Rillipää, oletko vaivautunut?
Kommentit (39)
Muiden silmälasit eivät minua haittaa eivätkä ne tee muista rumempia.
Mutta omia silmälasejani vihasin aina. Sain ne joskus 10-vuotiaana ja tajusin saman tien, että ne tekevät minusta aivan tolkuttoman nössön näköisen. Aikuisiällä kävin laser-leikkauksessa ja pääsin niistä eroon. Yksi elämäni parhaita päätöksiä.
Mitä sekin tarkoittaa, kun on leikkauspöydällä, niin kirurgi pyytää jotain, niin hoitaja pudistaa päättää. Kirurgi siihen EIKÖ SITÄKÄÄN OLE?
Ei ollut silloin vielä rillejä, joten vaivauduin vasta myöhemmin😁 eikä rillit jättäneet arpia sieluun toisin kuin niille joilla ne jo alakoulussa oli🙏 jonnet ei muista eikä veetit tajua😚
No siis, teoriassa saattaisi kyllä vaivautua vähemmän, jos ei näe vaivauttavia asioita.
No eni vähääkään. 40v rillejä käyttänyt 25v ikäisestä.
Ei koskaan mitään pullonpohjia ole onneksi tarvinnut itse käyttää. Näppärät siistit hengettömät todella hyvät monitehot (Essilorin parhaat), ei paljon nenällä itseä haittaa itseä eikä ne ole haitanneet toisiakaan.
Enkä ole koskaan ole kokenut tarvetta muita rillejä pitäviä syrjiä, ei ennen eikä jälkeen omien rillien hankkimisen.
Ulkonäkö rillit päässä ei haittaa. Jopa tykkään siitä. Mutta ärsyttää joskus että pitää aina olla lasit nähdäkseen kunnolla, pitää puhdistaa niitä yms. Noh, pikkujuttu lopulta.
Ainoa haitta rilleistä on se kustannus minkä todella hyvistä joutuu maksamaan. Nykyisissä rilleissä pokat ei paljon maksaneet, mutta 40% alennuksen jälkeen hintaa jäi vielä 1080 euroa, OVH hinta 1800. Näitä kun pitää uusia noin 3v välein niin onhan se jonkinmoinen kustannus, mutta hyvin näkeminen on ollut työn kannalta välttämättömyys eikä näitä monitehoja firmojen lasikorvaukset ym. kata, itse ne on aina joutunut maksamaan.
Halvempia rimpuloita en enää jaksa yrittää. Specsavers yritti saada laseja toimimaan puolitoista vuotta ja teki neljät lasit, sitten totesin että nyt riiti ja palasin takaisin Synsamille, joilla sentään on osaavia optikoita. Kehyksiä osaa myydä kuka vaan, mutta hyvät lasit jos ei ole ihan perusnäkö saa vain hyvältä kokeneelta optikolta joka osaa mitata sekä tutkia näön kunnolla ennen kuin tehdään linssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen rasittunut. Silmistä leikattiin kaihi. Ennen leikkausta oli puhe, että näkö asettuu -0,8 - 0 välille.
Lääkäri ei halunnut tarkkoja arvoja ennen nuorena tehdystä laserleikkausta.
En näe kunnolla kauas. En näe lähelle.
Jo ennen leikkausta oli olo, että olisiko pitänyt kysyä toisen lääkärin mielipide silmistä.,Kesken leikkauksen puuttui jotain tarvikkeita. Kirurgi pyysi jotain ja hoitaja sanoi, ei ole. Lääkäri sanoi. Eikö sitäkään ole.
Masentaa tuo leikkaus. Ja Mehiläisen rahanahneus. Nopeasti vain kaihileikkaukseen ja rahat pois.
Kysyinkö toisen kirurgin mielipiteen?Ihan oikeasti vituttaa se, että kukaan ei kerro mahdollisista haittavaikutuksista. Taustatyötä ei tehty kunnolla. Nopeasti vain ihmiset leikkauspöydälle ja rahat pois.
Pitäisi kuunnella omaa intuitiotaan.
Hammasimplanteistakin varoitellaan. Kyllä tuohon voi yllätyksiä sisältyä, toki niitä pyritään eliminoimaan arvioinnilla.
Jos Harry Potterilla ei olisi rillejä niin jätkähän olisi tavis.
MIksi,mistä, miten se silmälaseihin liittyy?
Laseja tarvitsee jos lukee ja kirjoittaa paljon ja työkseen. Sekä autolla ajamiseen. Onko työn tai ajokortin konsepti tuttu, ap?
Laseja ei varmaankaan tarvitse kaljotteluun. Oletan ainakin että röökin saa syttymään ja kaljapurkin auki vaikka olisi täysin sokea. En tiedä kun en harrasta.
Ap ei käytä rillejä. Ap kirjoittaa sekavia aloituksia, joiden ajatus ja merkitys jää hämäräksi. Voidaanko tehdä päätelmä, että ap on tyhmä? Kyllä. Voidaanko päätellä, että se johtuu huonosta näöstä? Kyllä, sillä varauksella, että tyhmyys ei johdu jostain muusta, esim. aivovammasta. Yleisin oppimisvaikeuksien aiheuttaja on huono näkö. Esim. kirjailija Kaari Utriota pidettiin jälkeenjääneenä, kunnes opettaja tajusi, että tyttö ei näe taululle.
Ap ei todennäköisesti ole armeijaikäinen eikä edes mopokortti-ikäinen koska viimeistään siinä kohtaa huono näkö huomattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut silloin vielä rillejä, joten vaivauduin vasta myöhemmin😁 eikä rillit jättäneet arpia sieluun toisin kuin niille joilla ne jo alakoulussa oli🙏 jonnet ei muista eikä veetit tajua😚
Ei mulle mitään arpia jäänyt sieluun, vaikka sain rillit peruskoulun tokalla luokalla. Päin vastoin, muut kadehti niitä ja sain älykkään leiman (johon toki oli muitakin syitä, esim. kyppirivi tokarissa)
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä juttu miten rillit tekee komeasta miehestä älykkäämmän oloisen, vakavasti otettavan.
Kauniista naisesta rillit tekee h u o r a n. Käytät selvästi rillejä vain kiusataxesi miehiä.
Mistä moinen ero?
Ei kyllä tuo sairas ajatus on vain sun päässä.
Ja Jonne-Evert on päässyt koulusta. Ei ole kavereita, ei rahaa irtokarkkeihin, jääkaappi tyhjä ja muuta tekemistä ei keksi niin mitäpä nuorimies muuta kuin miesvauva.fihin öyhäämään typeriä.
Typeryys on ominaisuus, josta ei vaieta ja jota ei salailla, sitä julistetaan kunnes ajetaan kallioon 32-vuotiaana neitsyenä, jota kukaan nainen ei ole edes suudellut koskaan.
Ennen muinoin kun etsittiin lehtien palstoilla kirjekaveria niin monella luki ilmoituksen perässä että rillipäät, tai tosiaan ne läskit, älkööt vaivautuko. Mä mietin jo silloin, vaikka en ollut kumpaakaan, että mitä väliä noilla asioilla on kirjeiden kirjoittelussa. Olen myöhemmin saanut rillit, ja olen useinkin ns. vaivautunut, livenä tosin!
Ei siis rahakaan ärsytä eniten, vaikka leikkaus maksoi lähes 4000 €.