Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taloyhtiön kyylä

Vierailija
12.09.2025 |

Meidän taloyhtiössä on vanhempi nainen joka vahtii ruohonleikkuuta. Jos leikkurin pyörissä on vähänkin ruohoa ennen varastoon viemistä niin täti on heti valittamassa että kone pitää putsata paremmin. 

Konetta ei uskalla kukaan enää käyttää vaan monet on ostaneet oman koneen.

Minkälaisia sääntöjä teidän taloyhtiöllä on ruohonleikkuusta?

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sanonut tämän ennenkin: meillä yksi pitää vuokralaisia eriarvoisina. T. Ei vuokralainen 

Meillä asukkaista 30% vuokralaisia.  On pyydetty yhtiökokouksiin mukaan kun siellä kahvitarjoilu, mutta ei ole yksikään tullut.  Muita pippaloita ei järjestetä.

Mutta ruohonleikkuut hoitaa huoltofirma kokonaan (rt)

Mitä vuokralainen siellä tekee? Ei ole oikeutta äänestää eikä puheenvuoroa. Juo kahvia ja kuuntelee joutavaa höpötystä tai seuraa riitelyä.

Vierailija
42/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkettää kun ette arvosta aukroteettiani. Luuletteko että se on helppoa katsoa ettei tulla likaisilla kengillä rappukäytävään. Roskapussien kaivelu ei ole myöskään kivaa mutta jonkun se on vain tehtävä. Yhtään ei arvosteta ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin

Vierailija
44/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä tämä sama kyylä pesi roska-astioiden kansia roskakatoksessa.

Kuinka moni teistä tekee tätä? 

Vierailija
45/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistimies on myös yleinen kyylä. Kommunikaatio ei riitä keskusteluun ja silloin pengotaan roskikset, taskut ja koti.

Vierailija
46/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri oli kesällä pessyt postilaatikoiden kannet niin että nimilaputkin oli irronnut.

Vierailija
47/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa on kerrostalon säännöt, jos ei sääntöjen noudattaminen kiinnosta, pitää muuttaa pois kerrostalosta omakotitaloon. Siellä voi elää miten huvittaa, vaikka kaatopaikka tyyliin. Kerrostalossa pitää ottaa muutkin ihmiset huomioon kuin vain sen oman pärstän mikä näkyy peilissä. 

Itse en voi sietää näitä yksinkertaisia, minä minä ihmisiä kerrostalossa, menköön muualle asumaan, jos kerrostalon säännöt ei kiinnosta.

Terveisin jämpti asukas

Tuo on yleinen väärinkäsitys, että ok-talossa voisi elää miten haluaa. Ei voi. Sielläkin voi naapurit valittaa vaikka liiallisesta melusta tai liian sotkuisesta pihasta

Vierailija
48/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja on pesiytynyt joka puolelle ! Niitä on mm. puskissa, puissa, sadevesikaivoissakin. Ja kaatopaikoilla josa ovat näkyvillä piilossa...

Vierailija
49/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kyylä on joku 50-60v täti. Tekee vissiin vuorotyötä, kun välillä käyskentelee rivaritaloyhtiön pihalla ja kyttää tapahtumia. Kurkkii ikkunoista. On on mm. kommentoinut etätöissä oleville, kun nämä vaan lorvivat kotona kaikki päivät. Valittaa taloyhtiö mopoikäisille aivan kaikesta, vaikka mitään häiriötä ei koskaan ole. Käy myös flirttailemassa huoltotöissä oleville nuoremmille miehille. On käynyt huutamassa murtuneen jalan kanssa liukkaalla säällä kotiin keppien kanssa tulleelle teinille, kun sai taksikyydin ovelle saakka, mutta vieressä asuva vanha pariskunta saa ajella ovensa eteen koko ajan.

Olen itse etätöissä ja näen nuo touhut työhuoneen ikkunasta, joka on juuri sisäpihalle päin. ei varmaan jaksaisi kiinnittää muuten mitään huomiota, mutta sama nainen nillittää taloyhtiön whatsap-ryhmässä viikottain jostain. 

Vierailija
50/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän taloyhtiön kerrostalokyylä oli erikoistunut myös naapuritalon asioiden kyyläämiseen ja raportoimiseen.

Ilmeisesti viihtyi myös naapuritalon pihalla tai korttelissa ja käyrti suoraa näköyhteyttä omalta parvekkeeltaan, mutta tiedotti pihalla aina muita tarkemmin mitä on missäkin meneillään tarkemmin kuin STT. Kainuun lisällä höystettynä toki.

Vierailija
51/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri oli kesällä pessyt postilaatikoiden kannet niin että nimilaputkin oli irronnut.

Tuo on jo sairasta. Vieläkö tervehdit?

Vierailija
52/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kyylälle notta pese itte leikkuris jos ottaa päähän.

Vierailija
53/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itkettää kun ette arvosta aukroteettiani. Luuletteko että se on helppoa katsoa ettei tulla likaisilla kengillä rappukäytävään. Roskapussien kaivelu ei ole myöskään kivaa mutta jonkun se on vain tehtävä. Yhtään ei arvosteta ei.

NIin joo, I'll so feel for you! Olet aamu kuudelta perse pystyssä "etsimässä avaimia" roskapusseista, eikä niitä ole vielä sattumoisin iltaseiskaltakaan löytynyt, vaikka koko päivä on mennyt tonkiessa. Koirakin on kusettamatta ja jalat ristissä roskiskatoksessa, mutta minkäs teet. Niih, tottumus on toinen luonto. Vai mitä "Ulla"?

Vierailija
54/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

E toisen taloyhtiön pihalle voi tulla leikkimään sehän on nyt ihan selvä ei,kutsuttuna kyllä mut ei omalla luvallaan.Sekä nykyisin asukkaat ovat usein todella mukavuuden haluisia,että kaikki asiat tehdään kuten huvittaa ja minä minä meinigillä,minulla on oikeus mut ei mitään velvollisuuksia. Hyvä kun on joku joka vahtii Moni ei osaa taitella pahvilaatikoita pahviroskikeenSekä leluja ei saa jättää  yhteiselle piha-alueelle. Siellä asuu muitakin kuin lapsiperheitä se on jo tapaturma riski sekä kauhean epäsiistin vaikutelman saa talosta,mitäpä jokainen asukas veisi omat huonekalunsa yhteiselle pihalle ulos ja jättäisi sinne.

Vierailija
55/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rivarissakin on kyylä. Olin istuttanut kukkia ja seuraavaksi istutin männyntaimia. Tuli sanomaan että että istutukset saa olla vain 1.5 korkeita. No, kukat oli jotain 20 cm korkeita ja männyt ei ollu vielä edes lähteneet kasvamaan. Siinä mielessä jänskä juttu että kun katsoo oikealle, vasemmalle tai eteen niin muilla on 2.5 metrin mittasia puita. Ei tainnut tykätä nuoresta ja kauniista?;)

Vierailija
56/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nämä kyylät on vanhempia naisia ja suurin osa on vanhojapiikoja.

Mikähän siinäkin on?

Vierailija
57/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se todella ikävää, kun jotkut ihmiset eivät osaa asua  muiden kanssa. Ilmapiirinmyrkyttäjiä on, he ovat niitä jotka huonontavat myös muiden välejä kertomalla jotain valheita. Kertovat juoruja eteenpäin,  juoruilevat kaikesta mahdollisesta.  Itse luulevat olevansa asukkaiden aatelia. 

Vierailija
58/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yhtiössä on semmoista touhua, että syytetään jo poisnukkunutta joistain kiperistä asioista, jotta saadaan valehdella. 

Vierailija
59/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos vain jättää leikkaamatta?

Ei nyt sentään. Kyllä ruoho pitää leikata omalta piha-alueelta niinkun on sovittu, mutta turhanpäinen pilkunn***nta on typerää.

Entä jos jättää silti leikkaamatta. Jos ruohonleikkurin käytöstä saadaan tuollainen riita, niin silloin antaa olla. Ei leikata. Mitä silloin tapahtuu? 

osakkaita ei voi velvoittaa talkootöihin, joten silloin joku toinen tekee hommat. tämä johtaa siihen, että lopulta hankitaan ulkopuolinen työntekijä tekemään pihahommat. 

olen itse allerginen ruoholle, etenkin sitä leikatessa tulee pahoja oireita, joten muuttaessani omaan nykyiseen asuntooni jätin vain sen leikkaamatta. Kun tuli sanomista, kerroin olevani allerginen enkä saa leikata siksi ruohoa. Ehdottivat, että joku toinen tekee sen. kerroin, että se sopii silloin, kun en tse ole kotona, joten pitää sopia leikkuuajat sitten erikseen. Seuraavassa ty-kokouksessa ehdotin, että saan muuttaa oman pihapalstani sammalpeitteiseksi, tai niityksi, jotta ei jää nurmikko kasvamaan piloille. Supstuivat siihen. nyt pihallani kasvaa ihanan pehmeä sammalmatto

Vierailija
60/67 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään tekemisissä naapureiden kanssa juurikin noiden kyylien takia. Suputtavat aina pihalla toisilleen ja kun menen ohi ovat hiiren hiljaa ja tuijottavat. Tekisi mieli laittaa pikku mikki siihen lähelle ja soittaa juorut sitten kaikille talon asukkaille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä