Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En enää jaksa kuunnella ihmisiä

Vierailija
11.09.2025 |

Mikähän minua vaivaa, hieman päälle 4-kymppistä naista. Olen aina toki ollut introvertti ja väsynyt sosiaalisista tilanteista, mutta olen ollut kuitenkin hyvä kuuntelija ja minua on ehkä juuri siksi pidetty hyvänä ja luotettavana ystävänä. Mutta nyt olen huomannut etten jaksa kuunnella ystäviä, lapsia, puolisoa, työkavereitakaan kuin hetken. Ajatus alkaa nopeasti harhailemaan, ja vastapuolen puheen kuuntelu alkaa tuntua työläältä. Tulee olo että pitää päästä pois. 

Ihan riippumatta aiheesta, en vaan jaksa keskittyä ja kiinnostua. En myöskään ikinä kuuntele podcasteja tai äänikirjoja, tai keskusteluohjelmia. Lukeminen on helpompaa ja tekstiin pystyn keskittymään. 

Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tuttua. Viihdyn parhaiten yksin. 

Vierailija
2/3 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuttua. Tuntuu että keskustelut pyörivät usein jo vähintään miljoona kertaa sanotuissa asioissa. Onpa ollut sää. Joo..o. Kyllä keskusteluiden lomassa saattaa joskus olla mielenkiintoisiakin juttuja, mutta tähän ikään mennessä on pakko ikäväkseni todeta että suurin osa keskusteluista on täytettä, turhuutta, höttöä, toistoa, molemminpuolista kohteliaisuutta, asian vääntämistä tikusta, jaarittelua. Pidän selkeydestä ja joskus kai suoraviivaisuudesta. Lapsille asiat ovat uusia. Näin aikuiselle kuin minä olen, ne ovat vähintään tuttuja. Tulipa paljon lunta. Joo. Siltä hyvin pitkälti näyttää. Onpa aurattavaa. Näin on, nyt tulikin aurattavaa. Luomme sanoiksi asian jonka kumpikin osapuoli havaitsee. Välillämme on keskustelu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
11.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sama vika. 

Lisäksi esimerkiksi sukulaisissani on paljon  jaarittelijoita, joilta tulee loputonta kautta rantain -juttua yhdentekevistä asioista ( tai sitten vain heitä itseään intohimoisesti kiinnostavista aiheista, joita kukaan muu ei jaksa). Ikään kuin pitäisi koko ajan täyttää tila omalla äänellään ja ajatuksillaan. Ilkeää sanoa, mutta olen alkanut vältellä näitä ihmisiä ja olen välillä tosi tyly, mikä vie sekin itseltäni energiaa.😔

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi