Ruokakaupan asiakkaista varmasti yli 90% yli 60-vuotiaita!
Pe-aamu oman kylän Prismassa. Aika hämmentävää tajuta, miten iäkästä porukkaa liikkeellä.
Suomi harmaantuu kovaa vauhtia.
Kommentit (38)
Ne piirtää kenellä on liitua!
Mee töihin! Lällälää!
No miksi itse asioit heti aamusta? Työtön, työtävieruksuva, opintovapaalla, etätöissä jne?
Pitäisikö kaupoissa olla eri aukioloajat ja kassat eläkeläisille, Kelan asiakkaille, työttömille, lapsiperheille...? Ettei vaan kukaan tule häirityksi!
Ja saako ostaa punalaputettuja tuotteita?
Niin ja sitten kun ne maksavat käteisellä eivätkä modernisti esim älykellolla, ai että ärsyttää
Aamulla on hyvä käydä kaupassa ennen perjantairuuhkaa.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun eläkeläiset ei saa edes aamulla käydä kaupassa, etteikö joku dorka ala valittaan. Eikö ole parempi että käyvät silloin kuin pahimpaan ruuhka-aikaan?
Ja tiedoksesi, että vaikka olen 60+ ja mulla ei oo ensimmäistäkään harmaata hiusta.
Koska värjäät ne piiloon vanha kaakki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun eläkeläiset ei saa edes aamulla käydä kaupassa, etteikö joku dorka ala valittaan. Eikö ole parempi että käyvät silloin kuin pahimpaan ruuhka-aikaan?
Ja tiedoksesi, että vaikka olen 60+ ja mulla ei oo ensimmäistäkään harmaata hiusta.
Kaikki eivät ikinä harmaannu, ääliö.
Menepä kauppaan klo 16 ja 19 välisenä aikana, muuttuuko tilanne? Entä, jos menet kauppaan klo 21?
Niin no aamulla on mummojen kaupassakäyntivuoro. Miksi olit itse mummojen vuorolla kaupassa?
Vierailija kirjoitti:
No miksi itse asioit heti aamusta? Työtön, työtävieruksuva, opintovapaalla, etätöissä jne?
Pitäisikö kaupoissa olla eri aukioloajat ja kassat eläkeläisille, Kelan asiakkaille, työttömille, lapsiperheille...? Ettei vaan kukaan tule häirityksi!
Ja saako ostaa punalaputettuja tuotteita?
Kyllä. Mummoille omat, koululaisille omat, ja työväelle omat. Työttömille omat. Näin ei pääse syntymään hämmennystä vaan kaikki saavat elää omassa pikku homogeenisessä kuplassaan.
Ap oli siis liikkeellä yhtä aikaa muiden eläkeläisten kanssa. Ok.
Mä en ole huomannut tuollaista, vaikka käyn kaupassa eri aikoina.
Olipa jännä ketju taas, vanhusten määrän kauhistelusta alkoi ja hetken päästä jo maristiin, ettei ole mahkuja ostovaimoihin eikä prostituoituihin työttömyyspäivärajalla ja tt-tuella.
MItä eroa on tt-tukiloismiehellä ja eläkeläisellä? Ttt-tukiloisesta tulee eläkeläinen, mutta eläkeläisestä harvoin tt-tukiloista.
Eläkeläinen on hyödyllisempi. Maksaa enemmän veroja, tekee vähemmän rikoksia, on todennäköisesti avuksi ja hyödyksi sekä jälkeläisilleen että kotikunnalleen ja tekee vapaaehtoistyötä.
Suomessa suuri osa on tuota ikäluokkaa.
Noin 60v on vanhempi eli huoltaa lapsia ja huoltaa vanhempiaan. Saattaa huoltaa lapsenlastaankin.
Käy työssä, koska on työpaikka ja tai on yrittäjä.
Onko tämä Sanna Marinin aloitus?
Hänhän vihaa vanhoja Suomen kansalaisia, kutsuu heitä boomereiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei edes juurikasvua. Sä varmaan harmaannuit jo kolmekymmppisenä. Kateus vie kalatkin vedestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki eivät ikinä harmaannu, ääliö.
Ei niin, pölijä.
Mut miks kaikki ei laita nimeään tuohon kommentin perään? Mekö ollaan ainoat?
Katsos kun muut ovat vielä töissä tai kotona nukkumassa. En itse käy juuri koskaan tuohon aikaan ruokakaupassa, vaan ennemmin klo 17-18 välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos niillä on aikaa käydä aamupäivisin kaupassa, niin ilmeisesti ne ovat olleet luuserin tiellä silloinkin? Iltapäivällä alkavat ruuhkat kun muut pääsevät töistä ja poikkeavat kotimatkallaan kauppaan.
Milloin mielestäsi vanhusten on sopivaa näyttäytyä kaupoissa? Kerro nyt ihan vapaasti vaan
Ei tuosta Ap:n tekemästä huomiosta olisi tarvinnut pillastua nuin rankasti. Tottahan se on.
Älä puhu itsestäsi kolmannessa persoonassa, ap.
Kun asioin Prismassa, niin silmiin pistävää on ero ostoksissa eläkeläisten ja nuorempien välillä. Eläkeläisillä ovat ostoskärryt täynnä ruokaa ja paljon on esim. leipomotuotteita, erilaisia juomia ja herkkuja. Nuorempien kohdalla huomaa rahan olevan tiukassa, koska ostoskärryissä on vähän tavaraa ja niistä iso osa on perusaineksia ja vain vähän on valmiita elintarvikkeita. Eläkeläispariskunnalla on enemmän ruokaa ostoskärryissä kun lasten kanssa ostoksilla olevalla vanhemmalla. Minusta tämä silmiin pistävä ero kertoo siitä, että eläkkeet ovat suuremmat kuin työntekijöiden palkat ja eläkeläisillä on paljon rahaa käytettävissään. Prisman parkkihallissa voi katsoa, kuka tulee kauppaan uudehkolla isolla henkilöautolla ja kuka vanhalla pikkuautolla. Tässäkin näkyy eläkeläisten varakkuus.
AP työtöntä läskiä kiukuttaa kun kuparin ostossa meni pidempään kun oli muitakin kaupassa.