^^Eloisat Tiistaina^^
Kommentit (27)
Nyt taas valitusta ja omaa napaa vaan..
KEUHKOKUUME(esikoinen)-KEUHKOKUUME(Aava)-KORVATULEHDUS(Aava)-POSKIONTELONTULEHDUS(minä)-KORVATULEHDUS(Aava)-VATSATAUTI(minä)-VATSATAUTI(esikoinen)...
Mulla loppu eilen lääkekuuri tuosta poskiontelontulehduksesta ja ripulikin alkaa jo helpottamaan, esikko alkoi yöllä oksentamaan neljältä ja siitä asti oksennellu kokoajan, Aavalla vielä kans antibioottikuuri tuohon korvatulehdukseen, nyt innolla odottelen et millon alkaa tämä oksennus/vatsatauti...
Eikö tää sairastelu IKINÄ lopu??!!!
Calathea ja sairas sakki
Pubu oli reppaana aloittanut pyhien jälkeisen elämän :)
Calathealle kovasti jaksamista noiden inhoittavien tautien keralla, toivottavasti pian hellittää!
Mie olen täsä nyt vähän pitänyt taukoa tämän palstailun kera, kun on ollut tuota ohjelmaa ihan riittämiin :) Aloitimme sitten tekemään remonttia, että mahtuisivat nuo pojat sitten jossain välissä samaan huoneseen. Siis kakkonen ja Jaakko, ei sentään tungeta tuota teiniä niiden kanssa :D
Aika on mennyt tapettia repiessä ja Jaakon narinaa kuunnellessa. Jostain syystä meillä on taas alkanut lähes taukoamaton nitinä? Lieneekö sitten hampaita tulossa, jälleen kerran. *huok*
Munia on uponnut kyllä tähän naiseen pääsiäisenä luvattoman paljon ;D ja se kyllä näkyy...Tokian sitä on syöty pashaakin, sekä kaikkea muuta laihisevästä.
Hauska kyllä oli tuo Pumpulin poikien huomautus nuista munista...:D
Jonninjoutavaa jorinaa siis täältä, että lähtisköhän vaikka nuita tapettia taas riipimään...
Eria
Kylläpä on Calathean perheessä huonoa tuuria tautien kanssa, ymmärrän kyllä miltä tuntuu! Toivottavasti paranette pian koko sakki eikä pienin saa enää mahatautia.
Pubu - toi on niin tuttua noi uhmiskohtaukset. Meillä oli eilen vieraita ja meidän esikko sai kanssa kauheet huutokohtaukset parikin kertaa, hävetti kanssa kun ei mikään auttanu. Taisi silti olla nälkää joten pieni lieventävä asianhaara. Mutta välillä on hankalaa kun ei mikään auta vaikka päällään tanssisi. Mä olen ottanut sen linjan etten tee mitään ennenkuin hän rauhoittuu - on niin kova komentamaan minua, että teen vasta kun pyytää nätisti. Se voi viedä joskus piiiitkänkin aikaa...
Muutoin pääsiäiset meni mukavasti, toisaalta paluu arkeenkin on tosi jees kyllä - tosin tämä syömisen lopettamien vähän harmittaa, se on niin mukavaa;) Meillä poitsu itkeskeli koko yön - ilmeisesti yskä valvotti. Otin sitten meidän väliin nukkumaan ja siinä nukkuikin pienen yskänlääkeannoksen jälkeen ihan hyvin. Annoin ekaa kertaa siskon lääkettä kun lääkäri sanoi, että sitä voi hyvin antaa jos tarvii. Onneks oli sitä kaapissa, olis varmaan valvonut muuten koko yön. Toivottavasti nämä taudit alkas nyt mennä ohi, ei jaksa enää myöskään täällä tätä sairastelua!
Mä pääsen tänään kavereiden kanssa syömään ja huomenna jumppaan. Jee!
Papuna
Pääsiäinen on sitten ohi - jopa tuntuikin oikein lomalta näin työssäkäyvälle, kun oli pari ylimääräistä vapaapäivää. Meidän AUTOMATKAT (3,5 h suuntaansa) meni loistavasti, vaikka Onni nukkui ehkä tunnin per matka. Jätkis viihtyy selvästi paremmin autossa kuin siskonsa tuon ikäisenä: riitti kun LAULESKELIN jotain (piti mun sentään takapenkille siirtyä jossain vaiheessa) ja välillä luettiin KIRJOJA. Onnin suosikki on muuten " Piiloleikki maalla" - läppäkirja, josta aukeaa eläinten kuvia ja mä sitten ainak kerron millaisia ääniä kotieläimet päästää ja se on tosi hauskaa. Onni osaa itsekin jo avata läpät, mikä on siitä varmaan hienoa :)
PUMPULI: vai et halunnut enää yhtään munaa, että nauratti tuo poikasi kommentti :D
CALATHEA: jopa teitä koetellaan sairauksilla, jaksamista!
UNET: Onni nukkuu päikkäreitä joko 2x1-1,5h tai kolmet (2x40min + 1x1,5h). Yöunta tyypillisesti klo 20-06/07 eli kymmenisen tuntia.
RUOKAG: uskotteko, että ollaan syvällä suossa: meidän pienimies ei saa vielä lainkaan kiinteitä ja se pääasiallisin ravinto eli korvikekin aiheuttaa joko vatsavaivoja tai näppyjä :( Emme pääse aloittelemaan uutta kiinteän kokeilua vielä vähään aikaan, kun ensin pitää saada poitsu oireettomaksi tuon korvikkeen suhteen. Kyllä masentaa tuo allergia.
UNIKOULU: Onnin kohdalla emme ole vielä unikoulua harkinneet, kun poitsu tarvitsee energiaa em. syystä. Esikoisen kohdalta voin kertoa, että pidimme unikoulun tytön ollessa n. 8kk. Vieroitin tissiltä kertalaakista, lähtötilanteessa syötiin vielä 2-3 tunnin välein ja kahden yön päästä nolla kertaa (ja päivisin tytteli söi TOSI niukasti kiinteitä). Mies hoiti hyssyttelyt ja ekana yönä oli tyttö itkeskellyt vajaa puoli tuntia, toisena yönä ehkä vartin ja sitten alkoikin nukkua. Suosittelen lämpimästi unikoulua, kyllä se kannattaa! Ja jos kaikki ei suju yhtä helposti, periksi ei kannata missään nimessä antaa ja viimeistään viikossa pitäisi kai unikoulun tepsiä.
Onni oppi männä viikolla paitsi konttaamaan myös TAPUTTAMAAN. Että on jätkis innoissaan, kun osaa niinkin hienon taidon :) Mites tuo sujuu muilta?
Jep, nyt takas töihin...Kieltämättä jo odotan, että pääsen taas kotiin (eli kesäkuun puolivälissä), vaikka aluksi olikin kiva päästä töihin huilimaan...
Kerttukasperi ja Onni 260806
siis Pubu oli REIPPAANA, ei suinkaan reppanana, niikuin tuosta aloituksestani olisi voinut päätellä. Tsemppiä sinne teille siihen unikoulutukseen :)
Tuli tuossa mieleen, kun tajusin, että tänään on tosiaan jo tiistai, että mun pitäs tuon Jaakon kanssa kammeta itseni huomenna tuonne keskussairaallalle keskoskontrolliin (55 km suuntaansa) Apua meillä on autossa kesärenkaat ja huomiseksi on luvattu aivan kauheaa säätä! Mies on töissä ja mun on luikasteltava siis ominavuin...
Eria
Kerttukasperi, meillä on pientä yritystä taputtamiseen, mutta ihan ei vielä onnistu se :)
Hyvää pääsiäisen jälkeistä elämää kaikille! Mullakin on just nyt lomalta paluu -krapula. Olo on muutenkin kuin krapulaisella kolmen tunnin yöunien jälkeen. Yöllä siis reissustamme kotiuduimme ja takana on tosi risainen yö.
Matkamme meni tosi hienosti! Lennot molempiin suuntiin olivat kuin lastenleikkiä. Molemmat lapsukaiset nukkuivat mennen tullen koko matkan. Koneen lasku aiheutti Neelalle hieman korvasärkyä, joten ilman itkuja emme sentään selvinneet, mutta reipas tyttö kaiken kaikkiaan. Englannissa saimme nauttia ihanan keväisistä säistä. Saivat lapsukaisetkin ensimmäisen kerran tänä vuonna hillua ulkona shortsit päällä. Neelalle matkan parasta antia taisi olla serkkujen tarjoama jakamaton huomio ja ihailu. Tyttöä kyllä halailtiin, pussailtiin, leikitettiin ja syliteltiin niin paljon, ettei ole varmaan koskaan saanut huomiota niin paljon osakseen.
Esikoiselle iski reissussa flunssa ja yskä eli meillä taas sairastetaan. Sen on muuten kumma juttu, että esikoinen sairastuu AINA kun olemme matkoilla. Vähintään hänelle nousee kuume lentokoneessa. Ihme juttu.
Pääsiäisen pinot on lukematta, joten en tiedä yhtään mistä täällä on keskusteltu. Myöhemmin niiden pariin.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!!
Mukava lasketteluviikko takanapäin, tosin minä en mäkeen uskalla enää nykyisin mennä. Mies ja kaikki tytöt ovat innoissaan tuosta laskettelusta.
Calathean, papunan ja pepperin sairastupiin pikaista paranemista.
Minulla on myös flunssaa, joka on kestänyt jo pari viikkoa ja Eetukin sai vaihteeksi nuhan ja yskän reissussa.
Pumpuli: kylläpä pisti naurattamaan tuo muna-kommentti...
Kerttukasperi: jaksuja kovasti noihin allergia-juttuihin, ne ovat tosi ikäviä. Toivottavasti pian löytyisi sopiva korvike.
Eria: tsemppiä tapetinrepimiseen, ei niin kivaa hommaa. Ja koitahan pysyä tiellä huomenna ,kun ajelette sinne kontrolliin.
Pubu: Jaksamista kovasti pienen uhmiksen kanssa. Joskus sekin helpottaa. Meidän kakkonen oli pienenä kovin uhmakas ja tarvitsi hyvin tiukat rajat ja paljon ohjausta. Päivittäin hän sai monta kertaa voimakkaita raivokohtauksia ja niihin sitten sai sylihoitoa. Viidennen ikävuoden jälkeen alkoi helpottaa.
Nyt täytyy rientää päivän askareisiin.
Aurinkoista päivää kaikille!
myry ja Eetu
pitipä vielä vastata noihin galluppeihin...
päiväunia meillä nukutaan edelleen pääsääntöisesti kolme kertaa, 1,5-2 tuntia kerrallaan.
hienosti alkanut syöminen on ruvennut takkuilemaan pojalla. Aamu ja iltapuuroa ei saa millään menemään suuhun, vaan poika pistää suunsa piukkaan kiinni. Lounas ja päivällinen kyllä maistuvat, syö pienen purkillisen kana tai lihamössöä. Hän on hauska, kun annan sitä lihamössöä, niin laittaa ensin silmät kiinni ja ilme on epäilevä, luulee kai raukka ensin että se on pahaa puuroa... kunhan saan maun hänen suuhun ensin annettua, niia avaa nätisti suunsa.
niin piti vielä kertoa, että Eetu on viimeisen kahden viikon aikana oppinut monta uutta asiaa. Pari viikkoa sitten nousi itse istumaan ja pari päivää myöhemmin lähti ryömimään. Sitä harrasti vain vajaan viikon, kun lähti konttaamaan. Nousee myös polviseisontaan tilaisuudentullen.
kerttukasperi kyseli taputtamisesta. Vielä ei osata itse taputtaa, mutta hän tykkää kun minä taputan hänelle, niin ottaa minun käsista kiinni. ja kun taputan hänen käsiä yhteen niin osaa laittaa kädet niin että taputtavat.
Kylläpä oli selostusta, mahtoikohan tuosta tajuta mitään...
no nyt niihin askareisiin...
on alkanut ja reissut on taas reissattu vähäksi aikaa. Poikakin palkitsi äidin nukkumalla yhtä soittoa melkein kuuteen asti - tätä ennen yöt ovat olleet härdelliä jo kaksi viikkoa ylähampaiden puhkeamisen ja kovan flunssan takia ja siksi, että reissussa jouduimme nukkumaan perhepedissä, missä ei meillä nuku hyvin kukaan. Taidankin harkita sen matkasängyn ostoa, kun kova vaunukoppa ei enää toimi varasänkynä. Poika mahtuisi kyllä, mutta kiipeää siitä hyvin sukkelaan pois...
NUKKUMISG: Yöllä unta 20/21-6/7 eli noin 10 h ja sitten päikät vaihtelee yhteensä 2-4 h. Yleensä kahdet, ekat aamupäivällä ja tokat iltapäivällä, mutta jos ne ovat olleet tosi lyhyet niin tarjoan mahdollisuuden pienille 45 min tirsoille vielä ennen kuutta. Sen jälkeen ei voi antaa nukkua, muuten yöunille meno ei onnistu ajallaan.
SYÖMISG: Aamumaitoa n. klo 6-7, puuro vajaa 1 dl ja hedelmäsosetta ½ purkkia n. klo 8, lounas n. klo 11-12 n. desi kasvis tai kalasosetta ja puolikas hedelmä/marjasose, välipalana puolikas hedelmäsose tai esim. banaania, päivällinen n. klo 17 sama setti kun lounaalla, illalla ennen kasia puuroa n. 1 dl ja taas se hedelmäsose. Ja jokaisen aterian päälle vielä tissimaitoa. Pojalle maistuu kaikki hedelmä/marjasoseet hyvin, mutta kasvissoseet välillä tökkii samoin puuro etenkin aamulla. Lihaa ei ole tarjottu, koska olemme koko perhe kasvissyöjiä. Tällä viikolla aloitan ravitsemusterapeutin ohjeiden mukaan soijavalmisteet, joilla korvaan lihan tässä vaiheessa.
Olikohan vielä muita galluppeja!? Koska ei tule mieleen, niin lopettelen tältä erää...
Tintarella ja poika 2808
Heti alkuun CALATHEAN, PAPUNAN ja PEPPERIN pikkuisille ja isommillekin potilaille pikaista paranemista!
PUBU: Meidän kolmonen nauttii aina välillä useampaan kertaan päivässä tuosta eteisen jäähytuolista...Uhmaa,uhmaa...Nelkku tyytyy vaan irvistelemään minulle kiukkuisena:)
JAMSSA: Kuinkas teidän yöt sujuvat? Meillä herättiin taas vaikka kuinka monta kertaa viime yönä, joten käväisit ajatuksissa yön pimeinä hetkinä.
ERIA: Eikös se tapettien riipiminen käy hyvin patoutuneiden aggressioiden purkuun, ilmoittaudun vapaaehtoiseksi:)
Sitten niitä galluppeja..
Leevi nukkuu öisin klo 21-07 ja päikkäreitä kolmessa pätkässä, joista yksi pitkä (n.2h) ja kaksi lyhyempää.
Kiinteitä menee noin ½dl riisipuuroa aamuisin ja iltaisin sekä pikkupurkillinen kasvissosetta lounaalla ja päivällisellä yhteensä.
Leevi nukkui tosi huonosti viime yönä ja onkin nyt vedellyt kaksi ja puoli tuntia unkkusia ulkosalla. Minä olen saanut pyykättyä,siivottua,silitettyä ja laitettua lounaan. Taidan painua sohvalle kirjaa lukemaan,menossa on viihdettä koko kansalle, Reijo Mäen Hard Luck Cafe, ei ole kyllä kovin kummoinen, mutta kahlaan sen läpi silmäillen:)
Aurinkoista päivää kaikille!
Opemamma ja uinuva Leevi
Juups..pääsiäisestä selvitty ja arki alkoi kun mies meni viikon loman jälkeen töihin. Pinot kävin viime viikon lukemassa, mut kirjoittelu jäi..
NukkumisG: Yöunet n. 21.30-07. Tissiä yleensä kerran siinä välillä.. Pärjäis kyllä ilmankin, mut viime yönäki alko viideltä vaan potkiskeleen ja jutteleen, nii ainut keino saada jatkaan unia oli toi tissi suuhun juttu.. Päikkyjä nukkuu kolmet; ekat ja tokat 1-2h yleensä ja sitte vielä yhet lyhkäsemmät.. vähän vaihtelee.
RuokaG: Meillä aamupuuro n. klo 8 1-1.5 dl, lounas klo 11-12 pikkupurkki kasvis-lihasosetta, sit klo 15 hedelmäsosetta purkki ja 18-19 liha- tai kasvisosetta pikkupurkki ja sit vielä klo 21 puuroa tai jogurttia 1-2dl. Ja vettä juo ruoan kanssa nokkiksesta ja tissiä sit aina sillon tällön.. yleensä ennen ku alkaa nukkumaan.
Meillä jätkis edelleen pyörii navan ympäri ja pakittaa.. ja alkaa olla kyllä aika tylsistynyt ku ei eteenpäin pääse.. Istullaan viihtyy paremmin ja on melkein kuukauden kyllä jo istunut tosi hyvin itekseen, kun laittaa istumaan.. ei siis itse pääse.
No niin tää oli nyt tätä omaa napaa, mutta kitinä lattialla yltyy.. Paranemissäteitä täältäkin kaikkiin sairastupiin!!!
Niin ja Ikarukselta piti kysyä, et mistä päin pohjois-suomea oot? Kun vieläki mietin sitä kesätapaamisjuttua, et hypättäskö poitsun kans täältä Oulusta junaan..
Katita ja poitsu kohta 8kk
Aamu alkoi laululla jo 5.20.....sitten tuttirallia kunnes 7 annoin periksi ja noustiin.Mistä se noi heräämisgeenit sai????
Voi calathea mikä tuplajättipotti on teille tauteja annettu! Nappia vaan naamariin ja toivottavasti kohta helpottaa.Huh huh.
Samoin Pepperin pojalle paranemisia ja Papunalle kanssa.
Pubun kanssa ihmettelen edelleen myös kipulääkeiden suppeaa valikoimaa ja korkeaa kynnystä antaa lievitystä kipuun vauvoille.Uusien lääkkeiden tutkimista vauvoilla taitaa vaan olla aika vaikeaa tehdä joten ehkä siksi ollaan jämähdetty nykyisiin käytäntöihin. Meillä kyllä annetaan sekä parasetamolia että ibuprofeenia nestemmäisesti jos on kipuja, vaikka vaan hammaskolotuksia varten. kipu ja siitä johtuva nukkumattomuus kun tuppaa muuttumaan nopeasti aikamoiseksi oravanpyöräksi.
Mutta kai ne lääke-esittelijätkin tekevät vaan työtään, onhan se hyvä että lääkäritkin saavat tietoa uusista lääkkeistä.
Työstä puheenollen olen aloittanut kotoa freelancer hommat.Teoriassa helppoa mutta käytännössä pirun vaikeaa. Kaikki pienet asiatkin kun on tehtävä itse ja kaikesta saa olla ottamassa selvää, kuten verotus, laskuntekeminen alv:in kanssa ja ilman jne jne. Onneksi mulla on hyvä kirjanpitäjä. Ei ole helppoa mutta jotenkin mun on saatava tehdä muutakin kun surffata netissä ja hoitaa lasta kaiket päivät. Levoton luonne, ei muuttunut seesteiseksi lapsen saatuaan :)
No, nyt mentävä postiin ja painotoimistolle vietävä lomakkeita painettavaksi.
Laihaa arkea Tuulille ja Erialle kanssa.Pasha on huulilla sekunnin ja lanteilla vuosia :( MIKSEI MIKÄÄN HYVÄ VOI OLLA LAIHDUTTAVAA!!!!!
MiniK joka kohta näyttää taas olevan raskaana ja isänä tällä kertaa Mr Pasha-Mämmi
Pääsiäisen pyhistä selvitty. Ihana kun arki alkoi. Perjanataina oltiin mun vaarilla syömässä ja lauantaina mun isällä. Sunnuntaina piti ihan itse laittaa ruokaa. Maanantaina oltiin mun äidillä syömässä. Mies oli pääsiäisen pyhät töissä vuorotyönsä takia.
Nyt on ollut Teemun osalta monta huonoa yötä. Raukka ihan räkänen ei saa nukuttua kunnolla ja yöllä kun heräilee ei kelpaa tutti eikä oikein pullokaan vasta kun on oikein nälkä.
Vitonen on kans aloittanut taas yö kiukuttelut. Viime yönäkin kiljui omassa sängyssään että haluu meijän sänkyyn.(sänkyjen välillä on 20cm) No huudollansa herätti sitten Teemun ja kun olin hakemassa Teemulle maitoa niin johan likka oli kavunnut meijän sänkyyn ja nukku siinä autuaasti. Mun ei auttanut muutakun syöttää Teemu ja käpertyä vitosen jatkettavaan sänkyyn nukkumaan. Siitä sitten heräsin puolen tunnin päästä jalat ja lähinnä niska puuduksissa ja nosti likan omaan sänkyyn jossa nukkui pientä kitinää lukuun ottamatta aamuun asti
Täällä kans vitonen(01/05) uhmailee. välillä enempi ja välillä vähän vähempi. Nyt on vähän helpompi kausi meneillää jos öitä ei lasketa. Hyvin tutulta kuulosti teidän muitten kertomukset uhmiksista.
Pumpuli osaat niin ihanasti kirjoittaa poikastesi elämästä. Toi muna juttu sai täällä aikaan kans oikean naurun remakan ja lapset yrittivät tulla kurkkimaan mitä näytöllä näkyy. Tuhahtivat vaan että ai tekstiä. Odottivat jotain hyvää kuvaa.
Kukas se kirjoittikaan siitä kun perheeseen syntyy toinen lapsi. Mies joutuu enempi vastuuseen. Mä allekirjoitan tän jutun. Meillä noista neljästä vanhemmasta nuorinkin täyttää 5v. Ovat jo isoja ja omatoimisia. Nyt on vitonen vähän reilu 2v uhmis ja Teemu 7kk. Niin mies on joutunut ottamaan taas osaa enempi lasten hoitoon kun mun aika ei riitä kaikkeen. Mies kerkesi jo tottumaan siihen että mä hoidan kaiken ja Vitosen kohdalla hoisinkin tytön melki yksin. Isommat pärjäsivät itse. Nyt kun toi vitonen saa kunnon uhmakohtausken ja Teemu huutaa samaan aikaan niin kyllä sitä aika toivottamaksi itsensä tuntee. Onneks pienen riidän jälkeen mieskin tajus että tarviin taas apua lasten hoitoon. Nyt on autellutkin kivasti syötellyt Teemua(enempi kuin isompia muksuja yhteensä jotka eivät suostuneet syömään isin syöttämänä kun vasta isompina). Laittanut ruokaa.
Nyt kun mies on autellut taas lasten hoidossa niin on jaksanut huomioida miestäkin niin sekin on taas uus ihminen. Välillä tuntuu et mies on se ainainen vauva ja mustis lapsista mutta kun sitä muistaa pitää hyvänä niin saa itsekkin sitä samaa. Mutta aloite pitää tulla multa.
Kovasti paramenisia kaikille sairastelijoille. Meillä kans ite oon räkänen ja yskäinen sekä Teemulla ja vitosella valuu nenut.
Galluppeja oli joatin mutta ei muista niitä.
Teemu osaa istua ja on mennyt istuma asentoon itse noin pari viikkoa ja viikko sitten oppi konttaa maan eteenpäin. Taputta meillä ei osata.
joatin muutakin avielä oli mutta nyt on mentävä. Vitonen huutaa kun syötävä tais kolhia itsensä taas vaihteeksi.
puuhis ja Teemu 2908
Tätä ei ole sattunut ennen, ja olisi saanut tämäkin kokemus jäädä kokematta:
Kaksospoika tippui yöllä sängystämme. Olin unissani tissitellyt poikaa ja jättänyt sitten väärälle reunalle. Mr. Levoton kun on, niin poikahan kierähti unissaan ja tippui. Oikeastaan havahduin itse vasta siihen, kun mieheni kiljui hädissään eiiiiii, todellakin eläimellinen karjahdus, kun hän loikkasi katsomaan onko poika kunnossa. Minuutin poika itki pelästystään, mutta sitten rauhoittui. Selvisi mustelmitta. Siitä tulikin päätös; nyt en enää tarjoa tissiä öisin pojalle vaikka mikä olisi. Kaksostyttö nukkuu jo ihan nätisti yöt läpeensä, mutta jotenkin vaan tuo poika on sen verran levoton öisin, että olen antanut noin kerran pari yössä lohtuhömppää.
Calathealle myötätunto tsempitykset ja paranemisia. Just tollaista se on täälläkin; aina joku sairaana, tuntuu kuin että myrskyä odottelisi nyt, kun kaikki on ollut suht terveinä pari päivää.
Tällä hetkellä. Vielä pari tuntia sitten täällä riehui sisällissota, mutta nyt tuo sotasankari tuossa riippumatossaan kuorsaa. Taisi Keskari aamulla tuumata, että mitäpä tuoäiti on vailla? No kunnon konserttia! Tunnin verran jaksoi omaa Tahto-passiotaan laulaa, kunnes sai ruokaa eteensä ja unta palloon. Kiesus, noin pitää huutoa ei ole pitkään aikaan pitänytkään.
Aamulla laulettiin toistakin laulua, nimittäin " Meidän iskän autosta on kumi puhjennut, purukumilla paikkaamme sen" . Meillä on automurheita riittänyt koko alkuvuodeksi, joten tämäkin sitten vielä tähän kaiken päälle. Autojahan ne vaan on, mutta pirun tarpeellisia täällä korpi kuusen kannon alla asuessa.
Vaan pieniähän murheita nämä on. HANHIKIN, CALATHEAN, PEPPERIN ja kaikkien muiden sairastavien (sekä harvapäiden, kuten minä) perheisiin parantelusäteitä! Hanhikin kauniit sanat sai sydämen läikähtämään, ihana jos voin jotain ilahduttaa hetkellä, jolloin muuten tuntuu rankalta =) Ja kiitos nimpparionnitteluista!
UNISTA oli galluppia. Eeli nukkuu vielä pääsääntöisesti 3 unet. Ja niin kävi taas vanhanaikaiset, että täällä kun meidän öitä kehuskelin niin viimeset 2 onkin sitten olleet sellasta narinaa hohhoijakkaa. Epäilen taas tota korviketta, joten tänäänjätetään antamatta.
KK:lle ja muille allergisille tsemiä, sopivien ruoka-aineiden löytäminen on varmasti hirvittävien ponnistelujen ja jatkuvan tarkkailun vuoksi tuskaista!
Nyt oli niin paljon kommetoitavaa, etten millään kykene muistamaan...
Ainiin, MINIK, pääsiäisihmeitä on tapahtunut ennenkin, joten ei mikään ihme, jos mämmistä raskautuu. Tervetuloa muuten elopainoisiin MINIK ja kaikki muutkin kirjoittelemaan, jos haluat vertaistukea niiden kilojen kanssa taisteluun. Porukkaan mahtuu!!
Nyt menen pinoa lukeamaan, kun kokonaan teki stopin mun pää ja palaan taas.
Pumpuli, latvasta laho
Nyt sit alkoi Aavali-Paavalikin oksentamaan.. Ei tiedä enään itkeäkkö vai nauraa...
On tää kyllä vekkulia hommaa..
Kiitoksia kaikille parantavista-ajatuksista! :)
Ja Me lähetellään kaikille muille paaaljon parannussäteitä!!!
Sit KYSYMYS: VOIKO SITÄ OSMOSALIA ANTAA MUUN JUOMAN KUN VEDEN SEASSA?? On vissiin niin pahaa ettei meijän mukelot ainakaan sitä suostu juomaan sellaisenaan. Elikkä jos voi, niin MIHIN KANNATTAS SEKOITTAA?
Calathea
Ootko koettanut ruiskulla pieniä annoksia vartin välein? Kaippa sitä voi mehuunki sekoittaa, pääasia kai että sitä saa. Toisaalta hyvä että Aava sen sai näin pian eikä vasta kun parin päivän perästä (vaikka varmaan olo on kuin ihan perästä). Oon kyllä ihan varma, että nyt kun saat porukan terveeksi niin loppuvuoden saatte olla ilman tauteja!!
Ennustaja-Pumpuli, joka vilkuttaa vielä Puuhikselle, oli kiva kuulla susta!
Meillä ei pääsiäistä juuri vietetty vaan kaikki aika meni lastenhuoneiden tyhjentämiseen, maalaamiseen, uusien vaatekaappien kasaamiseen ja tavaroiden ja vaatteiden paikoille saamiseen. Joutui mies kunnolla töihin, hih.
Juuli lähti maailmalle eli muutti sitten omaan huoneeseen nukkumaan. Kyllä oli haikea mieli, kun sänkyä sinne siirsin. Nyt on mun pieni vauva jo niin iso vauva, että pärjää yöt ilman äitiä. Hyvin on nukkunut eikä kumpanakaan yönä ole tarvinnut edes tuttia käydä suuhun laittamassa. Kunpa tuo esikoinenkin nukkuisi yhtä hyvin, on meinaan alkanut taasen yöllä juoksta meidän sänkyyn.
Ruoka ja unigeetä oli laitettu.
6-6.30 herää
7 puuro 1-1½dl (itse tehty) +maito 50-100ml
9 unet 45min-2h
11.30 lihasose (pikkupurkki omaa/kaupan)+ maito 50-100ml
12.30 unet 45min-1½h
15 hedelmäsose (pikkupurkki)+ maito 50-100ml
16/17 unet 30min-1h
18 kasvissose (pikkupurkki omaa)+ maito 50-100ml
20 puuro 2dl (kaupan)+ maitoa tarjoan, harvemmin kelpaa
20.30 sänkyyn unta odottamaan, nukkuu aamuun asti
Juuli oppi taputtamaan jokin aika sitten ja aina kun jotain kivaa tapahtuu, alkaa taputtaa. Itse menee istumaan, sen oppi nyt pääsiäisen aikaan ja jaksaa istua pitkään. Vielä kyllä selälleen välillä muksahtaa, varsinkin jos veli " auttaa" . Karhukävelyasentoon pynkää itseään ja konttausasennossa edelleen heijaa edes takas, ei siis uskallusta konttaamiseen. Seisomaan tukea vasten ei vielä nouse, eikä edes yritä.
Juuli on nuhassa, räkä valuu oikein tosissaan ja kamala huuto, kun menen nenää pyyhkimään. Yöksi olen laittanut keittosuolotippoja, jos pitäisi nenän paremmin auki ja sängyn päätyä nostin ylemmäs, jo löytyy neiti jalkopäästä, kun on " liukumäkeä" laskenut. Sympatiat kaikkiin sairastaloihin.
Postista tuli Juulin tampereen keikalta epikriisi ja kyllä toi sen lukeminen tuskaisan olon. Onneksi kaikki meni hyvin, eikä suoli ole millään lailla edelleenkään reagoinut toimenpiteeseen. Ruoka maistuu ja kakkaa joka päivä.
Mäpä vietin munattoman pääsiäisen ja viime viikosta on painokin tippunut kilon verran. Kyllä on kannattanut jättää karkit vähemmälle.
Pyykkikone sai lingottua, joten pyykkiä ripustamaan.
Huhti
Pääsiäinen vietetty ja nyt minä poden jonkin asteista " pitkät-pyhät-krapulaa" . Eiköhän tämä arki tästä käynnisty kunhan lähden muksujen kanssa kaupoille... sinne on varmaan tulossa monimuukin, jippii.
Tuntuu taudit jylläävän eloisten keskuudessa. Kaikille tasapuolisesti jaksamista ja pikaista paranemista.
Tuohon antibiootti-keskusteluun täytyy lisätä vielä, ne lääke-esittelijät ovat oikea maanvaiva. Silloin kun olin töissä terveyskeskuksessa niin penteleet tukkivat ajanvarauspuhelimen kun sitä kautta yrittivät saada esittelyaikoja lääkäreille. Muistan yhdenkin esittelijän joka haukkui minut puhelimessa maanrakoon kun en suostunut antamaan suoraa numeroa lääkärille. Kehtasin vielä huomauttaa hänelle, että lääkäreiden työtä on hoitaa potilaita jotka tulevat vastaanotolle. Hyi minua ;)
MiniK sanoi hyvän pointin, antibiootteja annetaan ja määrätään surutta mutta kunnon kipulääkettä vauvoille arastellaan antaa. Tiedä mistä se sitten johtuu.
Mielenkiinnolla olen lukenut muiden unikoulukokemuksia. Itselläni on olo kuin seisoisi avannonreunalla ja pelottaisi hypätä hyiseen veteen.
Pakko jotain on kuitenkin tehdä. Anni heräilee monta kertaa yössä milloin mahalleen milloin kontillaan ja karjuu. Heikkona ihmisenä olen vaan tyrkännyt tissin suuhun ja toivonut ettei esikko herännyt.. Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää ja seuraavana yönä taas sama rumba.
Pojan uhma on noussut jälleen uusiin lukemiin, vaikka olin varma ettei pahemmaksi enää voisi mennä. Eilen hävetti kun oltiin leikkikentällä ja esikko töni toista lasta. Itse seisoin kauempana Annin kanssa ja mies oli siinä esikoisen vieressä. Ja mitä tekee mies kieltää poikaa tyyliin " älä viitsi, lopettaisit nyt." PRKL. Miten mies aikoo pärjätä kun kaverille tulee ikää jos ei pärjää nytkään. Mä en ymmärrä tuollaista neuvottelu-sävyä pienen uhmiksen kanssa. Ketään ei tönitä sillä selvä!
Huhuh, tulipas purettua taas omaa oloa.
Nyt Galluppeihin eli UNIG: Anni nukkuu kahdet päiväunet yhteensä noin 3-5 tuntia ja yöllä noin10 tuntia.
RUOKAmääräG: Aamulla puuroa noin desi. Lounaalla ja iltaruualla yhteensä pieni purkki ruokaa ja illalla desi puuroa. Sitten maitoa Anni syö päivälllä aterioiden välileillä ja tietysti öisin sen kymmenen kertaa.
Niinpä niin tarttis tehdä jotain...
Nyt on liian hiljaista joten palailemisiin.
pubu ja Anni 2908 ja uhmis-isoveli 04/08