Mitä toisitte Englannista kotiin tuliaisina?
Teetä nyt ainakin. Olen menossa käymään ja mietin että mitä kannattaisi tuoda. Lasten vaatteet ovat verottomia niin niitä ajattelin ostaa, todella edullisia.
Kommentit (57)
Giniä, viski on Irlantilaista tai Skotlantilaista. Suosittelen orginaali giniä siinä ei maistu katajan maku.
Etsisin Bravissimon liikkeet. Rintsikoita isoissa koossa ja muotoon ommeltuja vaatteita. Kerrankin vyötärö näkyvissä.
Luteita tulee tuliaiseksi, haluaa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Viskiä.
Englannissa nyt ei hääviä viskiä valmisteta. Eri asia jos Skotlantiin olisi menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu Britanniaan enää matkustaa. Maa on kaaoksessa, sisällissodan partaalla. Rikollisuus hipoo taivaita, naiset eivät voi kulkea rauhassa missään. Kaduilla et voi käyttää puhelinta, koska se varastetaan heti. Metrossa/ busseissa joudut häiriköidyksi, takseihin ei voi luottaa. Kadut täynnä telttoja, kerjäläisiä, hulluja kadut täynnä. Lontoossa ei saa palvelua englannin kielellä. Todella vaarallinen paikka valkoihoiselle.
Kumma. Mun kaveri on asunut ja työskennellyt Lontoossa yli 40 vuotta, eikä ole koskaan maininnut mitään. Enkä itsekään ole huomannut tuollaista, toki viime käynnistä on jo vähän yli 10 vuotta.
Itse kävin kesällä eikä mitään ongelmia ollut eikä tullut myöskään luteita. Mitään en kyllä ostanut tuliaisiksi, koska suurimman osan tuotteista saa netistä halvemmalla.
Bootsilla on ns. omia tuotteita, joissa hinta-laatusuhde mainio. Esim. seerumit ja jalkavoide.
Lasten ja nuorten vaatteita.
Ja keksejä minäkin toisin.
Hassua mennä hakemaan teetä maasta jossa ei kasva teepensas. Toisaalta tuodaan Sveitsistäkin suklaata. Tuskin kaakaopuut Alpeilla kasvaa.
Eipä siellä juuri mitään sellaista myydä mitä ei täältä kotinurkilta saisi helpommin ostettua. Ainakaan sellaista mitä itse tarvitsen. Mitään Lontoo-teemaista turistikrääsää en halua.
Vierailija kirjoitti:
Giniä, viski on Irlantilaista tai Skotlantilaista. Suosittelen orginaali giniä siinä ei maistu katajan maku.
G&T 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
G&T 😂
Toimii aina 🍸
Vierailija kirjoitti:
Viskiä.
Parhaat viskit löytyy kyllä Skotlannin puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fudgea, sellaisesta liikkeestä jossa tekevät sitä paikan päällä siinä näkösällä ja on täydellisen tuoretta! Paljon fudgea!
Britit tekevät järisyttävän hyviä keksejä myös, toisin niitäkin jotta olisi mitä teen kanssa herkutella.
Lastenvaatteita olen myös ostanut, ne ovat paljon edullisempia
Fudgea ei saa tuoda koska se on tehty maidosta!
Saa tuoda fudgea UK - > EU. Toiseen suuntaan ei tosin taida saada.
Edesmenneen kuningattaren suosimat aperitiiviainekset eli Gordon's London Dry Gin ja ja Dubonnet sekä peribrittiläisiä crackereita juuston kanssa nautittavaksi. Munakuppeja jollain kivalla brittiläisellä kuva-aiheella, samoin animaatiohahmopehmoja, itse toin Aardmanin tuotannosta Late Lampaan, Wallacen & Gromitin ja Kananlennon hahmoja. Jos jollain on joku tietty suosikkijalkapallojoukkue niin sen fanitavaraa.
Jos haluat tuoda jotain pientä ja halpaa mutta hyödyllistä, tuo kuulakärkikyniä. Niitä aina tarvitaan ja kuluvat loppuun. Ei haittaa vaikka olisivat stereotyyppisiä tai hölmöjäkin "Lontoon nähtävyydet"-kyniä.
Kumma. Mun kaveri on asunut ja työskennellyt Lontoossa yli 40 vuotta, eikä ole koskaan maininnut mitään. Enkä itsekään ole huomannut tuollaista, toki viime käynnistä on jo vähän yli 10 vuotta.