Puoliso uhkaa jättää laihtumisen vuoksi
Olen aina ollut hoikka. Nyt olen stressin ja hankalan elämäntilanteen vuoksi laihtunut entisestään. Tapasin vajaa vuosi sitten miehen, joka koko ajan valittanut hoikkuudestani. Nyt aamulla uhkasi jättää minut, jos laihtuminen ei lopu. Voiko se ulkonäkö olla noin tärkeä... Minä en hätkähtäisi, jos hän nyt sattuisi lihomaan tai laihtumaan.
Kommentit (38)
Nyt kun ajattelen, usein perjantaina tai viikonloppua vasten keksii jonkin älyttömän riidanaiheen, että saa sitten syyn juomiseen. Yhdessä olemme kamppailleet alkon kokonaan pois jättämiseksi, minulla se on jo paremmin onnistunut.
Lukioon asti olin tosi laiha, sittemmin hoikkanen aina. Nyt on paino laskenut lukiolukemiin. Ahdistuneena ei ruoka oikein maistu. Ja jotenkin olen kai sitä tyyppiä kuin äitini, että keski-ikäisenä tuppaa laihtumaan.
Eihän se ole kiva kuulla ikävää ulkonäöstään. Itse rakastan kumppanini vartaloa ja ulkonäköä mutten toki voi vaatia samaa häneltä. Tuntuu silti erolla uhkailu aivan absurdilta mokoman syyn vuoksi. Hohhoijaa..
Treenasin ja laihdutin. Kumppani lojui sohvalla ja mussutti sipsejä. Aluksi ei ollut ongelma. Keskityin omaan hyvinvointiin. Kuitenkin kumppanin huono itsetunto olemuksestaan alkoi vääjäämättä häiritä itseäni. Yritin tukea ja kannustaa, jotta tulisi mukaan lenkille. Ei lähtenyt. Ajan myötä aloin turtumaan tilanteeseen ja mietin hetkittäin eroa. Pääsin niistä tunteista yli ja kannustin kumppania.
Kumppani alkoi vihdoin päästä jaloilleen, mutta itse ajauduin työttömäksi ja oma kuntoni alkoi repsahtaa. Pääsin takaisin työelämään, mutta roolimme olivat vaihtuneet. Olin huonossa kunnossa ja kumppani treenasi.
Kumppani jätti minut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Luuviulut luiskaan
-Marjatta XXXXL
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä. Siis tämänhetkinen kumppani (jota tituleerasin puolisoksi) keljuilee laihtumisestani. En ole sairaalloisen laiha. Nyt kuulemma ihoni on ryppyinen ja menee kurtuille sieltä sun täältä ym.
Jotenkin tuli mieleen, että jos laihtumisen takia uhkailee erolla, niin takana on jokin muu kuin muutaman kilon tippuminen. Stressi vie minulta helposti ruokahalun ja jotenkin myös kiihdyttää elimistöä, että kaikki kuluu, vaikka söisinkin.
Ja hän on Mr Finland? Ja vaikka olisi, olisi tuo todella sairasta käytöstä kumppanilta.
Suosittelen nollatoleranssia. Kun tuollaisia juttuja alkaa tulla suusta, se on sitten siinä, todellinen luonne on paljastettu.
Miksi sinä välität siitä, vaikka ihosi olisikin oikeasti ryppyinen? Tuollaisia absurdeja väitteitä voi keksiä sadoittain. Ongelma ei ole niissä "epäkohdissa", joita sanomisissa osoitellaan vaan siitä, että sanojalla on luonnevika.
Uhkaa? Mikä uhka se on, että pääsisi tuollaisesta eroon?
Puoliso XDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD
Yrittää alistaa. Miesten yleinen tapa.
Ne mitat puuttuu vieläkin! Aiotko ne antaa?
Niin, nämä on näitä pinnallisia ihmisiä, jolle rakkaus ja kiihko on pelkkää pintaa. Toki oma käsitys kauneudesta vaihtelee. Ei tuollaisen ihmisen kanssa kannata alkaa mihinkään pitkään suhteeseen, sillä käy juuri noin. Jos muutut sinulle näytetään ovea. Rakkaus ja kiihko on muutakin kuin pintaa, toisen luonne, hajut ja maut yms.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ole tavannut miestä, jolle nainen olisi liian hoikka.
Mutta ehkä sellainenkin on. Olen itse 165 cm ja noin 50 kg painanut ikäni raskausaikoja lukuun ottamatta.
Pelkkiä kehuja olen saanut.
Oletko jo sairaaloisen laiha?
Mutta oli miten oli, ei rakastavassa parisuhteessa uhkailla jättämisellä laihtumisen vuoksi. Eli tee johtopäätöksesi.
Jännä mutta minulle on sanottu usein poikien, miesten, naisten taholta että olen ollut liian laiha. Vielä kymmeniä vuosia jälkeenpäin olen kuullut olleeni liian laiha ja painoindeksi aina kuitenkin tukevasti normaalissa. Voikohan johtua siitä että kasvoni ovat kapeat painosta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun ajattelen, usein perjantaina tai viikonloppua vasten keksii jonkin älyttömän riidanaiheen, että saa sitten syyn juomiseen. Yhdessä olemme kamppailleet alkon kokonaan pois jättämiseksi, minulla se on jo paremmin onnistunut.
Lukioon asti olin tosi laiha, sittemmin hoikkanen aina. Nyt on paino laskenut lukiolukemiin. Ahdistuneena ei ruoka oikein maistu. Ja jotenkin olen kai sitä tyyppiä kuin äitini, että keski-ikäisenä tuppaa laihtumaan.
Eihän se ole kiva kuulla ikävää ulkonäöstään. Itse rakastan kumppanini vartaloa ja ulkonäköä mutten toki voi vaatia samaa häneltä. Tuntuu silti erolla uhkailu aivan absurdilta mokoman syyn vuoksi. Hohhoijaa..
AP, nyt tsemppiä ja itsetuntoa kehiin! Miehillä (monilla) on järkky taipumus uhkailla naista erolla tämän lihomisella, laihtumisella, liikaa/liian vähän meikkiä, hiustyyleillä jopa. Minullekin eräs pitkäaikainen kumppani sanoi häipyvänsä, jos en tarpeeksi kuntoile; sitten kun tarpeeksi kuntoilin, sekin oli äijälle liikaa ja uhkasi häipyä. Ja vastaavaa. Vihdoin pistin tyypin pihalle itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP, nyt tsemppiä ja itsetuntoa kehiin! Miehillä (monilla) on järkky taipumus uhkailla naista erolla tämän lihomisella, laihtumisella, liikaa/liian vähän meikkiä, hiustyyleillä jopa. Minullekin erä
Kiitos oikeasti tsempistä! Nyt on kotona aika hiljaista. En jaksa tuollaisia tunteenpurkauksia oudon minimaalisista aiheista.
Ap
Kaikki ihailee hoikkia etäisyydeltä, mutta sitten lähellä voikin mieli muuttua. Olen kuullut monta kertaa tuon "liian laiha". Luut kun tuntuu läpi, vaikka olisi lihaksikas, jos ei ole paljoa rasvaa. Siitä voi auttaa miehen ystävällisesti ulos. Maailma on pullollaan uhkeita naisia. On mistä valita. Ei tarvitse tyytyä fitnessiin!
Juu, varmasti löytyy normaalipainoinen tai tukeva. Ehkä hän luuli, että pikkuhiljaa tästä lihon, mutten taitaisi kelvata sittenkään vaan tulisi joku uusi juttu!
Do dii, lisäselvennystä tuli mielipiteisiinsä illalla. Ihoni kuulemma roikkuu ja näytän alasti ollessani keskitysleirin asukkaalta. Olen itse pitänyt itseäni kohtalaisen hyväihoisena nyt ainakin, mutta tulipa siihenkin nyt tarkennus.
Taitaa seuraava päivitys koskea eroa. Kiitos kaikille kommenteista!
Vierailija kirjoitti:
Do dii, lisäselvennystä tuli mielipiteisiinsä illalla. Ihoni kuulemma roikkuu ja näytän alasti ollessani keskitysleirin asukkaalta. Olen itse pitänyt itseäni kohtalaisen hyväihoisena nyt ainakin, mutta tulipa siihenkin nyt tarkennus.
Taitaa seuraava päivitys koskea eroa. Kiitos kaikille kommenteista!
Ap tässä. Erohan tästä tuli. Lienee kumppani hautonut sitä jo jonkin aikaa. Kaikkea kummallista riidanaihetta on keksinyt viime aikoina. R.I. P.
0/5