yleensä aikaakaan siellä..
Kuumeilusta; mä oon jo ostanu Odotus ja Vauva-lehden tässä parin viikon sisään. . Mies naureskelee, tai itse asiassa kyllä Vauva-lehden " käski" ostamaan, kun siinä juttu yhdestä mun puolitutusta. . Mä oon huono kuumelija kun olen typpiä " mulle kaikki tänne nyt heti" :D. No, onneks ei enää kauaa tarvii odottaa, mun vaan tarvii toivoa että jos tärppää pian että tulee se sama kuvotus kun ensimmäisestä niin kilot tippuu tehokkaasti.. Mulla ei ollu nimittäin ivarsinaista pahoinvointia, en vaan voinut syödä/ei tehny mieli mitään rasvaista/lihaa/suklaata.. erittäin tehokasta :)
No mutta sellaista siis tänne, oikein mukavaa viikkoa kaikillle!
Paaru on ainakin palstoilla, oltiin äsken toisessa ketjussa samaan aikaan ;)
Mä jo valmiiksi puhki, vaikka on vasta toinen niistä kahdeksasta työputken päivästä.. saa nähä mitä oon sit ens viikon alussa.. varmaan täys raunio.. No mutta se on sen ajan murhe..
Voiko joku kertoa, miks helvatassa viime aikoina suklaa on maistunut NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIN hyvälle? vaikuttaako tää aurinko siihen jotenkin? :( mun itsehillintä on kadonnut nimittäin johonkin, voisko joku palauttaa jos löytää?
Ei nimittäin omaa tahi Tuitun sellaista. Ne siis kulkee kaksin nyt jossain toisten nurkissa. Jos näkyy, saapi passittaa kotiin ja sassiin. :)
Joo, oltiin samaan aikaan eri palstalla Tuitusein, mutta minäpä livahdin sitten kotiin käymättä lainkaan ahdistumassa kilojenpudotusketjussa.. :) Kyllä, hunsvotti olen! ;) Mutta nyt täällä pikaisesti käymässä. Miehen pitää vielä kohta tehdä jotain töitä koneella, niin pikapikavisiitti vain.
Elämä ennallaan, kilot samat, jollei enemmät. Irtokarkit maistui tänään. Oon niihin ihan koukussa. Voi sokeririippuvuus! En ymmärrä mitä tälle tekis. Suklaakin maistuis, mutta ei onneks oo nyt kotona sellaista. Eikä sais enää ostaakaan. Piru vie, muuten käy entistä kehnommin.
Mutta mutta, nyt on päästettävä mies koneelle. Moro, eli huomiseen.
- paaru
Täällä on sitkutettu sokerittomien karkkien ja purkan voimalla=) Mutta ai kun juu tekis suklaata mieli, pakastimes olis mokkapaloja, mut yritetään pitääkin ne siellä! Pitäis käydä ostaas kunnon vaaka, tän hetkinen vanha viisarivaaka on vähän sitä sorttia, et heittää pari kiloo riippuen mihin kohtaan astuu...
Tammikuus pidettiin semmonen herkuton 4 viikkoo, ni 5 kiloo katos ihan vaan siinä! Et kyllä sitä kaikkea tuleekin suuhunsa työnnettyä... Pitäis varmaan ryhtyy uudelleen herkuttomalle. Se on vaan aluks niin " rankkaa" , kyllähän se sitten kun vauhtiin pääsee, niin helpottaa. Tosin kyläreissut pitää minimoida=).
Oon yrittäny kunnostautua, et lykkis tota mukulaa rattaissakin joka päivä kunnon lenkkiä, mut pitäis saada melkein joku lenkkiseuraks, et vauhti pysyis reippaana. Et siitä olis jotain oikeen hyötyyki, muuta kuin auringon otto!
Tyttö täyttää vuoden 2 viikon päästä, kaikki raskauskilot olis karissu ja pari enemmänkin, mutta mahamakkara... Voi jestas...
No, ei auta kuin eteenpäin!
Hyvä hyvä, siellä on sokerittomat karkit pussissa ja mokkapalat just siellä pakastimessa missä pitääkin! Mahtavaa. Ja kävelyllä käydään, hienoa! Se tekee kaikille hyvää! Sun pitää vain ihmetellä tienpientareita ja silmuja, keväänmerkkejä, jos et seuraa lenkeille saa. Käy vaikka joka päivä katsomassa jonkun tietyn puun lehtitilanne. :)
Toi sun herkuton aika kuulostaa tosi toimivalle. Uskon, että meilläkin auttaisi se: Ollaan näet aikalailla jälkkäri- ja tv-syöjiä.. :( Aina pitää olla jotain makeaa ja jos toinen olis päättänyt että ei tänään, niin varmasti toinen sanoo sen lauseen jossain vaiheessa. Mutta varmasti sillä jo vähän kilot tippuisi, jos jättäisi makeat väliin.
Mutta nyt tytöt, nyt tulee tunnustus.
*huokaus* Mä syön karkkia salaa. SIIS SALAA! MITEN SÄÄLITTÄVÄÄ SE ON???!! Ei kehtaa edes omalle miehelle tunnustaa. Voi jessus mikä urpo!
Eli vaikka sen kanssa olis päätös tehty, niin mun liha on sen verran heikko, että salaa saatan napsia jotain irtokarkkiherkkuja. Oon siis liki toivoton tapaus.
Olin tosiaan jo 25kg hoikempi, mutta sitten tuli parisuhde ja pillerit ja kaikki muut tekosyyt lihoa. Haaveilen nyt, että kun pillereiden syönti loppui, niin kilot karisisivat... Voiko niin ihan reaalimaailmassa käydä vai onko tämä vain jotain haaveilua? Sehän kyllä lienee fakta, että hormonien syönti noin e-pillereiden muodossa saattaa aiheuttaa painonnousua (eli näin kävi) mutta voiko lopettaminen tehdä päinvastoin?
Mut ei taida karista kilot niiltä jotka tunnustettujenkin makeiden lisäksi syö vielä salakarkkia. :(
Purkkaa vihaan, joten siitä ei voi tulla karkinkorvike. Mitä ihmettä mä keksin????????
- Ahdistus-Paaru
Pahoillani jo valmiiks tytöt mut nyt tilitän omaa napaa.. eli kun flunssa jo melkein meni ohi niin nyt sitten iski vatsatauti, ja pahoin pelkään että olen saanut sen surullisen kuuluisan noron töistä.. :(( kuumetta ja huonoa oloa koko päivän, ja pomokin oli tietysti riemuissaan kun soitin, meinas itku tulla kun se oli taas niin " ystävällinen" .. Ihan kun mä tahalteen oisin käyny tän sieltä osastolta hakemassa ..
Ja sitten vauvakuumeilun puolelta: voi että mä odotan että saa jättää ne pillerit pois, mutta en millään jaksaisi kuunnella sen th:n saarnoja painosta.. Saako raskaana laihduttaa jos pitää huolta vitamiineista ja muista? kyllähän noi raskausdiabeetikotkin taitaa olla aika tiukoilla kuureilla.. että semmoinen kurjimuspäivä täällä ;(. Toivottavasti teillä alkaa viikonloppu mukavammin..
Voi Tuitu - en voi muuta sanoa, kuin että pikaista parempaa oloa toivotan sinne! Kipeänä olo on kyllä suoraan sanottuna todella perseestä. Ja vielä tuollainen kombinaatio kuins sinulla, niin ei voi sanoa, kun voi rassua. Koeta jaksaa!
Mä olen kanssa miettinyt, että miten tuon laihduttamisen kanssa, jos on raskaana. En nimittäin tiedä vastauksia sun kysymyksiin. Ei kai silloin voi millään superdieetillä olla, mutta varmasti voi jotenkin tarkkailla ruokavaliota jos tosiaan vain pitää ravinteista huolen. Mut ku en oo mikkää ravintoterapeutti tahi sairaanhoitaja, niin ei tartte kovin tarkasti uskoa mun horinoita.. :)
Missäs Anessa ja Nanne?
Meitsi vain kotioloissa vlopun. Oottelen tätiä kylään. Voi hitto, kyllä se sieltä on tulossa. Päätä särkee just silleen kuin aina ennenkin päivää paria ennen menkkoja. Että sellaista täällä. Suklaata en oo syöny! Ihan mahtavaa. Salmiakista ei puhuta, mutta jos suklaa on jäänyt muutamaksi päiväksi, niin hyvä jo se! ;)
Nyt pitää mennä laittamaan ruokaa. Nälkä.
Käykäähän kertomassa kuulumisia! Ehkä Tuitukin vielä joskus nousee sängyn pohjalta..
- Paaru
Heips tytöt,
Täältä sitä löytää taas itsensä työpäivän lomassa. Oon jo pari kertaa käynyt tänään.. Sitä kun on koneen ääressä töissä, niin ei malta olla vilkuilematta vähän väliä..
Pääsiäinen oli ja meni, suklaata tuli syötyä yllättävän vähän, mutta onneksi tilanne tasottuu sillä, että kotiin unohtui reissuunlähtiessä munia kasa, joten eiköhän ne alas vatsaan vielä valu. :/ Nyt taas arki vauhdissa, eikä tiedossa mitään niin hauskaa kuin esim joillain tällä palstalla eli mökkeilyä......
Vai että sellaiset päivät sulla Anessa... Tylsää. :) Mites aktiivista teillä tuo yrittäminen on, eli ihanko vain että tulee jos tulee ja jos ei niin ei panikoida vai metsästättekö " tärppipäiviä" oikein hiki päässä? En muista onko tästä ollut puhetta.
Mitenköhän meidän laihareiden kanssa käy?! Tästä on tullut tällainen turinapalsta tästäkin, mutta mitäs sen väliä! Kivahan täällä on pienessä porukassa jaaritella. Helppoakin, kun muistaa paremmin toisten kuulumiset. Mutta vielä tsempataan sen dieetinkin kanssa. Ihan varmasti.
Mitäs Tuitu? Monta pilleriä jäljellä? :)