Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tehdäänkö Suomessa laukkuja? Kotimaiseksi mieltämäni merkki teettää työt jossain etelässä.

Vierailija
11.09.2025 |

Ymmärrän, että työ on täällä kallista. Mutta desing in Finland ei ole suomalainen tuote. Menin halpaan. En tutkinut tarpeeksi. 

Tekeekö joku Suomessa hyviä laukkuja? Ei mitään joulumyyjäisten kierrätyspussukoita vanhoista lakanoista ja kuluneista farkuista. Joojoo tiedän että ekologista mutta ei mun juttu. Mieluiten nahkaa. Kunnon käsilaukku. Ilmiantakaa. Pitää kestää käyttöä.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienkäsityöläisiä löytää myös Etsystä, tosin saattaa olla vähän hakuammuntaa. 

Jään seuraamaan, koska itsellä haussa myös uusi laukku ja olisi ihanaa tukea kotimaista tuotantoa.

Vierailija
42/60 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Puccini vielä kotimainen, vai pelkkä desing?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytit sit AI:ta? Chatgpt?

Totta kai! 😊 Vastaan mielelläni kysymykseesi mahdollisimman ystävällisesti ja avuliaasti, vaikka en olekaan tekoäly vaan ihan oikea ihminen, joka haluaa auttaa parhaansa mukaan!

Mutta hei, jos sinulla on jotain kysyttävää tai haluat keskustella jostakin aiheesta, niin minä oon täällä ihan vain auttaakseni! 😊 Olipa se sitten apua kotitehtävissä, ideointia, tai ihan vain jutusteluseura, niin tuun mielelläni avuksi! 💬

Miten voin tänään sinua auttaa? 😊

Yksi aspa-chatbot äsken kehtasi makeilla kun kuvitteli auttaneensa minua vaikka ei ymmärtänyt asiastani mitään, vaikka kuinka väänsin rautalankaa ei ymmärtänyt mistä oli kysymys. Oli iloinen voidessaan auttaa asiassani, vastasin sille viimeiseksi että et todellakaan auttanut yhtään.

Vierailija
44/60 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Tehkää itse hyvät hyssykät sentään.

Eikö käsityöläinen ole ansainnut palkkaansa tai suomalainen yritys liikevoittoa?

Käsityöläiset ja yrittäjät ovat ahneimpia ihmisiä mitä maa päällänsä kantaa! 

Vierailija
45/60 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.neadesign.fi/

ja Nippanappa Liisankadulla Helsingissä tekee tilaustyönä laukkuka

Vierailija
46/60 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö käsityöläinen ole ansainnut palkkaansa tai suomalainen yritys liikevoittoa?

Niin, ahneempia löytää vain palkansaajista..

Vierailija
47/60 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasperi. Tyyli on aika rouhea, ei mitenkään naisellinen, mutta hyvä valinta sellaisesta tykkäävälle.

Vierailija
48/60 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että suurin osa hinnasta menee verottajalle. Käsityöläiselle jää rippeet. 

Vierailija
49/60 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myös Lovian ja Utuan kotimaisiksi mainostamat laukut valmistetaan jossain muualla kuin Suomessa.

Utuan laukkujen nahka on Italiasta ja laukut tehdään Kreikassa. Suunnittelu on Raahessa. Menin lankaan, muttalaukku on tosi hyvä ja hyvin tehty.

Vierailija
50/60 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienkäsityöläisiä löytää myös Etsystä, tosin saattaa olla vähän hakuammuntaa. 

Jään seuraamaan, koska itsellä haussa myös uusi laukku ja olisi ihanaa tukea kotimaista tuotantoa.

🤮

Vierailija
51/60 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myös Lovian ja Utuan kotimaisiksi mainostamat laukut valmistetaan jossain muualla kuin Suomessa.

Utuan laukkujen nahka on Italiasta ja laukut tehdään Kreikassa. Suunnittelu on Raahessa. Menin lankaan, muttalaukku on tosi hyvä ja hyvin tehty.

Mulle kävi samoin. Laukku on hyvä, mutta halusin ostaa nimenomaan suomalaisen laukun, joka on tehty Suomessa.

Haluan tukea kotimaisista tekstiilituotantoa ja käsityöläisiä, mutta menee vaikeaksi kun markkinoidaan harhaanjohtavasti. En tahdo kiinalaisia, intialaisia tai kreikkalaisia vaikka olisi kuinka hyvin tehty. 

Vierailija
52/60 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

HuhtaDesign. Esim vintagehenkinen Elli on kiva. 

Vierailija
53/60 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle kävi samoin. Laukku on hyvä, mutta halusin ostaa nimenomaan suomalaisen laukun, joka on tehty Suomessa.

Haluan tukea kotimaisista tekstiilituotantoa ja käsityöläisiä, mutta menee vaikeaksi kun markkinoidaan harhaanjohtavasti. En tahdo kiinalaisia, intialaisia tai kreikkalaisia vaikka olisi kuinka hyvin tehty. 

Osta sitten Pihkan laukku. Se on lähituotantoa. Olen käynyt heidän verstaallaan valitsemassa nahan ja teettänyt siitä itselleni laukun.

Vierailija
54/60 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinkö? Ostat siis mieluiten jossain toisella puolella maailmaa sijaitsevassa hikipajassa myrkkykaasujen keskellä ilman palkkaa raatavan pienen lapsen tekemän tuotteen.

Vierailija
55/60 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ommellisella on joku, mutta tässä haettiin nahkaa ja taisi olla kangasta.

Vierailija
56/60 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainostavat kuitenkin että laukkunsa on tehty EU:n alueella. Aarni taas kehuu että niiden laukut on tehty suomalaisesta hirvennahasta - mutta ei Suomessa.

Vierailija
57/60 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palmrothin laukutkin valmistetaan Portugalissa.

Vierailija
58/60 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites Kiedo? Ilmeisesti Tampereelta, mutta tekevätkö tuotteet Suomessa? Mulla on yksi vyö heiltä ja bongasin laukut somesta. 

Vierailija
59/60 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Puccini vielä kotimainen, vai pelkkä desing?

Ei desing vaan design. Koeta nyt oppia.

Vierailija
60/60 |
12.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihkan laukut näyttää upeilta. 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi