Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teenkö väärin, kun en päästä kissoja makuuhuoneeseen?

Vierailija
10.09.2025 |

Minulla on aina ollut kissa, mutta vain yksi kerrallaan. Aikaisemmat kissat ovat saaneet olla makuuhuoneessa ja ihmisten sängyssä. Nyt otin kaksi pentua ja yöt ovat yhtä hullunmyllyä. Tiesin kyllä, että pennut ovat vallattomia otuksia, mutta nyt kun niitä on kaksi, niin ollaan siinä pisteessä että yöunista ei tule mitään. Toki kissat rahoittuvat kasvaessaan, mutta olenko ihan hirveä ihminen, jos estä pennuilta pääsyn makkariin?

Niillä on iso talo muuten käytössään ja on leluja, useampi kiipeilypuu ja yön aikana tietysti toisensa. Eivät siis ole yksin. Päivisin saavat ulkoilla tarhassa ja myös valjasulkoilua harrastetaan. Niillä on useita ihmisen tarjoamia leikkihetkiä päivässä ja tietysti leikkivät myös keskenään.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan ne olla päästämättä, mutta täyttä luottamusta ei sitten koskaan synny eikä sidettä. Vasta kun kissa nukkuu kanssasi luottaa sinuun. Se on suurin osoitus kissalle. 

Muutenkin pentuaika on pentuaikaa, se on vaan kestettävä.

Vierailija
22/30 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut kissoja useamman vuosikymmenen ajan, aina useampi kuin yksi kerrallaan. Aikoinaan, silloin nuorena, kissat saivat tulla makuuhuoneeseen, mutta lasten synnyttyä epäsimme kissoilta kaikki makuuhuoneet - siis vain öisin juuri paremman unenlaadun takia. Kissat oppivat kyllä. Jossain vaiheessa nuorempi lapsemme, kissakuiskaaja alkoi päästää kissoja yöksi huoneeseensa, saiva tolla ,kun eivät häirinneet.

Nyt meillä on kaksi eläinsuojasta otettua perheenvaihtajaa, meille tullessaan 8-vuotiaita. Alusta saakka ovat anteneet meidän olla yömme makuuhuoneessa rauhassa,eivät raavi ovea lainkaan.

Mies saa nukkua päikkäritkin makuuhuoneessa rauhassa, mutta jos minä yritän samaa, niin johan meinaa makkarin ovi kulua kynsistä puhki:)

Uskallan väittää, että yksikään lukuisista kissoistamme ei ole traumatisoitunut siitä, että makuuhuone on öisin no-go-zone:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan ne olla päästämättä, mutta täyttä luottamusta ei sitten koskaan synny eikä sidettä. Vasta kun kissa nukkuu kanssasi luottaa sinuun. Se on suurin osoitus kissalle. 

Muutenkin pentuaika on pentuaikaa, se on vaan kestettävä.

Pahoittelen, mutta olen kanssasi eri mieltä. Monien kissojemme auliina palvelijana uskallan väittää, että kissan luottamuksen saavuttaminen ei ole kiinni siitä, pääseekö se sänkyyn nukkumaan ihmisensä kanssa. Meillä on ollut monta rescue-kissaakin, jotka eivät ole päässeet makkariin,mutta joista on seurassmme kuoriutunut mitä luottavaisimpia ja mitä moninaisimmin tavoin rakkauttaan meille osoittavia kissoja.

Mutta jos kissa makkarissa ei ole häiriöksi, on sen kanssa tosi mukava nukkua:)

Vierailija
24/30 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Allerginen ei voi päästää ikinä makkariin. Ne oppii kyllä, vaikka vanhanakin. Ei ne mieti ja pohdi tällaisia :) ne käy johonkin nukkumaan ja tuhisee siinä. Ei tarvitse olla höyhentyynyä ja joustinpatjaa.

Totta, tässä ketjussa taas huomaa miten eläintä inhimillistetään. Kissaa voi kouluttaa ja opettaa, se vaan vaatii sitkeyttä enemmän, kuin koiran kouluttaminen. Kissan voi kouluttaa pois pöydiltä ja myös ap:n kuvaamaan tilanteeseen, että makkariin ei ole mitään asiaa.

Vierailija
25/30 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissakodissa on aina avoimien ovien päivä.

Ennen nukkumaan menoa leikitystä, lelujen perässä juoksemista tai namien etsimistä. Laita kissanpesä tai tee peitosta pesä kissoille sängyn jalkopäähän. Yhdessä nukkuminen on osa bondaamista. Pennut riehuu aikansa, mutta kyllä ne siitä rauhoittuu. Kissat rakastavat rutiineja ja tuo yhdessä nukkumaan meneminen on yksi sellainen.

Vierailija
26/30 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissakodissa on aina avoimien ovien päivä.

Ennen nukkumaan menoa leikitystä, lelujen perässä juoksemista tai namien etsimistä. Laita kissanpesä tai tee peitosta pesä kissoille sängyn jalkopäähän. Yhdessä nukkuminen on osa bondaamista. Pennut riehuu aikansa, mutta kyllä ne siitä rauhoittuu. Kissat rakastavat rutiineja ja tuo yhdessä nukkumaan meneminen on yksi sellainen.

Joo sama homma oli pienen koiran kanssa. Nukkumaan yhdessä saman peiton alle kylki kyljessä kiinni. Aamulla herätys niin, että koira tuli rinnan päälle odottamaan kunnes avaan silmät. Sitten yhdessä pois sängystä aamutoimille.

Se oli muuten kissaemon ruokkima koiranpentu.

Vierailija
27/30 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokkima = imettämä koiranpentu

Vierailija
28/30 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet ihan oikein. Kissalla on oma peti, kiipeilypuu, lelut ja hiekkalaatikko. Ihmisellä on oma makuuhuone ja ovi on kiinni. Minulla on ollut yli 30 kissaa ja yhtäkään en ole päästänyt makuuhuoneeseen. Mitään traumoja eivät ole tästä saaneet.

Vierailija
29/30 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Allerginen ei voi päästää ikinä makkariin. Ne oppii kyllä, vaikka vanhanakin. Ei ne mieti ja pohdi tällaisia :) ne käy johonkin nukkumaan ja tuhisee siinä. Ei tarvitse olla höyhentyynyä ja joustinpatjaa.

Miksi allergisella ylipäätään olisi kissa? 

Mä olen kissoille allerginen ja mulla on kissa ollut nyt melkein kahdeksan vuotta. Olen omalle kissalle siedättyny melko hyvin. Kissa on sen vuoksi, että halusin kissan.

Vierailija
30/30 |
10.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen ei tarvitse päästä joka paikkaan. Kyllä ne oppivat, että osa talosta ei ole heitä varten. Aikaahan siihen menee, mutta kun on johdonmukainen ja sulkee ovia, niin kissa oppii. Jos yöllä mekastaa, päätyy vielä pienempiin tiloihin.