Näin suomalaiset mokaavat kierrätyksessä yksi tapa turhauttaa roskakuskiakin
https://www.is.fi/asuminen/art-2000011483205.html
Ihan oikeasti?osa kun ei edes osaa kierrättää mitään.
Kommentit (24)
Lajitteluohjeissa on eroja myös eri jätteenkerääjien osalta. Multa on esimerkki tälläinen, minkä olen huomannut kun muuttanut Suomen sisällä. Osa jätetyhtiöistä sanoo, että vaihdetun kukkamullan voi heittää biojätteeseen, osalla että vain jos pieni määrä ja osassa, että sekäjätteeseen. Eli kyllä se sekajäte on varma valinta, jos ei varmuudella tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Miten nkaikki pitää olla niin eritavalla,Tämän kaupan pussi käy tähän kierrätykseen muytta näiden kauppojen taas ei....
Juomalasi ei kuulu lasin keräykseen ja kaikkea muuta toooooooooooosi selkeää.
No onko juomalasi sinusta lasipurkki tai -pullo?
Vierailija kirjoitti:
Lajitteluohjeissa on eroja myös eri jätteenkerääjien osalta. Multa on esimerkki tälläinen, minkä olen huomannut kun muuttanut Suomen sisällä. Osa jätetyhtiöistä sanoo, että vaihdetun kukkamullan voi heittää biojätteeseen, osalla että vain jos pieni määrä ja osassa, että sekäjätteeseen. Eli kyllä se sekajäte on varma valinta, jos ei varmuudella tiedä.
Meidän alueella kananmunan kuoret pitäisi laittaa sekajätteeseen, muualla taas biojätteeseen. Itse olen tarkka lajittelija, mutta varmaan virheitä tulee minullekin. Alumiinikannet olen oppinut rutistamaan ennen metallijätteeseen laittamista ja kartongit litistän, etteivät vie liikaa tilaa. Meidän taloyhtiössä asuu ihan tolloa porukkaa, koska muovinkeräysastiasta löytyy aina ämpäreitä ja leluja ym. sinne kuulumatonta.
Ei kiinnosta kierrätys pätkääkään..