Puoliso uhkaa jättää laihtumisen vuoksi
Olen aina ollut hoikka. Nyt olen stressin ja hankalan elämäntilanteen vuoksi laihtunut entisestään. Tapasin vajaa vuosi sitten miehen, joka koko ajan valittanut hoikkuudestani. Nyt aamulla uhkasi jättää minut, jos laihtuminen ei lopu. Voiko se ulkonäkö olla noin tärkeä... Minä en hätkähtäisi, jos hän nyt sattuisi lihomaan tai laihtumaan.
Kommentit (26)
Nyt kun ajattelen, usein perjantaina tai viikonloppua vasten keksii jonkin älyttömän riidanaiheen, että saa sitten syyn juomiseen. Yhdessä olemme kamppailleet alkon kokonaan pois jättämiseksi, minulla se on jo paremmin onnistunut.
Lukioon asti olin tosi laiha, sittemmin hoikkanen aina. Nyt on paino laskenut lukiolukemiin. Ahdistuneena ei ruoka oikein maistu. Ja jotenkin olen kai sitä tyyppiä kuin äitini, että keski-ikäisenä tuppaa laihtumaan.
Eihän se ole kiva kuulla ikävää ulkonäöstään. Itse rakastan kumppanini vartaloa ja ulkonäköä mutten toki voi vaatia samaa häneltä. Tuntuu silti erolla uhkailu aivan absurdilta mokoman syyn vuoksi. Hohhoijaa..
Treenasin ja laihdutin. Kumppani lojui sohvalla ja mussutti sipsejä. Aluksi ei ollut ongelma. Keskityin omaan hyvinvointiin. Kuitenkin kumppanin huono itsetunto olemuksestaan alkoi vääjäämättä häiritä itseäni. Yritin tukea ja kannustaa, jotta tulisi mukaan lenkille. Ei lähtenyt. Ajan myötä aloin turtumaan tilanteeseen ja mietin hetkittäin eroa. Pääsin niistä tunteista yli ja kannustin kumppania.
Kumppani alkoi vihdoin päästä jaloilleen, mutta itse ajauduin työttömäksi ja oma kuntoni alkoi repsahtaa. Pääsin takaisin työelämään, mutta roolimme olivat vaihtuneet. Olin huonossa kunnossa ja kumppani treenasi.
Kumppani jätti minut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikein. Luuviulut luiskaan
-Marjatta XXXXL
Ero kuulostaa henkistä ja fyysistä hyvinvointiasi edistävältä ratkaisulta kokonaistilanteeseesi.