Miksi Facebookin syötteeseeni tulee jonkun tuntemattoman keski-ikäisen tädin Niina V. julkaisemat lapsensa koulukuvat?
Tuo lapsi (nähtävästi yläasteikäinen) on varmasti ikionnellinen jos saa tietää että koko maailma näkee hänen KOEVEDOS-kuvansa. WTF että joku julkaisee näitä julkisesti Faceen niin että se päivitys tulee koko kansan syötteeseen?
En tunne tuota ihmistä, en lasta. Miksi minä näen Facessani tällaista?
Hei oikeasti MISSÄ YKSITYISYYS?!
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Ei mulle ole ikinä tullut tollasta. Fb vaan tyrkyttää jotain random ryhmiä ihan koko ajan. Ehkä ne on sun kavereiden kavereita? Outoa että ihmiset julkaisee tollasta julkisilla asetuksilla. Ei mun tutuista kukaan tee niin.
Jos siirrän hiiren tämän postaajan nimen päälle, ei tule ilmoitusta että meillä olisi yhteisiä kavereita. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Facebookissa enkä ole koskaan ollutkaan. Tietoni ja kuvani eivät kierrä missään ympärin nettiä eikä mulle tule tuntemattomien tietoja. Ja luuletteko, ettei niillä teidän kuvilla voida tehdä ihan mitä vaan, asetuksistanne huolimatta? Turha nauraa muille kun itse olet käytännössä ihan samassa veneessä.
Ei mulla ole yhtäkään kuvaa/päivitystä itselläni siellä. ap
Aa eli oot vaan vapaamatkustaja kyyläämässä tuttavien juttuja, ja nykyään sitten tuntemattomienkin.
Kuten kirjoitin, olen piilottanut tuttujeni postaukset ja haluan katsoa kuulumiini ryhmiin liittyviä aiheita joihin osallistun itsekin mutta ei. ap
No poista kaikki tutut kavereista ja jätä vain ryhmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole Facebookissa enkä ole koskaan ollutkaan. Tietoni ja kuvani eivät kierrä missään ympärin nettiä eikä mulle tule tuntemattomien tietoja. Ja luuletteko, ettei niillä teidän kuvilla voida tehdä ihan mitä vaan, asetuksistanne huolimatta? Turha nauraa muille kun itse olet käytännössä ihan samassa veneessä.
Ei mulla ole yhtäkään kuvaa/päivitystä itselläni siellä. ap
Aa eli oot vaan vapaamatkustaja kyyläämässä tuttavien juttuja, ja nykyään sitten tuntemattomienkin.
Kuten kirjoitin, olen piilottanut tuttujeni postaukset ja haluan katsoa kuulumiini ryhmiin liittyviä aiheita joihin osallistun itsekin mutta ei. ap
No poista kaikki tutut kavereista j
En ole jaksanut nähdä asian eteen vaivaa mutta ehkä täytyy. Menee vähän Facen idea siinä etteivät ihmiset voi ottaa lainkaan kavereita. ap
Ap käyttää Facea kyllä hyvin erikoisella tavalla. :DD
Heitä tutut helvettiin sieltä ja katso vaan niitä ryhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä yleensä etusivua pidetä etusivuna eikä mennä selailemaan että nyt haluan selata kaverisyötettä, nyt haluan selata tykkäämieni syötettä, nyt haluan selata ryhmäsyötettä jne? ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä yleensä etusivua pidetä etusivuna eikä mennä selailemaan että nyt haluan selata kaverisyötettä, nyt haluan selata tykkäämieni syötettä, nyt haluan selata ryhmäsyötettä jne? ap
En koskaan selaa etusivua, kun siellä on kaikkea mahdollista vaan menen klikkaamaan syötteet ja sitten kaverit tai ryhmät.
Mulle tulee kans näitä vieraiden ihmisten päivityksiä. Luulen, että he on ihmisiä joilla on julkinen profiili ja kaikilla on mahdollisuus seurata heitä. Tuskin he ovat lainkaan tietoisia että FB on viime aikoina alkanut tunkea heidän päivityksiään tuntemattomille, joten turhaan ap heille keuhkoaa ja yrittää nolata heitä. Nuo päivitykset on tarkoitettu heidän kavereilleen ja seuraajilleen mutta jostain syystä FB on alkanut työntää niitä muillekin.
No, sillä on asetuksissa, että jaetaan kaikille, eikä ehkä edes tajua jakaneensa kaikille kuvia ym.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tulee kans näitä vieraiden ihmisten päivityksiä. Luulen, että he on ihmisiä joilla on julkinen profiili ja kaikilla on mahdollisuus seurata heitä. Tuskin he ovat lainkaan tietoisia että FB on viime aikoina alkanut tunkea heidän päivityksiään tuntemattomille, joten turhaan ap heille keuhkoaa ja yrittää nolata heitä. Nuo päivitykset on tarkoitettu heidän kavereilleen ja seuraajilleen mutta jostain syystä FB on alkanut työntää niitä muillekin.
Sen verran toivoisi jokaisen facebookia käyttävän kuitenkin tajuavan, että niitä omia postauksia ei kannata tehdä julkisena ellei halua koko kansan näkevän niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen verran toivoisi jokaisen facebookia käyttävän kuitenkin tajuavan, että niitä omia postauksia ei kannata tehdä julkisena ellei halua koko kansan näkevän niitä.
Ei FB ennen lähettänytkään niitä kaikkien syötteeseen. Julkiset postaukset näkyivät menemällä henkilön profiiliin. Sehän on monelle ihan ok, että kiinnostuneet voivat tulla katsomaan, mutta ei niiden postausten tarkoitus ole häiritä niitä jotka eivät ole kiinnostuneita eivätkä tunne koko postaajaa. Tuskin kovin moni on edes tietoinen että Facebook tekee nykyään näin. Tämä on tullut vasta tänä kesänä.
Ei mulle ole ikinä tullut tollasta. Fb vaan tyrkyttää jotain random ryhmiä ihan koko ajan. Ehkä ne on sun kavereiden kavereita? Outoa että ihmiset julkaisee tollasta julkisilla asetuksilla. Ei mun tutuista kukaan tee niin.