Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**HELMIEN KEVENEVÄT ÄIDIT** -VKO 15--->

10.04.2007 |

Ajattelin nyt aloitella uutta pinoa, kun tuo edellinen on aika suureksi kasvanut ja tulee aina luettua samat viestit moneen kertaan.

Tässä linkki edelliseen pinoon:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=9873402&p=1&tmo…

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeesti vaan pinoudun kun kuuluu jo ähinää tuolta nukkuvan suunnalta eli

lähtöpaino 20.3) : 81.6 kg (BMI 27.38)

4.4 : 78.3 kg

10.4:78.0 kg

20.4:77.1 kg

lähitavoite: 65kg

iso tavoite: 60 kg

eli positiivista on että alaspäin ollaan menossa vaikka nyt menikin jo 10 päivää ja paino tippui " vain" 900 g. No olihan tuossa ristiäiset ja muutenkin olen vähän repsahdellut, mutta jotenkin toivoisin jonkinlaista kirimistä tähän painonpudotukseen. Mulla kun on tosiaan vielä raskauskilojakin jäljellä yli 10!! eli ne pitäisi suht' helposti vielä lähteä, mutta kun ei lähde niin ei.

Mä muuten päätin hankkia kuntopyörän! Mun on niin vaikea lähteä toistaiseksi mihinkään salilla saatika sitten muutenkaan pitkille kävelylenkeille muuten kun viikonloppuisin, joten pakko keksiä jotakin. Saa nähdä kuinka usein tulee poljettua, mutta kaikki keinot on käytettävä.

Nyt täytyy lähteä ruokkimaan taas tuonta pientä, palaillaan!

T.kolomonen ja ekaan tavoitteeseen matkaa " enää" 12.1 kg!

Vierailija
2/19 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lyöttäydyn mukaan tänne, jos sopii?

en ole ehtinyt/jaksanut käydä kovinkaan aktiivisesti tuolla vauvansa saaneiden helmien puolella, mutta jospa tänne joka maanantai ehtisi..

tänään aloitin laskemaan pisteitä, vanhan painonvartijat ohjeman ohjeilla..

points plus on tuttu ohjelma, olen sillä laskeskellut, pisteitä sekä painoa =), vuodesta 2003 lähtien.

maanantai tulee jatkossa varmaan olemaan sellainen " vakituinen" punnituspäivä, tämän kuukauden viimeistä maanataita lukuun ottamatta, kun ollaan silloin reissussa.

20.4. 07 (sisu on muutes just 2kk tänään)

lähtöpaino 79.9kg

BMI 29.35

lähitavoite 72kg (paino ennen raskautta)

Oikea Tavoite 68kg

-ennis-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni esittely siis ensin: Olen kahden lapsen kolmekymppinen äiti. Nuorempi on siis syntynyt helmikuun 3pv ja vanhempi täyttää kesällä 7v.

Mulla olis sellanen n. 5kg pudotettavaa ja se ei näytä lähtevän mihinkään niin ajattelin että jos se näin ryhmässä onnistuis :).

Kävin tänään puntarissa ja paino oli 52kg (älkää nyt hermostuko, olen todella lyhyt ja siro rakenteinen ja mulle hyvä paino on tossa 46-48kg enkä silloin ole liian laiha)

Olen ennen lapsia painanut 37kg ja silloinkaan en ollut mikään anorektikko ;), mutta en nyt todellakaan enää tahtois noin vähän painaa..

Niin jotta mahtuuko mukaan?

Tuntuu ettei mulla ole mitään itsehillintää noiden herkkujen kanssa. Aina vaan tekee mieli jotain makeaa ja sitten tulee ostettua yhtä sun toista.

Vierailija
4/19 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

SRVM: Tervetuloa vain mukaan joukkoon! :) Nuo sinun tavoitteesi ja painosi kuulostavan niin hirmu pieniltä, että nyt on pakko kysyä pituutesi? Varmasti olet ainakin alle 160cm?

Täällä paino junnaa paikallaan kun en saa kunnon otetta tuohon laihduttamiseen. Nyt voin jo sitäkin siis tehdä kun se maidontulo loppui.

Kukas oli hankkimassa kuntopyörää? Minulta liikenisi täältä, ei tosiaan tule poljettua yhtään! On niin pirun raskas ja kun on mittari rikki, niin ei ole mitään motivaatiotakaan siinä polkea kun ei näe yhtään kulutusta.. Tosin tuskinpa sinäkään tuollaista romua haluaisit? ;)

-frog2

Vierailija
5/19 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen 151cm ja sitten tosiaan olen todella siro rakenteinen niin kyllä tuo yli 50kg paino on mulle liikaa.. Vaikken nyt suoranaisesti mikään hirveän lihava ole niin vähän pullero kuitenkin :D..

Tää viikonloppu on mennu ihan ketuille, karkkia ja pizzaa tullu syötyä, ei löydy itsehillintää :(..

Vierailija
6/19 |
22.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanatai vasta huomenna, mutta pari riviä täältä. 300g vähemmän kuin viime ma, eli ihan kiva : ) Edelleen syön kyllä joka päivä sen n. 500 kcal jotain herkkuja, suklaata ja keksejä eniten. Ensi viikolla yritän syödä normaalia ruokaa enemmän, jos makeahammas ei vaivaisi niin paljon.

Kuntolaitteet on kyllä kivoja ja helpottaa elämää ainakin periaatteessa, mutta jotenkin kuntopyörä taitaa olla se joka useimmilta jää käyttämättä. Niissä on monesti liian raskas se kevyinkin vastus. Stepperit on siinä mielessä parempia, ja ottaa peffaankin paremmin. Että Kolomonen jos et saa Frogin kanssa kauppoja tehtyä niin harkitse stepperiä : )

Tsemppiä uuteen viikkoon!

Vierailija
7/19 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sporttari - 09.04. 16:57 (2/42)

PÄÄSIÄISMAANANTAI - uusi viikko : )

Voi voi tätä punnituspäivää! Nyt näyttää parisataa grammaa plussaa viime viikkoon verrattuna. Mutta sallittakoon se pääsiäisen vuoksi. Olen tyhjentänyt kaapeista ja pakastimesta kaikkea ristiäisistä jäänyttä ja pääsiäishyvää (napaani...), jotta voisin lopettaa herkkujen syömisen HUOMENNA. Se kuuluisa huominen saapuu onneksi!

Hyvä idea Kolomonen se jumppa vauvan kanssa. Etenkin niitä vatsan kiertoja voi hyvin tehdä vauva " lisäpainona" ; ) Samoin sohvan reunalla istuminen ja " keikkuminen" vauva sylissä tekee hyvää mahalle.

Tyytyväinen olen liikuntamäärään sentään viime viikolla. Otin tavoitteeksi aloittaa juoksun uudelleen, kun on tullut vaunuhölköteltyä jo mukavasti, puolimaraton kutsuu toukokuussa näin aluksi : )

Tervettä ja energistä kevytviikkoa!

Vierailija
8/19 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon herkutellut koko pääsiäisen, ja ulkoilut on kyllä myrskyn takia jäänyt tosi minimiin, joten kauhulla astelin vaa' alle, mutta yllätys oli kuitenkin positiivinen. Paino oli tippunut kuitenkin 400 g, joten nyt sitten uudella tarmolla eteenpäin. Paitsi että vähän masentaa kun ajattelee et paljon olis tippunut jos ei olis mässännyt =( No kai se on annettava anteeksi tuo repsahduskin itselleen. Mutta siis tässä taas viralliset tulokset:

lähtöpaino 20.3) : 81.6 kg (BMI 27.38)

4.4 : 78.3 kg

10.4:78.0 kg

lähitavoite: 65kg

iso tavoite: 60 kg

eli siis viikon tulos -400 g

Paino tippunut jo 3.6 kg

Lähitavoitteeseen matkaa " enää" 13 kg!

Nyt ei siis kuin ylös, ulos ja lenkille ja kaurapuuroa naamariin. Onko jollakin jotakin reseptisivustoa tiedossa, josta löytyis hyviä perusruokaohjeita jotka olisivat kevyitä?

Tervetuloa muuten kaikille uusillekin, tänne mahtuu kyllä ja ihan kiva jos keksii jotakin vinkkejä liikkumiseen ja syömisiin, tänne vaan kaikki tyhmältäkin kuulostavat ideat!

t.kolomonen

Vierailija
9/19 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sure KOLOMONEN! Minäkin repsahdin sitten herkuttelmaan pääsiäisenä, tosin en perinteisiä pääsiäisherkkuja! Tai no mämmiä, mutta sehän on melko terveellistä kun ei laita kermaa ja sokeria päälle. ;)

Ja minun tulos pääsiäisenä oli paljon huonompi kuin sinun KOLOMONEN, minulla paino siis nousi! :( Mutta toisaalta mun keho on kova kerään nesteitä, joten toivon että tämä nousu olisi vain sitä.. Nyt sitten päätin oikein kunnolla ottaa itseäni niskasta kiinni ja lopettaa sen herkuttelun! Josko niitä vieraitakaan ei enää ravaisi, niin pääsisi helpommalla. :)

Minun saldoni siis nousi nyt pääsiäisen aikana n. kilon verran. Mutta ensi maanantaina se + vähän muutakin on varmasti pois!

Niistä kevyistä ruokaohjeista. Tässä yksi, mitä voi helposti soveltaa:

1 pussi wok-vihanneksia

½ prk Flora ruoka kevyt&paksu

n. 2rkl Vitasia Sweet&Sour Sauce (fruity-mild) (saa vain lidlistä)

Lisäksi esim. kalaa/kanaa (miksei vaikka possuakin!)

Eli siitä vaan vihannekset pannuun kuumenemaan ja noi kastikkeet päälle! Ja kalan/kanan voi valmistaa miten tykkää! On taatusti kevyttä ja maukasta! :)

-frog2

Vierailija
10/19 |
10.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu kun frog:illa eli vaaka näytti aamulla +1kg viimeviikon lukemiin verrattuna. Ja syykin selvillä. Pääsiäinen syömistä ja liikkumattomuutta...

No nyt on sitten herkuteltu ja hyvä aloittaa herkuista luopuminen TÄNÄÄN!! Täytynee harkita jumppaamistakin kun tuo reipas kävely ei oikein tän pesueen kanssa onnistu.

calmus

Vierailija
11/19 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs pikkuhiljaa alan yrittään itseäni jonkinlaiseen kuntoon, vaikkakin jälkitarkastus on vasta tulossa ja sen jälkeen uskallan varmaan vasta kunnolla kuntoilla!

Tämän hetkinen tilanne on:

Juuri ennen synnytystä paino oli 94.7kg

Viime viikolla neuvolassa uskaltauduin vaa`alle (oma vaaka on tosi huono)

tulos 80,5kg

Ja ennen raskautta painoa oli 83+kg

Eli " omista varastoista" on lähtenyt n. 3kg! Ihan hyvä alku tekemättä juuri mitään!

Tavoitteena olis joku 67-68kg näin alkuun..vaikkakin tuntuu aika kaukaiselta haaveelta!

Pudotettavaa siis riittää, mutta jos näin porukassa sais jotain aikaan!

Kunnon puntaria ei kotona siis ole, mutta esim. ensiviikolla mennään taas vauvan kanssa neuvolaan ja siellä pääsen kunnon puntariin, joten ilmoittelen uusia lukemia aika harvakseltaan!

mammutti ja Vilppu

..joo ja pääsiäisenä täälläkin upposi hirvittävä määrä suklaamunia!

Vierailija
12/19 |
11.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin siis ekan punnituksen torstaina ja pääsiäisen herkuttelin hyvällä ruokahalulla. Kävin kuitenkin pari kertaa reippaalla sauva lenkillä... Yritän siirtää tämän punnituksen ensiviikosta maa nantaille. Viikko sitten painoa 87,4 nyt 86,7 että onhan tuokin jo jotain =)

Vierailija
13/19 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli puntari näytti eilen (en aiemmin muistanut punnita) 85,3kg eli jotain vajaa 2kg on tippunut reilussa vkossa.

Lähtöpainohan (täällä alottaessa) oli 87 eli vasta vajaa 2kg tippunut..mutta parempi sekin ja kun viimeksi tuli kiloja takas.

Mut nyt menen..neitillä nälkä..

Vierailija
14/19 |
13.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi positiivisia uutisia, eli painoni oli maanantaina 69,3 kg, eli kilo miinusta edelliseen viikkoon. Pääsiäisenä en juuri ehtinyt suklaita mussuttamaan, kun meillä oli neidin ristiäiset maanantaina. Ristiäisiin valmistautuessa meni siis pyhät meillä.

Maanantai-tiistai välisenä yönä meidän neitokainen sai ensimmäisen flunssansa. Hän rohisi hirmuisesti jo yöllä, mutta päätimme odottaa seuraavan aamun neuvolaan asti, ennen kuin menisimmen lääkäriin. Neuvolan hyvässä valaistuksessa huomasin, että vauvamme suun ympärys oli aivan sininen! Vauva vaikutti kuitenkin tyytyväiseltä, joten tyydyimme menemään omalääkärille iltapäivällä. Omalääkärimme passitti meidät heti TAYS:iin jatkotutkimuksiin. Meistä tuntui, että tytölle tehtiin kaikki mahdolliset kokeet EKG:stä keuhkokuviin jne (kokeita kokeiden perään), ja hyvä niin. Jouduimme jäämään sairaalaan teho-osastolle kolmeksi päiväksi. Tytöllä todettiin muutamia hengityskatkoksia ja heittelyitä neliraajapaineissa. Tilanne oli kuitenkin hyvä koko ajan, vaikkakin kaikki kuullostaa näin jälkikäteen kauhealta.

Eilen pääsimme kotiin, kun vauvan olotila koheni, eikä poikkeavuuksia enää ilmennyt. Täällä kotona olen kuitenkin vahtinut tyttöä herkeämättä, vaikkakin hän vaikuttaa lievästä flunssasta huolimatta ihanalta omalta itseltään, eli syö hyvin ja nukkuu hyvin.

Suuhuni olen laittanut juuri sitä mitä olen kulloinkin ehtnyt laittamaan. Sukulaiset olivat täyttäneet jääkaappimme eilen ennen kotiutumistamme (suuri kiitos heille), joten nyt ei tarvitse ainakaan kokkauksista huolehtia muutamaan päivään.

Katsotaan uskallaudunko maanantaina vaakaan, vai jätänkö suosiolla väliin. Nyt on motivaatiokin hiukan kadoksissa, mutta ensi viikolla sitten uudestaan, kun seistään hiukan tukevammin omilla jaloillamme. Nyt väsyttää...

-Marimekko

Vierailija
15/19 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, takapakkia... mutta olkoon.

Lähtöpaino siis 58,5 ja uusi tavoite 54, viime viikolla jo 56 alkaneita painoja mutta nyt takaisin 57,5:ssä. Tavoitteen muutos siksi,että jotain urheilukilpailuja olisi tiedossa kesällä. BMI:hän ei edellytä laihduttamista (on 21) terveyden kannalta.

Anyway, reilu kilo lähtenyt 3 viikossa ristiäisistä huolimatta, joten ollaanpa tyytyväisiä!

Tämän viikon tavoite on 0.5 kg vex. JA EI KUN ULKOILEMAAN : )

Vierailija
16/19 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli tässä ristiäiset viikonloppuna ja tuli kieltämättä syötyä jotain ei niin sallittuakin... enemmän ja vähemmän! On meinaan meikäläisellä tuo itsekuri siitä heuikoimmasta päästä, tai sitähän ei ole ollenkaan =) Siispä herkut pois kaapeista!! Vaihdoin siis punnituspäivän torstaista

->maanantaihin ja tämän viikonlopun saldo -100g, paino siis nyt 86,6kg.

Vierailija
17/19 |
16.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti se vaan putoo, vaikkei mitään tekään!

Tänään pääsin siis kunnon puntariin neuvolassa;

Viimeksi painoa oli 80,5kg ja nyt 79,7!

Paljoo ei tee viikkoo kohti, mutta laskusuunnassa kuitenkin!

Vielä kun pääsis kunnon lenkille, niin alkais varmaan tapahtuun!

Yksi sukulaisnainen epäili, että mulla olis hermovaurio tai välilevyn pullistuma selässä, mikä aiheuttaa sen jalan puutumisen.. jälkitarkastuksessa täytyy saada lähete jonnekin fysioterapeutille tms!

..ei muuta kun kohti keveämpää kevättä!

mammutti

Vierailija
18/19 |
17.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kuin viikonlopun jäljiltä : ) -200 grammaa.

Frogille kiitokset patukoista, saapuivat eilen. Harmittavasti unohdin varmistaa valmistusaineet, kun löysin etukäteen netistä Herbalife protskupatukat, joissa oli soijaproteiinia, mutta näissä olikin maitoproteiinia ja maitojauhetta. Minä kun pyrin välttämään maitotuotteita (paitsi viikottainen jätski ; ), niin en pystykään niitä käyttämään, mutta löysin heti pari muuta kiinnostunutta lähipiiristä.

Olettekos mammaystävät tehneet niitä vatsalihaksia???

Vierailija
19/19 |
18.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa hieman takapakkia tullut tähän hommaan! Kun olimme siellä reissussa, niin ei paljon tullut katsottua mitä suuhunsa pisti! :/ Ja tänään se näkyi puntarissa: 77,6kg! :( No mutta tästä eteenpäin kevyemmin! :)

SPORTTARI: Ikävä juttu ettei sinulle sopinutkaan nuo patukat. :/ Mutta hyvä kuitenkin, että sait ne sitten eteenpäin! :) Ja kiinnostuneille tuttaville voit antaa yhteystietoni, jotta voivat tilailla niitä lisää, jos haluavat. :)

-frog2